Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kilka problemów z S51.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:48, 27 Cze 2009    Temat postu: Kilka problemów z S51.

Witam.
Posiadam Simsona S51 z 1984.
Mam kilka pytań-problwmów:

1. Licznik mi źle chodzi. Od 0 do 40 chodzi Ok, ale potem stoi i dopiero gdy dojadę do 60 (jego max prędkość) poprawnie wskazuje, również dalej idzie, do 70 gdy z górki jadę. Co jest nie tak? Linka, licznik?

2. Łatwo jest zrobić podświetlenie licznika?
Chciałbym to zrobić 2 diodami LED, tylko jak wyprowadzić kable aby się zapalały gdy są włączone światła (czyli po odpaleniu, trzeba miec światłą i tak 24h)?

3. Wersja Comfort miała czujnik świateł stop przedniego hamulca.
Jak mogę go dołączyć do mojego Simka?

4. Nie mogę go odpalić z biegu. Jak jest wyłączony i wciskam sprzęgło i chcę dać na 2 bieg lub 1 to nie mogę, gdyż nie wchodzi.

5. Wersji nie znam, tak jak i właściciel poprzedni.
Po czym mogę poznać jego wersję?

6. Mam cylinder 60 cm3 (wg. poprzedniego właściciela).
Myślę nad dodaniem wału z wypełniaczami. Warto wydać te 150zł?


Liczę na pomoc ;]


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Sob 19:51, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:39, 27 Cze 2009    Temat postu:

1. Najprawdopodobniej wina leży po stronie licznika bo gdyby linka to oszukiwałby w różnych obrotach.
2. Poszukaj bo powinieneś mieć wyprowadzony przewód do podświetlenia licznika. O ile się nie mylę to brązowy jakiś może z czarnym paskiem.
3. Jeżeli czujnik STOP przedniego hamulca to inna była rączka hamulca i cały ten odlew na którym masz ssanie przyczepione. Miało ono gwint do mocowania automatu stopu a na rączce był odlew do wciskania przycisku automatu.
4. Biegów nie zmienisz na postoju. To normalne zjawisko.
5. Enduro miało rurę w górze, inny prawy dekiel, inna stopka hamulca i dodatkowe wzmocnienia ramy. Pozostałe były bardzo podobne do siebie. Podstawowa wersja nie miała kierunków wersja N
6. Jeżeli ten wał jest ok to po co? Wypełniacze i tak Ci nie pomogą jeżeli liczysz na znaczną poprawę mocy a w przyszłości jak będziesz robił remont to wymienisz wał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:48, 27 Cze 2009    Temat postu:

3. Korpus manetki gazu, o którym mówi Spike, można spokojnie kupić w sklepie z częściami, cena około 65zł, czujnik też można dokupić. Pozostaje tylko podłączyć.
4. Spokojnie można wrzucić, tylko musisz leciutko pchnąć motorek podczas wrzucania, wtedy bieg "zaskoczy".


Ostatnio zmieniony przez Madoń dnia Sob 20:51, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: T.L. (lubelskie)

PostWysłany: Sob 20:50, 27 Cze 2009    Temat postu:

5. Możesz po wielu rzeczach: liczba biegów, urozmaicenia w elektryce, budowa, wzmocnienia, i inne dodatki. Dobrze by było, gdybyś opisał nam trochę danego Simsona Happy

Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Sob 20:51, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:11, 27 Cze 2009    Temat postu:

Ok, postaram się go opisać:
- dodatkowa podpórka
- kierunkowskazy
- kontrolka stop w liczniku
- nie pamiętam czy inne mają taki sam układ przełączników ale te opsizę:
Mijania/ Drogowe, kierunkowskazy, klakson, mrugnięcię drogowymi, a po stronbie " z gazem" ssanie.
- akumulator, 12V, cewka 12V a klakson DDRowski 6V, to pewnie oznacza, że to był 6V.
- 4 biegi.


http://allegro.pl/item642450578_simson_s_51_sprzedam.html



Jeszcze coś:

7. Czy ssanie nie powinno zaskoczyć i być włączone aż go nie cofnę?
Bo ja mam je tak, że jak trzymam to mam jak puszczam to nie mam.

8. Zbzikowała mi stacyjka.

Wcześniej było tak:
0 pozycja - wkładam klucz poprostu, na tym nie odpali.
1 pozycja - odpalanie, działa klakson i kierunki
2 pozycja - odpalanie, jak wyżej + światła
3 pozycja - odpalanie, postojowe
4 i kilka - silnik dalej chodzi (od 1poz) ale nic się nie dzieje
znów 0.


A teraz mam coś takiego:
0 - odpalanie
1 - jak 1, tylko, że nie odpali
2 - tak samo, tylko, że nie odpali itp.

Czasami tak się zmienia układ, ale po kilku pełnych obrotach i ponowym włozenie kluczyka wraca do normy.
O co chodzi?


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Sob 21:12, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: T.L. (lubelskie)

PostWysłany: Sob 21:16, 27 Cze 2009    Temat postu:

Ten Simson to S51 B1-4. Comfort miały jeszcze obrotomierz. Happy

7. Tak, tak powinno być.

P.S. Nie zbyt przesadzona cena? :P I ten napis Simson to naklejka, czy jakoś namalowana? Odpisz na PW, żeby nie było OT. Happy


Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Sob 21:23, 27 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:25, 28 Cze 2009    Temat postu:

Ok, jeszcze tylko to i daję spokój.



1. Licznik.
Od 0 do 40 chodzi Ok, ale potem stoi i dopiero gdy dojadę do 60 (jego max prędkość) poprawnie wskazuje, również dalej idzie, gdy z górki jadę. Więc muszę wymienić licznik?

Musze mieć pewność, nowy kosztuje 100 zł.



2. Mam instalację 6V.
Cewka jest 12V, tak jak i przednia żarówka.
Światła mi świecą bardzo słabo, pzerobiłem postojówki na:
przednia żarówka + led, z tyłu ta dolna żarówka. Teraz mnie widać z tyłu, z prodzu słabo. Mam żarówkę 12V 35/35 W. Wymienię ją na 6V, martwi mnie tylko ten napis 12V na cewce. Czy to ona powoduje, że ani przednia 12V jak i tylnia 6V nie świeci mocno? Kable ok, cewka do wymainy?



3. Mam cylinder 60 cm3.
CZy szlif cylindra dużo da, jest sens się w tym grzebać?
Słyszałem o czymś w gaźniku, do zmiany, podobno pomaga.

50cm3 jedzie 60 (dane techniczne), tyle samo co mój - 60cm3.




Jak to mogę dołączyć?
http://allegro.pl/item672561601_czujnik_hamulca_przedniego_stopu_mz_etz_simson.html


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Nie 21:26, 28 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:06, 29 Cze 2009    Temat postu:

Kupiłem żarówkę 6V 25/25 W i świeci trochę mocniej ale gdy było wszystko ok to i tak tamta była mocniejsza. Z tyłu tak samo słabo świeci. Dziś rano odpalił mi za 40 razem, gdy wcześniej za 3-5. Również na niskich obrotach mi gaśnie. Nawet ciepły źle odpala.
To cewka nie daje tej iskry i prądu do żarówek?





Pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin