Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Łożyska na wale w simsonie!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:50, 10 Lip 2014    Temat postu:

Masz pojęcie, skoro uważasz że simson kręci się do 6 tys. Załóż łożyska z luzem c2 i wymieniaj je co 2 tys km. Producent wiedział co robił, zakładając łożyska z takim luzem a nie innym. Ale skoro jesteś mądrzejszy od niemieckich inżynierów to okej, ale nie mów tego na głos co myślisz, bo ktos kto sie nie zna posłucha Cie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekda1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:51, 11 Lip 2014    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Masz pojęcie, skoro uważasz że simson kręci się do 6 tys. Załóż łożyska z luzem c2 i wymieniaj je co 2 tys km. Producent wiedział co robił, zakładając łożyska z takim luzem a nie innym. Ale skoro jesteś mądrzejszy od niemieckich inżynierów to okej, ale nie mów tego na głos co myślisz, bo ktos kto sie nie zna posłucha Cie.



1. Nie miałem zamiaru się wymądrzać! chcę zwrócić tylko uwagę na fakt że te łożyska za 15 zł są niewiele warte, GÓWNO warte i dał bym sobie wiele obciąć że inżynierowie nie wkładają tam takiej tandety.To że niemiecka instrukcja pisze o jakimś wskazanym luzie nie znaczy że prawdę przekazują, poza tym z góry zakładają że łożyska nie zostaną należycie założone!

2. Simek kręci się do 7, 8 tyś może i więcej ale obroty są na czerwonym i nie jest to normalna praca silnika i łożyska nawet najlepsze padną przy nagminnej takiej jeździe.

3. Nie szukam mądrali wychowanych w kapitalizmie, szukam osób z wiedzą z którymi idzie pofilozofować!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekda1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:52, 11 Lip 2014    Temat postu:

?
?


Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Sob 16:03, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:36, 12 Lip 2014    Temat postu:

Tu nie ma co filozofować. I te Twoje słowa "z góry zakładają że łożyska nie zostaną należycie założone!" No to mnie rozwaliło. Można kupić drogie łożyska z luzem C3 taki jak przewidzieli producenci, które bardzo dobrze się sprawują.
I tak na marginesie wysokie obroty simsona to obroty rzędu 10 tys. Należy tez pamiętać że główna przyczyną wybijania luzów są luzy, Wybite magneto itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:28, 12 Lip 2014    Temat postu:

Jajko mądrzejsze od kury 8)
- pozwolę sobie zadać pytanie, co ma wspólnego luz łożyska z jego trwałością?
Gdyby każdy zajrzał do książki czy google, to ten temat nie byłby "kompendium wiedzy" tylko np. jakiej firmy przy jakich temperaturach, obrotach itp.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Sob 22:29, 12 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1467
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:52, 13 Lip 2014    Temat postu:

To kup sobie teflonowe. Będziesz miał i cichsze i żywotne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekda1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:59, 13 Cze 2015    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Należy tez pamiętać że główna przyczyną wybijania luzów są luzy, Wybite magneto itp.


Nie rozumiem co masz na myśli Wybite magneto? wybijania luzów są luzy ?



A jak mają się te luzy do bicia wału na czopach? Czyż nie jest to ściśle ze sobą związane? czy nie zwraca się uwagi na bicie czopów dobierając łożyska?
Jeśli masz na czopie po jednej stronie bicie 0,2 a na drugim 0,3 (krzywo ''zbity'' wał) to żadne łożysko 3c, c4, c5 nie będzie miało dużej trwałości, ale gdyby Wasz wał miał bicie 0,01 mm na oby dwóch czopach czy nie lepiej zastosować właśnie te cn? 8000 obr/min to nie dużo i c2 CHYBA mieszczą się w zakresie tych obrotów. ( nie umiem znaleźć tabeli)
czy ważniejszą sprawą jest umiejętnie złożenie silnika jak i posiadanie takiego wału który ma minimalne bicia?


Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Sob 16:29, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:59, 13 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Kwestia jest taka jak te łożyska były montowane.Jeśli wbijane młotkiem to wiadomo jaki jest efekt.Montuje się je na ciepło lub zimno.Druga sprawa to łożyska z luzem C3 mają wyczuwalny luz i jest to normalne!!!!!!!!!!!!Cena łożyska nie zawsze mówi o jego trwałości!!!Są chińskie podróby wkładane w firmowe opakowania.Więc pisanie że jedno łożysko powinno kosztować 40 zł to absolutna bzdura,absurd!!!!Najważniejsze jest gdzie dane łożysko zostało wyprodukowane!!!!Firmy mają siedziby na całym świecie.Podam przykład z życia.Łożysko wyprodukowane w niemieckiej fabryce i oryginalnie pakowane z przeznaczeniem na niemiecki rynek a drugie łożyska zamawiane z chin i pakowane w te same opakowania na rynek europejski.Więc głupota jak cholera z tym 40 zł za łożysko,skoro też może być z chin.

Luz łożyska ma bardzo duże znaczenie z jego trwałością.Pod wpływem obrotów i temperatury następuje rozszerzenie wału i luz ten jest w tym momencie zniwelowany i łożysko pracuje bez naprężeń.Przy łożysku bez luzu następują straszne naprężenia i szybkie jego zużycie.Tak samo w kołach powinny być z luzem gdy jest pomiędzy nimi tuleja dystansowa która też puchnie.A jest ściśnięta przez łożyska.I brak luzu powoduje naprężenia na łożyskach i zużycie szybsze.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Sob 20:09, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekda1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:58, 23 Sie 2015    Temat postu:

OCZYWISCIE ze Luz łożyska ma bardzo duże znaczenie z jego trwałością po prostu na niektóre odpowiedzi niewarto odpowiadać.


TYLKO że łożysko c2 PO NAGRZANIU w simsonie dalej ma luz i pracują względnie cicho w mojej ocenie, natomiast łożysko c3 ma mega duży luz (po nagrzaniu) co jest słyszalne i w kródkim czasie szcególnie gdy jest biciena na wale robi się luz na przełożeniu głównym co jest też dodatkowo słyszane niech dojdzie luźna nakrętka na wydechu kolanka i mamy co ? rozklekotanego simsona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawula9
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:39, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Prześledziłem ten wątek od początku i muszę stwierdzić jedno.Tak na chłopski rozum kolego ,jeśli fabryka przewidziała łożyska z luzem C3 to chyba miała jakieś tego powody.Polskie łożyska nie są najgorsze i po prawnym montażu nikt mi nie wmówi ,że nie wytrzymają tych 20 tys km .Co prawda zamontowałem takowe tylko do Jawki ,która przejeździła już z 10 tys km na tych łożyskach i jak najbardziej jest wszystko ok.Zasadnicze pytanie mam takie,ile już przejechałeś tak szczerze na tych łożyskach z luzem C2???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekda1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:43, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Na tamtych łożyskach rosyjskich zrobiłem około 1000 maszynę sprzedałem okazyjnie .

A czy ktoś może wyjaśnić jak skasować luz między zębny na przełożeniu głównym?

Ruszając magnetem w lewo i prawo 1-2 stopnie wyczuwalny i widoczny jest luz na tych zębach jest to względnie nowe przełożenie 800km, nie jest to luz na łożyskach choć istnieje też luz osiowy, u kolegi który ma oryginalny silnik nie rozkręcany nie wyczuwam nic, nic a nic. Nawet gdybym podkładkami skasował minimalny luz osiowy, luz między zębny nadal będzie znaczny.
Czy dzisiaj produkowane te części są tak tandetne i nie dokładnie wykonane że trzeba na to przymknąć oko? Bo regulacji tego luzu przecież nie ma. prawda?

A tu mam coś dla chętnych do testu http://lozyskaceramiczne.pl/advanced_search_result.php?keywords=6204&x=0&y=0


Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Pon 21:12, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin