Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Masakra S51 Enduro

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spec13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:21, 29 Kwi 2015    Temat postu: Masakra S51 Enduro

Witam, jest to pierwszy mój post na tym forum. Z reguły nie udzielam się zbytnio na forach internetowych. Jednakże ten problem widać mnie przerósł. Główny bohater tematu to: Simson S51 Enduro rocznik 86r. instalacja 6V zapłon platynowy, cylinder seria 50ccm, gaźnik stary BVF 16n3-4 z dyszami od chinola.
Simson miał to do siebie, że nie odpalał na ciepłym silniku, nie miał jałowych obrotów oraz wymagał uporządkowania instalacji pod przyszłe podłączenie akumulatora.
Tak więc wymieniłem platynki, kondensator, cewkę WN, fajkę, przewód WN i iskrę. Zrobiłem również porządek w instalacji wg schematów z tego forum. Po tych operacjach Simson odmówił współpracy nie odpala w ogóle. Czasem po paru kopnięciach pod rząd "pierdnie" w tłumik. To jedyny odzew z jego strony.
Dodam również że nie nie ma opcji aby dostawało się do niego lewe powietrze lub olej, ponieważ zmieniałem oba simmeringi.
Zmieniłem również gaźnik ze wspomnianego BVF na AMAL'a T16.

Może to sprawa zmiany prostownika, lub ponownego sprawdzenia instalacji?
Liczę na waszą pomoc, gdyż sam już nie wiem co robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:38, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Cytat:
Simson miał to do siebie, że nie odpalał na ciepłym silniku


Miałem kiedyś podobny problem, winna okazała się cewka niskiego napięcia w zapłonie. Tego akurat nie wymieniłeś?

Cytat:
Czasem po paru kopnięciach pod rząd "pierdnie" w tłumik.


Być może zapłon jest opóźniony. Masz ustawione te wyżłobienie w kształcie M na karterze i zapłonie razem?

Świeca ma iskrę?


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 20:40, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spec13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:42, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Zapłon ustawiany był na wiele sposobów, przyspieszałem i opóźniałem = brak reakcji.
Natomiast jeśli chodzi o cewkę na iskrowniku nie zastanawiałem się nad nią ponieważ iskra jest prawidłowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:54, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Iskra może być - Mój simson też miał, ale po nagrzaniu nie miał wolnych obrotów i nie chciał gorący odpalić, po wymianie cewki NN jak ręką odjął. Co konkretnie zmieniałeś w instalacji? Jakie rozmiary dysz masz w 16n3-4

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 20:56, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spec13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Hmm... przede wszystkim poukładałem przewody wg oznaczeń na stacyjce. Zrobiłem również porządek ze światłami ale to w tej sytuacji mniej ważne. Poza tym połączenie między cewką NN a cewką WN jeśli się nie mylę jest na jednym wtyku na stacyjce. Dodam, iż nie sprawdzałem przewodności żadnego z elementów. Gaźnik jest zmieniony na AMALA'a 16T i dysze są w nim standardowe tzn. 75 i 35

Ostatnio zmieniony przez spec13 dnia Śro 21:04, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:07, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Bardzo ciężko sprawdzić poprawną rezystancję cewki nn bo będą to bardzo małe wartości. Ja na twoim miejscu kupiłbym cewkę NN, założył gaźnik 16n3 w miarę ustawiony, wtedy się okaże czy to to. Zimny normalnie palił? Przerwa na platynach 0,4mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spec13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:08, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Przerwa 0.4mm, na zimno palił przed rozpoczęciem "napraw", teraz w ogóle ze mną nie rozmawia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:16, 29 Kwi 2015    Temat postu:

No to pewnie jeszcze coś tam źle podłączyłeś. Może najpierw spróbuj go odpalić z wypiętą stacyjką, złącz tylko kable od "odpalania". Choć ja bym zaczął od wymiany Cewki nn
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spec13
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:40, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Ok dzięki za wskazówki, spróbuję najpierw powypinać przewody. Dam post jeśli coś się zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin