Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak doprowadzić go do porządku?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ktosia
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:18, 29 Cze 2010    Temat postu: Jak doprowadzić go do porządku?

Witam wszystkich Wink (1)
Od września zamierzam dojeżdżać do szkoły na własnym simsonie, dokładniej shwalbe. Nie jest on obecnie w najlepszym stanie, choć jeździ teoretycznie całkiem sprawnie i tu pojawia się mój problem, bo jako komletnie nieobeznana w temacie osoba nie wiem w jaki sposób zabrać się za postawienie go na nogi, nie mam też pod ręką nikogo kto mógłby mną pokierować.

Próbowałam szukać czegoś w internecie i po książkach, ale wszystko na nic, bo tak właściwie nie wiem czego szukać. Tutaj pojawia się moja prośba do Was, czy moglibyście mi napisać zrozumiałymi dla laika hasłami od czego zacząć. Wink (1) Co powinnam w pierwszej kolejności sprawdzić itd. A może macie jakieś gotowe materiały?

Uśmiecham się do Wszystkich i cichutko liczę na pomoc Wink (1)


Porządek a nie pożądek. Poprawiłem tytuł tematu - Romek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:28, 29 Cze 2010    Temat postu:

Zmień świecę, wyczyść gaźnik, wyreguluj zapłon, wlej "świeżej" mieszanki. Jak to zrobić poszukaj na forum, wszystko na pewno było już opisane.
http://www.simsonrulez.fora.pl/search.php
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:14, 29 Cze 2010    Temat postu:

"choć jeździ teoretycznie"
czyli jeździ dobrze ? a może przerywa lub masz kłopoty z odpaleniem ?
Napisz nam czy dobrze Ci pracuje silnik, jaki kolor ma elektroda na świecy ?
Możesz wymienić filtr powietrza i poprawić go kosmetycznie.


Ostatnio zmieniony przez Marian dnia Wto 18:15, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:20, 29 Cze 2010    Temat postu:

Witaj na Forum Happy
Na początek proponowałbym motor dobrze umyć, tzn. nie polewać go strumieniem wody z węża, tylko wilgotną szmatką z dodatkiem mydła a przy mocnych zabrudzeniach (ale nie lakier) jakiś środek typu Cif.
Jak pucowanie zabrudzonej kuchenki gazowej Wink (1)

Sprawdź stan kół: czy obręcze nie są zwichrowane, czyli nie mają bicia na boki. Obejrzyj szprychy, czy są wszystkie, czy nie są zardzewiałe. Sprawdź czy dętki są napompowane.
Potem możesz sprawdzić jak obracają się koła. Przednie powinno kręcić się lekko, cicho, bez żadnych oporów, chrobotania itp. Na tylnym kole jest łańcuch, więc obraca się z pewnym oporem ale też powinno być słychać tylko terkotanie łańcucha.

Przy okazji możesz sprawdzić naciąg łańcucha. Musisz więc postawić go na kołach, wbić luz (chodzi o biegi Wink (1) ), usiąść na kanapie (to ważne) i sprawdzić w połowie odległości między osią tylnego koła a silnikiem, czy da się łańcuch ugiąć (zakres góra-dół) maksymalnie na 20 mm.
Jak będzie za bardzo napięty albo luźny, to trzeba to skorygować.
Warto też nasmarować łańcuch, choć u ciebie nie będzie to łatwe, bo chyba trzeba ściągnąć blaszaną osłonę i prawą pokrywę silnika. Ale warto to przy okazji zrobić, wkraplając po kolei na każde ogniwko kilka kropel oleju (np. ten do skrzyni biegów albo inny silnikowy), powoli obracając tylnym kołem aż nasmarujesz cały. Trzeba to robić w miarę szybko aby olej nie skapywał wewnątrz gumowych osłon. Potem trzeba trochę pokręcić kołem i na koniec starać się wytrzeć szmatką nadmiar oleju z łańcucha.
Warto też odnaleźć specjalną zapinkę na łańcuchu i sprawdzić czy się dobrze trzyma.
Przy smarowaniu łańcucha, gdy będzie ściągnięty prawy dekiel, warto też zajrzeć do przerywacza: dać kilka kropli oleju na filc oraz sprawdzić odstęp styków.

Potem sprawdź wszystkie działanie hamulców (podczas jazdy), czy działają dobrze, nie piszczą itp.
Stan amortyzatorów (czy nie skrzypią podczas uginania się).
Skontroluj wszystkie linki/cięgna : hamulca, sprzęgła, gazu. Czy nie mają pękniętych drutów, stan pancerza itp. Dobrze by było je nasmarować. Czyli najlepiej wymontować z motoru, zawiesić pionowo i powoli wpuszczać po kilka kropel oleju między linkę a pancerz - tak aby "znikał" w środku. Najlepiej zakroplić i zostawić na chwilę. Trzeba to robić tak długo aż olej wypłynie drugą stroną linki. Potem zostawić na godzinę aby wypłynął nadmiar.
Można sobie to ułatwić robiąc w górnej części taki szczelny "lejek", do którego nalewa się trochę oleju i on sam wpłynie w pancerz.
Jeśli nie potrafisz zdemontować linek, to chociaż spróbuj wkraplać olej od góry pancerza do wnętrza. Linka musi być nasmarowana w środku nie tylko na zewnątrz.

Podczas jazdy zwróć uwagę na to, czy biegi przełączają się łatwo, bez zgrzytów itp. Jeśli biegi nie wchodzą łatwo, to może trzeba skrzynię wyregulować.
Jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany olej w skrzyni biegów to wymień go (potrzeba ok. 0,5 l oleju do przekładni, np. Hipol).
Sprawdź działanie wszystkich świateł, klaksonu, światła stop (jeśli jest).
Wykręć świecę, obejrzyj ją (powinna być koloru brązowego). Jeśli ma na sobie osad, to wyczyść ją drucianą szczotką. Sprawdź odstęp styków na świecy. Kup jedną świecę na zapas i woź ją w schowku, podobnie jak podstawowe narzędzia: śrubokręt, kilka kluczy, klucz do świec itp.
Jeśli nie masz, to warto kupić i zamocować na przewodzie paliwowym specjalny filtr paliwa.

To tyle na początek Wink (1)
Nie piszę jak dane czynności zrobić - polecam dział Download, gdzie znajdziesz sporo literatury oraz lekturę Forum.
W razie czego pytaj.
Powodzenia Happy


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 20:23, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin