Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem wolne obroty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:42, 22 Lut 2012    Temat postu: Problem wolne obroty

Mam problem z wolnymi obrotami, gdy zaczynam jechać z prawie pełną otwartą iglicą dochodze ledwo(dawniej było o wiele lepiej) do 50km/h simson zaczyna się jakby dławić gdy puszczam kompletnie manetkę zaczyna powoli gasnąć, i już nie da rady nic zrobić, to samo jest jak jadę około 40km/h tylko wtedy trochę dłużej jadę i po pewnym czasie znowu zaczyna gasnąć, nie wchodzi na wolne obroty, wtedy musze stanąć na chodnik zaczekać około 30 sekund i odpalić go (jak odrazu próbuje go odpalić to niema szans, nawet ze ssaniem)

teraz to co sprawdziłem:
wymieniłem świece na inną
wymieniłem cewke butelkową na inną
sprawdzałem cylinder
czyściłem kranik paliwa
czyściłem gaznik kompresorem (mikuni)
zmieniłem gaznik na oryginalny (16n3-4, jego też dokładnie czyściłem)
zmieniłem na nowy filtr paliwa
zmieniłem na nowy filtr powietrza
sprawdzałem korek paliwa

Simson to S51 elektronik
cylinder 60/4/3 ddr
gaznik, mikuni, 16n3-4

Nie mam pojęcia co jeszcze mogę zrobić. ;/


Ostatnio zmieniony przez Wperek dnia Śro 22:44, 22 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:53, 22 Lut 2012    Temat postu:

Gaźnik 16n3-4 jest do bani, póki go miałem też były problemy...zmieniłem na 16n1-11 i od tamtej pory miodzio. I może za mało paliwa dostawać.

Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Śro 22:53, 22 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:42, 22 Lut 2012    Temat postu:

tylko że na gaźniku mikuni jest to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motokaskader
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:59, 22 Lut 2012    Temat postu:

a dobra jest iskra ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:10, 23 Lut 2012    Temat postu:

tak, nie lata na boki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:14, 23 Lut 2012    Temat postu:

Co do gaźnika mikuni( był taki temat gdzie facet porównywał ten gaźnik i oryginalny) jest bardziej oszczędny. Co za tym idzie dostaje mniejszą ilość paliwa.
Aby przekonać się co do tego pożycz od kogoś gaźnik do Simsona- jakiś Amal lub 16n 1-11. Moim zdaniem usterka powinna ustąpić.


Sprawdź jeszcze szczelność gaźników oraz połączeń:
gaźnik- cylinder
głowica-cylinder
kartery- cylinder
szczelność simeringów na wale.

Spróbuj jeszcze po odpaleniu zatkać ręką połowę gardzieli gaźnika. Przy czym przygazuj. Co się z nim dzieje wtedy?

Jak sprawdzisz to daj znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:22, 23 Lut 2012    Temat postu:

Stefan, tylko to było tak że, na początku jezdziłem z 16n3-4 potem zmieniłem na mikuni, i było o wiele lepiej więc go zostawiłem, sporo jeździłem na mikuni i teraz na jesień zaczął się problem z tym, wymieniłem znowu na gaznik 16n3-4 i jest to samo, więc nie wydaje mi się że to wina gaźnika.

te połaczenia jeszcze sprawdze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:59, 25 Lut 2012    Temat postu:

A próbowałeś moze zmienić kondensator.
U mnie jak iskrzyło na platynkach to były wolne obroty i sie nie wkręcał albo tylko wysokie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichuS
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Konina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:08, 25 Lut 2012    Temat postu:

A próbujesz w ogóle redukować na niższy bieg ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:16, 25 Lut 2012    Temat postu:

dziś jeszcze zmieniłem cylinder na zwykłą 60ccm ddr, ale nie zdążyłem zobaczyć czy to coś dało, jutro napisze.

kondensatora chyba nie zmieniałem.

michus, to jest to samo, redukuje na niższy i też gaśnie, puszczam sprzęgło to mnie tylko telepie przez chwile a dalej już gaśnie, po prostu nieda się go jakby opanować, by wszedł w obroty, gaśnie i koniec musze czekać z 30 sekund, żeby znowu przejechać kawałek..


Ostatnio zmieniony przez Wperek dnia Sob 22:16, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:51, 26 Lut 2012    Temat postu:

Nie ma czegoś takiego jak 60 DDR.
Może być tylko 50 DDR z którymś tam szlifem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:18, 01 Mar 2012    Temat postu:

Stefan, nie chciało mi się pisać tego.. no ale już dla Ciebie to napisze, chodziło mi o cylinder 50ccm DDR szlifowany na 60ccm (nie mam pojęcia ile razy szlifowany) :fun


zmieniłem cylinder i jest nadal to samo, wczoraj zauważyłem że korek od paliwa jest przytkany dość mocno, więc dziś nałożyłem taką cienką szmatke na wlew baku, ale niestety dużo to nie dało, jedyne co zauważyłem to to że na ssaniu szybko łapie i jest jak dawniej, o wiele lepiej.

i wydaję mi się że coś jakby blokuje silnik na wolnych obrotach teraz, chwile pracuje i gwałtownie gaśnie, potem kopie za 1 razem odpala i po 3sekundach znowu gwałtownie gaśnie, do tego jak się jedzie na wysokich obrotach to go "zacina" i jak na wolnych przygazuje to jest to samo, patrzyłem czy się zapłon nie przestawił, ale jest ok.
czyżby tym razem gaźnik ?


p.s ja nie mam kondensatora przecież, bo to elektronik ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 06 Mar 2012    Temat postu:

wymieniłem zapłon na inny, bo może coś z impulsatorem czy cewkami nie tak, ale było jeszcze gorzej, miał wolne obroty tylko, na większych obrotach ciągle robił buuu a ruszyć w ogóle się nie dało..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knapik911
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kochanowice niedaleko Czestochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:38, 06 Mar 2012    Temat postu:

Ja stawiam tu na gaźnik... nic innego nie będzie masz może od kogoś przełożyć kto ma DOBRY gaźnik i pewny (kolega lub ktoś inny)??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wperek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:42, 06 Mar 2012    Temat postu:

knapik911 napisał:
Ja stawiam tu na gaźnik... nic innego nie będzie masz może od kogoś przełożyć kto ma DOBRY gaźnik i pewny (kolega lub ktoś inny)??


właśnie chce jeszcze raz zobaczyć na 16n3-4 którego miałem wcześniej zamontowanego, chodz z nim już próbowałem, więc nawet nie robie sobie nadziei ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin