Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak prawidłowo redukować biegi.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiro67
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:49, 06 Wrz 2013    Temat postu: Jak prawidłowo redukować biegi.

Witam. Chciałbym się spytać jak redukować biegi(zmieniać w dół), aby skrzynia nam jak najdłużej pociągła? Słyszałem, że należy robić przygazówkę. I co, jeśli jedziemy na 4, a przed nami górką, na którą da się wjechać tylko na 1. Lepiej zmieniać po kolei na 3,2 i w końcu 1, czy lepiej przychamować i wbić od razu 1(co nie jest łatwo, bo nawet nie chce wejść)? Wiem, że dla doświadczonych simsonowców pytania mogą wydawać się głupie, jednak ja dopiero zaczynam moją przygodę z simkiem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Przenoszę z Simson - Pustack
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 7:16, 07 Wrz 2013    Temat postu:

normalnie jedź na tej 4 tylko na początku manetkę trzymaj zacznie ci słabnąć sprzęgło noga na dół to jest 3 i znów tak jak na 4 ale jak wrzucisz 2 to do połowy ale na 4 powinieneś podjechać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiro67
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:47, 07 Wrz 2013    Temat postu:

A co jeśli jedziemy na 4 i nagle musimy się zatrzymać(np. czerwone światła), kiedy nie ma już czasu na redukowanie biegów po kolei?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 12:42, 07 Wrz 2013    Temat postu:

no to sie zatrzym i redukuj biegi tylko że to jest to musisz sam wyczuć biegi też tak miałem że z 3 na 2 redukowałem a nogą to kilka razy na dół musisz robić więc wiesz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:41, 07 Wrz 2013    Temat postu:

Hamuj zakładką, a później jak się zatrzymasz to w 3 lub 4 razy w dół nogą (zależy czy wrzucisz z 2 na 1 czy na luz), oczywiście przed każdym biegiem musi być międzygaz, żeby obroty poszczególnych wałków się wyrównały, bo skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane. Ale czy w simsonie stosowanie międzygazów ma sens? Chyba nie, bo nie jeździ się 200km/h i nie ryzykuje się życiem jak przy takiej prędkości skrzynia się rozwali. Ja np jak jeżdżę, to zawsze z międzygazem, bo w mocniejszych motocyklach wymiana, czy naprawa skrzyni kosztuje, tyle co cały simson, więc jakby nie patrzeć, to oszczędność spora. Jak nie umiesz hamować zakładką i robić międzygazu jednocześnie, to albo odpuść sobie międzygazy, albo jeździj ostrożniej ale hamuj zakładką, a redukcje rób z międzygazem. Później jak wsiądziesz na coś większego, to na prawdę się to przyda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:37, 08 Wrz 2013    Temat postu:

Co do wyrównywania prędkości wałków w skrzyni to zawsze się obracają (simek w ruchu je napędza, a tryby są w pozycjach zazębionych ) więc przy tej konstrukcji to raczej mija się z celem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 09 Wrz 2013    Temat postu:

borillo napisał:
Hamuj zakładką, a później jak się zatrzymasz to w 3 lub 4 razy w dół nogą (zależy czy wrzucisz z 2 na 1 czy na luz), oczywiście przed każdym biegiem musi być międzygaz, żeby obroty poszczególnych wałków się wyrównały, bo skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane. Ale czy w simsonie stosowanie międzygazów ma sens? Chyba nie, bo nie jeździ się 200km/h i nie ryzykuje się życiem jak przy takiej prędkości skrzynia się rozwali. Ja np jak jeżdżę, to zawsze z międzygazem, bo w mocniejszych motocyklach wymiana, czy naprawa skrzyni kosztuje, tyle co cały simson, więc jakby nie patrzeć, to oszczędność spora. Jak nie umiesz hamować zakładką i robić międzygazu jednocześnie, to albo odpuść sobie międzygazy, albo jeździj ostrożniej ale hamuj zakładką, a redukcje rób z międzygazem. Później jak wsiądziesz na coś większego, to na prawdę się to przyda.


A sprzęgło antyhopingowe ma coś do tego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:41, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Chłopie daj sobie spokój z motorem jak ty takie pytania zadajesz.

Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Wto 8:41, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid56127
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarchały Małe

PostWysłany: Pią 23:45, 15 Lis 2013    Temat postu:

Popieram kondzio_60 xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:05, 16 Lis 2013    Temat postu:

A widzisz gościu że chłopak pisze że zaczyna dopiero. Ty jak się urodzileś to od razu chodziłeś, mówiłeś płynnie ? Tak samo z motorem wszystkiego się człowiek musi nauczyć.
Co do tematu to szczerze przez tyle lat co mam simsona to on już takie różnorakie redukcje przeżywał przez moją cieczke małolata że szok a skrzynia jaka była taka jest i nic sie nie dzieje :P Moje zdanie biegi powinno się wrzucać zawszę do góry zawsze po kolei a z góry w dół nie koniecznie bo np jak jedziesz na 4 i masz ostry łuk spokojnie hamujesz zrzucasz prędkość, później sprzęgło i na 2 można lajtowo wrzucić. Szczerze to jak byłem w 1-2 kl gimbazy to miałem taką jazde że wrzuciłem z 4 na 1 przy 50 na godzine, nie polecam, opona piszczała jak ciul :P Młody głupi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin