Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Po odpaleniu simsona ładuje tylko 2V.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad527911
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:56, 31 Maj 2015    Temat postu: Po odpaleniu simsona ładuje tylko 2V.

Witam,

mam problem z simsonem s51 zapłon elekrtonik (Pierwszy raz mam stycznośc z Simsonem) i nie wiem ile V ma zapłon.

-Jak sprawdzić czy zapłon jest 12v czy 6v?

-Czy po zarobieniu instalacji 12V (Poprzedni właściciel powiedział ze 12V ale nie wygląda to na 12V) Simson ładuje tylko 2V na prądzie zmiennym. Powinno tak być?

Simson posiada moduły takie jak ELBA , Mostek Gretza oczywiście za 12V. Z góry dziękuje za wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:41, 31 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Dobierz z internetu schemat.Zobacz czy żarówka przód jest z jednej cewki czy z oddzielnych itd.I sprawdź napięcie jakie wychodzi z cewek oprócz zapłonowej.I podaj link do schematu jaki masz.Ja osobiście wywaliłem elbe,raz że droga a dwa że awaryjna.Mam regler od chinola za 11 zł.I przerywacz z auta.Mostek wtedy też nie potrzebny.Cewki na 12 volt mają grubszy rdzeń.Popatrz w necie bo to duża różnica i widać gołym okiem.Też mam elektronika i przerobione z 6V na 12V.I pamiętaj że aku musi być zasze podłączony bo inaczej spalisz regulator napięcia(elbe)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad527911
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:53, 31 Maj 2015    Temat postu:

Jutro to sprawdzę i dam znać. I mam jeszcze jedno pytanie jak bym miał zapłon 6V i chciałbym mieć 12V to muszę cały zapłon wymienić czy tylko cewki?

Schematu nie mogę wrzucić gdyż jest zabezpieczenie przed jakimś spamem. Postaram się go później wrzucić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:27, 01 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Pisałem że miałem 6 volt i zrobiłem na 12 volt.Elektronik.Zapłonu nie ruszałem.Wymieniłem cewkę świetlną na 42 waty(przód i tył razem) i cewkę ładowania na 21 waty(bez masowa)ale zmasowałem ją w schowku bo taka jest potrzeba.Zastosowałem regler od chinola za 11 zł i najtańszy przerywacz kierunków jaki był w sklepie,elektroniczny od auta.Mam wykonane instalację z dwóch schematów.Cała część elektryki odpowiedzialna za zapłon(zasilanie modułu,gaszenie itd.) jest wykonana jak na schemacie od elektronika a reszta jak na schemacie od zwykłego Simsona 12 volt z cewką 42 waty(przód i tył razem).Przypominam że są różne wersje dlatego schemat z cewką 42W.W tej instalacji świetlnej zmiany jakie wprowadziłem do zastosowanie reglera od chinola i przerywacza od auta.Zamiast mostka,elby itd.Wydrukowałem se te dwa schematy na dużą kartkę włożyłem w koszulkę i przerobiłem.I schemat łączenia stacyjki też se wydrukowałem.Trzeba mieć trochę wiedzy żeby to razem pokleić.Trzeba zrozumieć.

Z tego zapłon-http://www.a-k-f.de/moser/s51-1c1.pdf
A z tego reszta(elebe i mostek wywaliłem)-http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
W elbie był przerywacz więc musisz ten od auta wpiąć inaczej.Ze styku stacyjki 15 podajesz na niego zasilanie a odejście pod przełącznik (na schemacie 83) i masa z przerywacza na ramę .Mi się to wydaje proste ale możesz mieć problemy ze zrozumieniem schematów.Jak coś to pytaj.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 18:48, 01 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin