Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ciekawe pytanie dot. biegów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 10:50, 26 Lip 2007    Temat postu: ciekawe pytanie dot. biegów

oli napisał:
Cytat:
lukasz54 - czytam Twoje wypociny i sie zataczam ze śmiechu :P Jeżeli będziesz trzymał sprzęgło tak, że będzie całkowicie wysprzęglało to nic nie ma prawa się stać. Wiesz kiedy palisz sprzęgło? Jak trzymasz simka na biegu i na półsprzęgle bo wtedy tarczki delikatnie się ze sobą stykają. Wiesz jak działa sprzęgło? Najprostsze to 2 tarczki - jedna się kręci zgodnie z obrotami silnika a druga z kołem. Jeżeli stoisz w miejscu to jedna tarczka się kręci a druga nie. Zaczynasz puszczać sprzęgło to zaczynają się one do siebie zbliżać tak, że jedna zaczyna napędzać drugą. Jak sprzęgło jest całkowicie puszczone to obie tarczki są ze sobą mocno ściśnięte. Jeżeli jednak sprzęgło jest puszczone w połowie to sytuacja nie wygląda już tak różowo. Wtedy jedna tarczka kręci się szybciej od drugiej jednocześnie ją napędzając. A więc wtedy dochodzi do ścierania się tarcz a więc tzw. "palenia sprzęgła". Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. Pozdrawiam

z czystej ciekawości zapytam czy sie cos zepsuje, zniszczy jesli podczas jazdy wrzucimy 1 bieg nie puszczając sprzęgła?
zaleca sie wrzucać na luz oryginalny ale trudno wrzucić ten luz, często zamiast luzu wchodzi 1bieg i co wtedy moze sie stać jak przez przypadek wrzucimy 1 bieg zamiast luzu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2819
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:51, 26 Lip 2007    Temat postu:

trudno się mówi i żyje się dalej ale nic nie powinno się stać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:58, 26 Lip 2007    Temat postu:

jesli ciezko ci wrzucic luz to musisz wyregulowac biegi. A jesli wrzucisz 1 i trzymasz sprzeglo to nic sie nie powinno dziać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:11, 26 Lip 2007    Temat postu:

lukasz54 - jeżeli nie zrobisz przegazówki lub prędkość będzie większa niż maksymalna na 1 biegu to do wbicia tej jedynki będziesz potrzebował bardzo dużo siły bo dźwignia po prostu będzie odbijać (za duża prędkość jednego z wałków w skrzyni w stosunku do drugiego) A jeżeli wbijesz tę jedynkę na siłę to usłyszysz zgrzyt a później świst z silnika do momentu aż nie zwolnisz do prędkości jaką można osiągnąć na 1 biegu. Nie muszę chyba dodawać, że jest to zabójcze dla skrzyni. Wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo w skrzyniach motocyklowych nie ma synchronizatorów, które w autach wyrównują prędkości obrotowe wałków w skrzyni. Dlatego w motocyklach podczas redukcji trzeba wykonywać tzw. przegazówkę, aby prędkości tych wałków były mniej więcej równe. Wtedy zmiana biegów przechodzi bez żadnych zgrzytów i sprzyja długowieczności skrzyni. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lex_91
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węglowice k. Częstochowy

PostWysłany: Czw 12:22, 26 Lip 2007    Temat postu:

Heh ja mam kontrolke na liczniku od luzu wiec ja tam zawsze dam luz xD ;p hehe , jezeli Ci dobrze wysprzegla to mozesz go trzymac na 1 Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Czw 12:36, 26 Lip 2007    Temat postu:

Lukasz, po co tak kombinowac jak i tak wiedze, ze nie wyciagasz z podpowiedzi kolegow wnioskow. najrozsadniej dla ciebie bedzie nie bawic sie w zadne luzy, tylko trzymac sprzegło... (Twoje posty mnie tak irytuja, ze zaczynam je poprostu pomijac i nie czytac, yhh!)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Czw 12:41, 26 Lip 2007    Temat postu:

lukasz skoro sie tak boisz to poprostu wrzucaj na oryginalny bie o nie puszczaj odrazu sprzegla..puszczaj delikatnie,..jesli wbijesz 1 i bedziresz powoli sprzeglo puszczaj to bedziesz czul ze wbiles 1 a nie luz..proste :budzjelopa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Czw 12:44, 26 Lip 2007    Temat postu:

a wlasciwie to pytasz o wbijanie luzu przy jakiej predkosci?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 13:35, 26 Lip 2007    Temat postu:

z reguly wrzucam na luz między 3 a 4
pytam sie tak z czystej ciekawości

1. a prawda to ze 1 mozna wbijac przy min prękości 5-10km/h? zamiast na postoju?

Cytat:
Dlatego w motocyklach podczas redukcji trzeba wykonywać tzw. przegazówkę, aby prędkości tych wałków były mniej więcej równe. Wtedy zmiana biegów przechodzi bez żadnych zgrzytów i sprzyja długowieczności skrzyni. Pozdrawiam

2. napisz cos więcej na czym polega ta przegazówka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mex500
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 3149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chrzanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:57, 26 Lip 2007    Temat postu:

ehh mnie też irytujesz...

przy 5-10 km/h można,ale nie lepiej jechać na 2 ? mniej paliwa weźmie ;p...ja kiedyś chciałem (nie chcący) wrzucic 1 przy ok. 40 km/h...nie dało się....

Przegazówka...dawniej w ciężarówkach też nie było synchronizatorów...nie wiem jak w motocyklu ale w ciężarówce odbywa się to tak....jedziesz przykładowo na 3...musisz redukować...wyrzucasz na luz...szybko dodajesz gazu i wrzucasz niższy bieg

Chodzi w tym o to żeby skrzynai nie poszła nie rypa po paru kilometrach..w motocyklu jak masz wałek ze skrzyni i silnika (opieram się na olim)...to jak skrzynia leci tak jak koła a silnik leci swoim rytmem...przykładowo...

Miło by Ci było..biegniesz po bieżni...z prędkościa 5 km/h w pewnym momencie ktoś Ci przełącza na 15 km/h..dobrze by Ci było ? To jest zmiana biegów bez przegazówki...

Jeśli coś źle powiedziałem poprawcie proszę...z resztą Oli już Ci to do cholery jasnej wytłumaczył...

Sorry

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:58, 26 Lip 2007    Temat postu:

1 - lepiej wbijac 1 jak koło się kręci - lepiej dla skrzyni.
2 - przypuśmy że na 3 biegu przy prędkości 20 km/h silnik ma powiedzmy ok 3000 rpm i nagle chcesz zacząć wyprzedzanie więc musisz zredukować bieg. I tu pojawia się problem bo przy tej prędkości na 2 biegu silnik ma 4000 rpm. Więc aby zmiana przebiegła bezproblemowo musisz przegazować czyli podnieść obroty silnika do tych 4000 rpm. Wtedy zębatki 2 biegu na wałkach mają taką samą prędkość obrotową. Inaczej sprawa przedstawia się przy zmianach biegów w górę. Wtedy obroty muszą być mniejsze czyli wystarczy tylko szybka zmiana bo po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika spadają, prawda? Mam nadzieję, że przedstawiłem to dość zrozumiale. Pozdrawiam

EDIT - mex mnie wyprzedził Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 18:31, 26 Lip 2007    Temat postu:

oli98lite napisał:
1 - lepiej wbijac 1 jak koło się kręci - lepiej dla skrzyni.

dlaczego tak sadzisz?

Cytat:

przy 5-10 km/h można,ale nie lepiej jechać na 2 ? mniej paliwa weźmie ;p...ja kiedyś chciałem (nie chcący) wrzucic 1 przy ok. 40 km/h...nie dało się....
a jak dojezdzasz do krzyżówki? to bedziesz specjalnie stawal zeby wrzucic jedynke?

o co chodzi a ta przygazówką
ja tak nierobie nigdy zawsze zbijam w dół biegi na niskich obrotach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:06, 26 Lip 2007    Temat postu:

1 A co powiesz na to, że wbijasz bieg jak jeden wałek się kręci a drugi stoi w miejscu? Idąc tokiem myślenia Mexa (prawidłowym) to tak jakbyś stał w miejscu i nagle ktoś by Cię popchnął...

2 No to zbijaj sobie te biegi tak dalej Wink (1) Twój sim i to Ty będziesz miał szybciej problemy ze skrzynią...co prawda jest ona tak skonstruowana, że jest idiotoodporna, ale nie jest niezniszczalna ;] Przegazówkę warto robić - zdrowsze jest to dla zmieniacza i skrzyni, a Tobie będą biegi wchodziły miękko jak w masło Wink (1)
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 21:12, 26 Lip 2007    Temat postu:

1.
oli98lite napisał:
1 A co powiesz na to, że wbijasz bieg jak jeden wałek się kręci a drugi stoi w miejscu? Idąc tokiem myślenia Mexa (prawidłowym) to tak jakbyś stał w miejscu i nagle ktoś by Cię popchnął...

ale 1 bieg to nie słyszalem nigdy ze trzeba sie odpychac zeby wrzucić
Wide grin wiec sugerujesz ze trzeba sie odpychac czy spokojnie moge wrzucic jak stoje w miejscu
np w maluchu niema synchronizacji jedynki ale jedynke tylko i wyłącznie mozna wlączac na postoju, a simson żadnego biegu nie ma synchronizowanego

2.
Cytat:
2 No to zbijaj sobie te biegi tak dalej Wink (1) Twój sim i to Ty będziesz miał szybciej problemy ze skrzynią...co prawda jest ona tak skonstruowana, że jest idiotoodporna, ale nie jest niezniszczalna ;] Przegazówkę warto robić - zdrowsze jest to dla zmieniacza i skrzyni, a Tobie będą biegi wchodziły miękko jak w masło Wink (1)
Pozdrawiam

o tym nie słyszalem
milo mi ze o tym mówisz bo pierwsze słysze
wiec jak radzisz te biegi wbijać:
do góry to bez przygazówki a w dół to po przygazówce?
znaczy ze mam jednorazowo przygazować ale na maxa? Wide grin
tą przygazówkę robić przed zmianą biegu czy po zmianie ale przed puszczeniem sprzęgła?
a jeśli zmieniam z luzu między 3 a 4 na 3 bieg to tez musze przygazować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:19, 26 Lip 2007    Temat postu:

Nie chodzi o odpychanie się Wink (1) Nic z tych rzeczy...ale jak simek się toczy to zamiast szukać luzu przed zatrzymaniem się warto zrobić to w trakcie Wink (1)

Przegazówka tylko przy zbijaniu biegów. Nie przegazowuj na maxa - to trzeba wyczuc Wink (1) Im wyższe obroty będą na docelowym biegu tym wyżej go przegazuj Wink (1) Jak obroty będą spadać naciśnij stopą na dźwignię, nie za mocno i nie za lekko, Jak obroty wałków się wyrównają to dźwignia powinna "wskoczyć" Happy Przegazówkę robi się przed zmianą biegów tzn wciskasz sprzęgło, przegazowujesz, zmieniasz bieg, puszczasz sprzęgło i but ;] A jeśli zmieniasz z luzu to jeżeli simek się toczy musisz przegazować nawet przy zmianie w górę Wink (1) Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin