 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk33333
Nowicjusz

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:12, 11 Wrz 2014 Temat postu: problem z AMAL 19 |
|
|
Witam wszystkich, niedawno do Simsona wrzuciłem gaźnik AMAL 19 i mam problem ponieważ, Simek ma odejscie dopiero kiedy sciagne gume filtra co musze zrobic z orginalnym filtrem aby ogarniał sprawe?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec

Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:25, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wyczyść filtr albo zmień na lepszy. Wyreguluj gaźnik- za bogata mieszanka-
iglica o 1-2 ząbki w dół, jak nie pomoże zmień dysze główną na mniejszą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk33333
Nowicjusz

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:34, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A dam rady włozyc zwykła dysze powietrza z gaźnika 16n do AMALA?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dociox
Bywalec

Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pułtusk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:53, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety nie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:59, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
kamyk33333 napisał: | A dam rady włozyc zwykła dysze powietrza z gaźnika 16n do AMALA? |
A gdzie w gaźniku znajduje się taka "dysza"? ten wpis pod Twoim postem jest kolejnym zaskoczeniem
Dla uściślenia w gaźniku jedyną dyszą powietrza jaka się znajduję to gardziel gaźnika. Wszystkie regulacje dotyczą paliwa nawet doprowadzane kanalikiem powietrze do dyszy iglicowej (przymykane śrubką) ma na celu zubożenie mieszanki.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 23:59, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter18
Nowicjusz

Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:19, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.
P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:32, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dexter18 napisał: | Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.
P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć. |
Zamykając dostęp powietrza zmusiłeś gaźnik by podawał pełną dawkę z dyszy biegu jałowego co nie co poprawiło zachowanie silnika w dolnym zakresie. Jedynym logicznym jest aplikacja dyszy głównej o nie co większej przepustowości - tu dobór jest na zasadzie eliminacji. Odpowiedni wydech też by się przydał, żeby paliwo nie zostało na drodze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:33, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dexter18 napisał: | Nie chce otwierać nowego tematu ale mam trochę podobny problem. Miałem amala w 60 i wyregulowałem go i chodził ok. teraz założyłem 60/4 i bardzo był słaby na wolnych obrotach. Kręciłem regulacją powietrza i dopiero jak zakręciłem ją całkowicie to simson zaczął lepiej ciągnąć w dolej części obrotów. Tyle że nie wiem czy takie ustawienie może być? Przeważnie co czytam każdy piszą o tych 2.5 obrota niektórzy nawet o 3 i słyszałem ze amale mają skłonność raczej do większej ilości powietrza a nie do mniejszej.
P.S jak ściągnąłem gumę idąca do filtra to wcale nie mogłem ruszyć. |
Zamykając dostęp powietrza zmusiłeś gaźnik by podawał pełną dawkę z dyszy biegu jałowego co nie co poprawiło zachowanie silnika w dolnym zakresie. Jedynym logicznym jest aplikacja dyszy głównej o nie co większej przepustowości - tu dobór jest na zasadzie eliminacji. Odpowiedni wydech też by się przydał, żeby paliwo nie zostało na drodze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter18
Nowicjusz

Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:40, 16 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A czy zmiana położenia iglicy nie pomoże? Zamierzam tez zmienić kolanko na szersze.
Aktualnie mam dysze główna 80 a od powietrza to nie jestem pewny ale chyba 25.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:23, 16 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dexter18 napisał: | A czy zmiana położenia iglicy nie pomoże? Zamierzam tez zmienić kolanko na szersze.
Aktualnie mam dysze główna 80 a od powietrza to nie jestem pewny ale chyba 25. |
Położenie iglicy zmienia reakcję silnika tylko do 3/4 podniesienia przepustnicy. Wyżej czyli na pełnym gazie obroty są regulowane tylko powietrzem i czy masz w tedy iglicę czy nie, nie ma żadnego znaczenia - paliwo idzie pełnym przepustem głównej dyszy paliwa.
Dyszy powietrza nie ma w gaźniku! to co tak nazywasz to dysza paliwa biegu jałowego (jakiś pawian ze sklepu nazwał ją inaczej).
Więc po kolei
- jeżeli chcesz zmienić zachowanie silnika na pełnych obrotach to tylko dobierając stosowną dyszę główną.
- jeżeli chcesz poprawić pracę silnika na powiedzmy połowie, czy nawet nie całej połowie gazu to regulujesz iglicą ( jak sama nazwa wskazuje iglica częściowego obciążenia)
Nie które gaźniki tak jak 16N1 posiadają specjalny dolot powietrza do dyszy iglicowej przymykany śrubką co daje możliwość zastosowania większej dyszy głównej i późniejszym jeżeli potrzeba zubożeniu mieszanki podając więcej powietrza.
Teraz jeszcze kolanko? w tym przypadku to jest już początek zabawy w "strojenie" (oczywiście życzę miłej zabawy i nauki) zawsze na końcu każdej ingerencji w konstrukcję silnika (zmiana kolanka jest również istotna) powinno się przeprowadzić regulację. W zasadzie tak na odległość nic chyba więcej nie podpowiem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter18
Nowicjusz

Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:58, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
No ja wlasnie na niskich onrotach bo na wysokich to idzie. Nie wiem czy dobrze rozumuje ale jesli podniose iglice to bedzie Dostawal wiecej paliwa a co za tym idzie bedzie zapotrzebowanie na powietrze.
Zauważyłem jeszcze ze jak zdejme gume od filtra powietrza to jest umazana w takiej jakby benzynie z olejem.
Ostatnio zmieniony przez Dexter18 dnia Śro 19:10, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:21, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dexter18 napisał: | Nie wiem czy dobrze rozumuje ale jesli podniose iglice to bedzie Dostawal wiecej paliwa a co za tym idzie bedzie zapotrzebowanie na powietrze.
|
Stałą nie zmienną jest przepustowość gardzieli gaźnika i regulacją iglicą ma na celu ustalenie dawki paliwa do tego właśnie powietrza.
regulacja iglicą ma na celu przymknięcie dawki paliwa przy częściowo otwartej przepustnicy - inaczej paliwo popłynęłoby pełnym strumieniem zalewając silnik.
Cytat: | Zauważyłem jeszcze ze jak zdejme gume od filtra powietrza to jest umazana w takiej jakby benzynie z olejem. |
To jest rezonans dolotu i właśnie dla tego żeby nie tracić tego paliwa (mocy silnika) nie zalecam stosowania filtrów powietrza pseudo sportowych - nawet gdyby były za kosmiczne pieniądze i firm fiu bździu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|