Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem z AMAL 19

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk33333
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:12, 11 Wrz 2014    Temat postu: problem z AMAL 19

Witam wszystkich, niedawno do Simsona wrzuciłem gaźnik AMAL 19 i mam problem ponieważ, Simek ma odejscie dopiero kiedy sciagne gume filtra co musze zrobic z orginalnym filtrem aby ogarniał sprawe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 324
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:25, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Wyczyść filtr albo zmień na lepszy. Wyreguluj gaźnik- za bogata mieszanka-
iglica o 1-2 ząbki w dół, jak nie pomoże zmień dysze główną na mniejszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk33333
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:34, 11 Wrz 2014    Temat postu:

A dam rady włozyc zwykła dysze powietrza z gaźnika 16n do AMALA?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dociox
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pułtusk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Niestety nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:59, 12 Wrz 2014    Temat postu:

kamyk33333 napisał:
A dam rady włozyc zwykła dysze powietrza z gaźnika 16n do AMALA?

A gdzie w gaźniku znajduje się taka "dysza"? ten wpis pod Twoim postem jest kolejnym zaskoczeniem 8)
Dla uściślenia w gaźniku jedyną dyszą powietrza jaka się znajduję to gardziel gaźnika. Wszystkie regulacje dotyczą paliwa nawet doprowadzane kanalikiem powietrze do dyszy iglicowej (przymykane śrubką) ma na celu zubożenie mieszanki.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 23:59, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter18
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:19, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.

P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:32, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Dexter18 napisał:
Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.

P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć.

Zamykając dostęp powietrza zmusiłeś gaźnik by podawał pełną dawkę z dyszy biegu jałowego co nie co poprawiło zachowanie silnika w dolnym zakresie. Jedynym logicznym jest aplikacja dyszy głównej o nie co większej przepustowości - tu dobór jest na zasadzie eliminacji. Odpowiedni wydech też by się przydał, żeby paliwo nie zostało na drodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:33, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Dexter18 napisał:
Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.

P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć.

Zamykając dostęp powietrza zmusiłeś gaźnik by podawał pełną dawkę z dyszy biegu jałowego co nie co poprawiło zachowanie silnika w dolnym zakresie. Jedynym logicznym jest aplikacja dyszy głównej o nie co większej przepustowości - tu dobór jest na zasadzie eliminacji. Odpowiedni wydech też by się przydał, żeby paliwo nie zostało na drodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter18
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:40, 16 Wrz 2014    Temat postu:

A czy zmiana położenia iglicy nie pomoże? Zamierzam tez zmienić kolanko na szersze.
Aktualnie mam dysze główna 80 a od powietrza to nie jestem pewny ale chyba 25.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:23, 16 Wrz 2014    Temat postu:

Dexter18 napisał:
A czy zmiana położenia iglicy nie pomoże? Zamierzam tez zmienić kolanko na szersze.
Aktualnie mam dysze główna 80 a od powietrza to nie jestem pewny ale chyba 25.

Położenie iglicy zmienia reakcję silnika tylko do 3/4 podniesienia przepustnicy. Wyżej czyli na pełnym gazie obroty są regulowane tylko powietrzem i czy masz w tedy iglicę czy nie, nie ma żadnego znaczenia - paliwo idzie pełnym przepustem głównej dyszy paliwa.
Dyszy powietrza nie ma w gaźniku! to co tak nazywasz to dysza paliwa biegu jałowego (jakiś pawian ze sklepu nazwał ją inaczej).
Więc po kolei
- jeżeli chcesz zmienić zachowanie silnika na pełnych obrotach to tylko dobierając stosowną dyszę główną.
- jeżeli chcesz poprawić pracę silnika na powiedzmy połowie, czy nawet nie całej połowie gazu to regulujesz iglicą ( jak sama nazwa wskazuje iglica częściowego obciążenia)
Nie które gaźniki tak jak 16N1 posiadają specjalny dolot powietrza do dyszy iglicowej przymykany śrubką co daje możliwość zastosowania większej dyszy głównej i późniejszym jeżeli potrzeba zubożeniu mieszanki podając więcej powietrza.
Teraz jeszcze kolanko? w tym przypadku to jest już początek zabawy w "strojenie" (oczywiście życzę miłej zabawy i nauki) zawsze na końcu każdej ingerencji w konstrukcję silnika (zmiana kolanka jest również istotna) powinno się przeprowadzić regulację. W zasadzie tak na odległość nic chyba więcej nie podpowiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter18
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:58, 17 Wrz 2014    Temat postu:

No ja wlasnie na niskich onrotach bo na wysokich to idzie. Nie wiem czy dobrze rozumuje ale jesli podniose iglice to bedzie Dostawal wiecej paliwa a co za tym idzie bedzie zapotrzebowanie na powietrze.
Zauważyłem jeszcze ze jak zdejme gume od filtra powietrza to jest umazana w takiej jakby benzynie z olejem.


Ostatnio zmieniony przez Dexter18 dnia Śro 19:10, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:21, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Dexter18 napisał:
Nie wiem czy dobrze rozumuje ale jesli podniose iglice to bedzie Dostawal wiecej paliwa a co za tym idzie bedzie zapotrzebowanie na powietrze.

Stałą nie zmienną jest przepustowość gardzieli gaźnika i regulacją iglicą ma na celu ustalenie dawki paliwa do tego właśnie powietrza.
regulacja iglicą ma na celu przymknięcie dawki paliwa przy częściowo otwartej przepustnicy - inaczej paliwo popłynęłoby pełnym strumieniem zalewając silnik.
Cytat:
Zauważyłem jeszcze ze jak zdejme gume od filtra powietrza to jest umazana w takiej jakby benzynie z olejem.

To jest rezonans dolotu i właśnie dla tego żeby nie tracić tego paliwa (mocy silnika) nie zalecam stosowania filtrów powietrza pseudo sportowych - nawet gdyby były za kosmiczne pieniądze i firm fiu bździu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin