Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
nie mogę wyregulować gaźnika w simsonie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:06, 08 Sie 2014    Temat postu: nie mogę wyregulować gaźnika w simsonie

Witam ostatnio zdarzyło mi się takie nieszczęście z simakiem a mianowicie pękła mi podkładka na sworzniu i wpadła na tłok i uderzała w głowicę aż w końcu wpadła gdzieś i zablokowała cały wał korbowy rozebrałem cały silnik i złożyłem cylinder nie ruszony gładki jest pierścienie w całości i teraz pojawia się problem ponieważ nie idzie wyrgulować gaźnika próbowałem na 5 różnych cały czas nie wkręca się na obroty robi buuu świeca nieraz sucha i nieraz mokra cała czarna ciężko zapala tylko na ssaniu nawet jak ciepły silnik i dalej to samo zapłon prawidłowy ciśnienie ma ledwo 6 barów cylinder tłok i perścienie miał wymienione w tamtym roku w lipcu poszę Was o pomoc ponieważ ja rozkładam ręce i nie wiem co z nim jest rozebrałem już kilkanaście tch silników i takigo pzypadku nie było jeszcze jak by ktoś mi mógł powiedzieć jaki powinien mieć odstęp tłok od głowicy ile mm ? Bo wydaje mi się że jak ta podkładka uderzała w głowicę to mogła zgiąć wał korbowy simson sr50

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Pią 18:31, 08 Sie 2014, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ka2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:30, 08 Sie 2014    Temat postu:

Jeśli pęknięta podkładka nagle zablokowała silnik to wał lub korbowód mógł się skrzywić. Miałem taki przypadek co prawda nie w simsonie, igiełki z łożyska zablokowały tłok, cylinder się nie uszkodził jedynie tłok i głowice trzeba było wymienić ale na nowym tłoku i głowicy silnik nie pracował poprawnie, przerywał nie chciał się wkręcać na obr. i ciężko palił po wymianie wału wszystko wróciło do normy. Jednak na twoim miejscu nie spieszył bym się z wymianą wału. Posprawdzaj dokładnie czy wszystko jest szczelne wyczyść gaźnik, dysze i sprawdź jeszcze raz zapłon, platyny jeśli są no i takie drobiazgi jak świeca filtr powierza itp. Wał nie koniecznie musiał się skrzywić. Opisz dokładnie jak to się stało.

Czy poprawnie zmierzyłeś ciśnienie bo 6 barów to słabiutko . Opisz jak mierzyłeś.


Ostatnio zmieniony przez ka2112 dnia Pią 19:38, 08 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:54, 08 Sie 2014    Temat postu:

Dobra piszę jeszcze raz wracałem z pracy simsonkiem jechał normalnie i wkocu był jakiś zgrzyt motor zachował się tak jak bym wcisną przedni hamulec aż uderzyłem głową w kierownicę stało się tak dwa razy za trzecim simson zdechł na amen nieszło nawet go odpalić silnik był zblokowany rozebrałem cały silnik powymieniałem simery. Wszystko już sprawdzałem dwie nowe świece na każdej to samo gaźnik nowy 16n1-11 regulowanie nic nie daje to samo wsadziłem ten ciśnieniomierz tam gdzie się wkręca świece i kopałem pokazało ledwie 6barów przecież przed tym moim małym wypadkiem chodził normalnie wkręcał się normalnie na obroty palił od kopa to ja nie wiem o co mu teraz chodzi

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Pią 19:58, 08 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:12, 08 Sie 2014    Temat postu:

Nie ukruszyło Ci gdzieś tłoka? Pierścienie zmieniłes po tym incydencie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:19, 08 Sie 2014    Temat postu:

Pierścienie właśnie mam zamiar zmienić w poniedziałek tłok i głowica jest na nich ślad jak ta podkładka uderzała takie dźgnięcie nie na samym środku tylko tak zboku bardziej ale pytałem się dobrych mechaników i mówili że to nie przeszkadza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ka2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:41, 08 Sie 2014    Temat postu:

Zmień pierścienie tak jak mówisz jeśli to nie pomorze zmierz jeszcze raz kompresje. Ważne: podczas pomiaru silnik powinien być dobrze rozgrzany i przepustnica maksymalnie otwarta. Jeśli nie robiłeś tak jak napisałem to przed zmianą pierścieni zmierz jeszcze raz jeśli uda ci się go jakoś odpalić to do pomiaru rozgrzej silnik i mierz na pełnym gazie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:20, 09 Sie 2014    Temat postu:

Dziś wyciągnąłem cylinder z tłokiem i zauważyłem spory luz na korbowodzie rusza się na lewo i prawo a tak nie powinno być co dalej mam robić kupiłem nowy tłok z pierścieniami wieczorem zaczne go składać dam znać jak coś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:13, 11 Sie 2014    Temat postu:

Dalej to samo zero postępu wymieniłem cały tłok z pierścieniami ciśnienie około 8barów ma ktoś może jakieś pomysły bo ja mam tego szrota dość na trzech gaźnikach nie idzie go wyregulować cały czas jak dam gazu i puszczę manetkę to albo trzyma cały czas wysokie obroty albo tylko cały czas buuuuuu i gaśnie

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Pon 12:15, 11 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ka2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:03, 11 Sie 2014    Temat postu:

8 bar. to już w dość przyzwoicie na takim ciśnieniu powinien działać. Może jakieś nieszczelności, uszczelki albo simeringi. Z tego co pisałeś wcześniej wywnioskowałem że przed awarią silnika wszystko było ok ale może spróbuj wyczyścić tłumik i zalać nowe paliwo. Jaki jest tam cylinder i rodzaj zapłonu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:35, 11 Sie 2014    Temat postu:

Cyliner 50 zapłon ma zwykły na platyny uszczelki pod cylinder nowe pod głowice nowe pod gaźnik tam między cylinder nowe właśnie mam zamiar rozebrać znowu silnik i wstawić nowe simery co prawda niedawno je wymieniałem ale gdy rozebrałem cały zapłon to było sporo oleju na silniku tam koło simera tak jakby z niego pociekło (wydaje mi się że tak jakby on dostawał lewe powietrze bo jak mu dam trochę gazu to robi buuu i jak już złapie to trzyma cały czas bardzo wysokie obroty na każdym z gaźników i nawet na rozgrzanym silniku odpalam go na ssaniu bo inaczej nie idzie tak jakby dostawał za mało paliwa)

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Pon 23:50, 11 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:51, 12 Sie 2014    Temat postu:

Dziś wymieniłem simeringi nowe paliwo i odpaliłem go bez tłumika ale dalej to samo cały czas ma ciężko wkręcić sie na obroty a jak już złapie to cały czas trzyma wysokie obroty i nie chcą spaść a zapłon ma prawidłowy. Może jednak ten wał?

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Wto 16:14, 12 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ka2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:21, 12 Sie 2014    Temat postu:

W takim razie przyjrzał bym się układowi zapłonowemu. Na początek spróbuj różnych ustawień zapłonu i przerywacza. Przeczyść styki przerywacza - paskiem drobnego papieru ściernego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:02, 12 Sie 2014    Temat postu:

Dawałem nowy przerywacz ustawiałem tak jak na forach piszą wszystko jest tam dobrze kilkanaście razy już sprawdzałem do zapłonu nie ma co się czepiać

Ostatnio zmieniony przez specjal789 dnia Wto 17:06, 12 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ka2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 12 Sie 2014    Temat postu:

Dokładniej chodziło mi o to by ustawić zapłon na innych wartościach niż zalecane tzn. spróbować troszkę przyspieszyć albo opóźnić zapłon, jeśli to robiłeś to ja bym stawiał jednak na ten wał. Jeśli podkładka gwałtownie zablokowała silnik to wał mógł się lekko skrzywić i to może powodować problemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
specjal789
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miłakowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:38, 12 Sie 2014    Temat postu:

Już naprawione simsonek pięknie chodzi koleś sprzedał mi złe simery przed chwilą kupiłem nowe rozebrałem poskładałem i odpalił od strzała :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin