Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Dziwny zgrzyt i brak Kompresji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:49, 05 Maj 2010    Temat postu: Dziwny zgrzyt i brak Kompresji

witam jechałem dziś z kolegą i jadę tak 55km/h i nagle zgrzyt silnik zahamował to dałem sprzęgło i jechał i chwilkę przytrzymałem zgrzyt zniknął puściłem sprzęgło i jechał dalej po jakim czasie przy tej samej prędkości sytuacja się powtórzyła potem jechałem wolniej i było dobrze tak mi się wydaje że to z skrzyni biegów (wszystkie biegi są i ładnie wchodzą). Dojechałem do domu simowi brakuje ducha ciężko odpala jak już odpali to zgaśnie. Na początku myślałem że to pierścienie ale zdjąłem cylinder i wszystko jest na miejscu jak założyłem głowicę i dokręciłem na max patrzę a między głowicą a cylkiem szpara zdjąłem ją i poprawiłem ale przed zdjęciem cylka i po simson nie ma kompresji mogę normalnie kopać ręką tak jak by nie było świecy. tak myślę że się popsuł zimering ale co wy o tym myślicie dziwi mnie ten brak kompresji i ten zgrzyt.

Ostatnio zmieniony przez Janaszioom dnia Czw 14:11, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:28, 05 Maj 2010    Temat postu:

Przed ściągnięciem głowicy była kompresja ? Głowice przykręcałeś "na krzyż" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:16, 05 Maj 2010    Temat postu:

no właśnie już przed zdjęciem nie było na krzyż tzn że każda śrubka po kolei czy że wszystkie stopniowo ?? jutro spróbuję bez gum bo przez nie jakoś nie mogła dojść do cylka i zajrzę do prawej i lewej strony silnika a wie ktoś jakie są przyczyny utraty kompresji oprócz rozwalonego tłoka lub pierścieni ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konradq1209
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:23, 05 Maj 2010    Temat postu:

Mi simson raz czy dwa stracił nagle kompresje i okazało się że simering od strony magneta wypchało. Kiedy go z powrotem w sadziłem to wszystko wróciło do normy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:24, 05 Maj 2010    Temat postu:

ale też tak miałeś że kopka tak lekko chodziła jak bez świecy? najbardziej mnie ten zgrzyt niepokoi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:14, 06 Maj 2010    Temat postu: Re: Dziwny zgrzyt i brak kopmresji

Janaszioom napisał:
jak założyłem głowicę i dokręciłem na max patrzę a między głowicą a cylkiem jest szpara(...)
Jutro spróbuję bez gum bo przez nie jakoś nie mogła dojść do cylka


Niedawno był już temat odnośnie tej szczeliny między głowicą a cylkiem. Napiszę to jednak, bo jak zaczniesz dociągać nakrętki aby ją zlikwidować, to jeszcze szpilki sobie pourywasz Wink (1)
Zanim przykręcisz głowicę, to przymierz ją sobie do cylka: zobaczysz, że one razem stykają się tylko na tulei a nie całą powierzchnią.
Tuleja wystaje nad powierzchnię cylka o ok. 1 mm i dlatego po skręceniu wydaje się, że jest tam szpara.
Tak więc powierzchnia styku jest mała i dlatego trzeba dokręcać głowice na krzyż (po przekątnej) i stopniowo aby się nie przechyliła na bok.
Co ma simmering do kompresji, która "robi się" przecież w górnej części cylindra, po zamknięciu przez tłok kanałów 8O ?
Odnośnie zgrzytu: nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konradq1209
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:20, 06 Maj 2010    Temat postu:

Tak kopka chodziła bardzo lekko tak jakby świecy nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:10, 06 Maj 2010    Temat postu:

Jeżeli wydmucha ci symering od strony magneta to co najwyżej może nie odpalać bo będzie zasysał lewe powietrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:12, 06 Maj 2010    Temat postu:

zaraz zobaczę zimeringi tylko ten zgrzyt
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cepe
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ś-ca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:26, 06 Maj 2010    Temat postu:

jezeli bardzo lekko chodzi kopka, to bardzo mozliwe ze ci klin na magnecie scielo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:27, 06 Maj 2010    Temat postu:

zdjąłem oby dwie klapy kliny zimeringi na miejscu są założyłem nową uszczelkę pod cylkiem i kompresji jak nie było tak nie ma klin jest na magnecie a ten zgrzyt to chyba z skrzyni bo z lewej strony silnika nic luźnego nie było chyba takie pytanko jak zdjąć tą zębatkę co wał na pędza przy koszu mechanik miał fajny ściągacz ale nigdzie go kupić nie mogę. chyba będę musiał silnik rozebrać .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konradq1209
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:20, 06 Maj 2010    Temat postu:

Ja jak ściągam tę zębatkę to najpierw odkręcam kosz sprzęgłowy i go ściągał. Następnie odginam zabezpieczenie na zębatce i ściągam ją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:42, 06 Maj 2010    Temat postu:

jakie jaja jeszcze mi się klin na wale przy magnecie rozsypał muszę nowy kupić założyłem nową podkładkę pod cylkiem przykręciłem na max i już jest lepsze ciśnienie ale nie takie jak było jutro może kupię nowe pierścienie i zobaczę czy będzie lepiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:12, 07 Maj 2010    Temat postu:

Dobra już wiem co było kupiłem jakąś badziewną benzynę( nie całe 2 litry) i była za sucha podczas szybszej jazdy spuchł tłok z powodu słabego smarowania i zatrzymał silnik dostało się wałowi i cylindrowi ale mechanik dolał więcej oleju posmarował cylek olejem i na razie jeździć można ale wał i cylek będzie trzeba wymienić bo cylek to chinol a wał nie wiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:15, 07 Maj 2010    Temat postu:

Benzyna nie ma zadania smarowania tłoka tylko tą funkcję spełnia olej który jest dolewany do mieszanki.
To że ci mechanik posmarował olejem cylinder i teraz jeździ to chwilowe bo ten olej się wypali. Musisz lać odpowiednie proporcje oleju do benzyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin