Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak prawidłowo redukować biegi.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiro67
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:49, 06 Wrz 2013    Temat postu: Jak prawidłowo redukować biegi.

Witam. Chciałbym się spytać jak redukować biegi(zmieniać w dół), aby skrzynia nam jak najdłużej pociągła? Słyszałem, że należy robić przygazówkę. I co, jeśli jedziemy na 4, a przed nami górką, na którą da się wjechać tylko na 1. Lepiej zmieniać po kolei na 3,2 i w końcu 1, czy lepiej przychamować i wbić od razu 1(co nie jest łatwo, bo nawet nie chce wejść)? Wiem, że dla doświadczonych simsonowców pytania mogą wydawać się głupie, jednak ja dopiero zaczynam moją przygodę z simkiem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Przenoszę z Simson - Pustack
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 7:16, 07 Wrz 2013    Temat postu:

normalnie jedź na tej 4 tylko na początku manetkę trzymaj zacznie ci słabnąć sprzęgło noga na dół to jest 3 i znów tak jak na 4 ale jak wrzucisz 2 to do połowy ale na 4 powinieneś podjechać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiro67
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:47, 07 Wrz 2013    Temat postu:

A co jeśli jedziemy na 4 i nagle musimy się zatrzymać(np. czerwone światła), kiedy nie ma już czasu na redukowanie biegów po kolei?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 12:42, 07 Wrz 2013    Temat postu:

no to sie zatrzym i redukuj biegi tylko że to jest to musisz sam wyczuć biegi też tak miałem że z 3 na 2 redukowałem a nogą to kilka razy na dół musisz robić więc wiesz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:41, 07 Wrz 2013    Temat postu:

Hamuj zakładką, a później jak się zatrzymasz to w 3 lub 4 razy w dół nogą (zależy czy wrzucisz z 2 na 1 czy na luz), oczywiście przed każdym biegiem musi być międzygaz, żeby obroty poszczególnych wałków się wyrównały, bo skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane. Ale czy w simsonie stosowanie międzygazów ma sens? Chyba nie, bo nie jeździ się 200km/h i nie ryzykuje się życiem jak przy takiej prędkości skrzynia się rozwali. Ja np jak jeżdżę, to zawsze z międzygazem, bo w mocniejszych motocyklach wymiana, czy naprawa skrzyni kosztuje, tyle co cały simson, więc jakby nie patrzeć, to oszczędność spora. Jak nie umiesz hamować zakładką i robić międzygazu jednocześnie, to albo odpuść sobie międzygazy, albo jeździj ostrożniej ale hamuj zakładką, a redukcje rób z międzygazem. Później jak wsiądziesz na coś większego, to na prawdę się to przyda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:37, 08 Wrz 2013    Temat postu:

Co do wyrównywania prędkości wałków w skrzyni to zawsze się obracają (simek w ruchu je napędza, a tryby są w pozycjach zazębionych ) więc przy tej konstrukcji to raczej mija się z celem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 09 Wrz 2013    Temat postu:

borillo napisał:
Hamuj zakładką, a później jak się zatrzymasz to w 3 lub 4 razy w dół nogą (zależy czy wrzucisz z 2 na 1 czy na luz), oczywiście przed każdym biegiem musi być międzygaz, żeby obroty poszczególnych wałków się wyrównały, bo skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane. Ale czy w simsonie stosowanie międzygazów ma sens? Chyba nie, bo nie jeździ się 200km/h i nie ryzykuje się życiem jak przy takiej prędkości skrzynia się rozwali. Ja np jak jeżdżę, to zawsze z międzygazem, bo w mocniejszych motocyklach wymiana, czy naprawa skrzyni kosztuje, tyle co cały simson, więc jakby nie patrzeć, to oszczędność spora. Jak nie umiesz hamować zakładką i robić międzygazu jednocześnie, to albo odpuść sobie międzygazy, albo jeździj ostrożniej ale hamuj zakładką, a redukcje rób z międzygazem. Później jak wsiądziesz na coś większego, to na prawdę się to przyda.


A sprzęgło antyhopingowe ma coś do tego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzio_60
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:41, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Chłopie daj sobie spokój z motorem jak ty takie pytania zadajesz.

Ostatnio zmieniony przez kondzio_60 dnia Wto 8:41, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid56127
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarchały Małe

PostWysłany: Pią 23:45, 15 Lis 2013    Temat postu:

Popieram kondzio_60 xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:05, 16 Lis 2013    Temat postu:

A widzisz gościu że chłopak pisze że zaczyna dopiero. Ty jak się urodzileś to od razu chodziłeś, mówiłeś płynnie ? Tak samo z motorem wszystkiego się człowiek musi nauczyć.
Co do tematu to szczerze przez tyle lat co mam simsona to on już takie różnorakie redukcje przeżywał przez moją cieczke małolata że szok a skrzynia jaka była taka jest i nic sie nie dzieje :P Moje zdanie biegi powinno się wrzucać zawszę do góry zawsze po kolei a z góry w dół nie koniecznie bo np jak jedziesz na 4 i masz ostry łuk spokojnie hamujesz zrzucasz prędkość, później sprzęgło i na 2 można lajtowo wrzucić. Szczerze to jak byłem w 1-2 kl gimbazy to miałem taką jazde że wrzuciłem z 4 na 1 przy 50 na godzine, nie polecam, opona piszczała jak ciul :P Młody głupi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin