Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
addinol-405 lub inny olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteksub
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:47, 29 Cze 2011    Temat postu: addinol-405 lub inny olej

Witam
Mam seryjnego simka. Do tej pory jeździłem na oleju do mieszanki stihl.
Właśnie mi się skończył i chce kupić addinola 405 ( http://allegro.pl/kniazw-niemiecki-o...648952688.html ) Nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi

Czy addinol będzie lepszy od stihla??

Jak nie to poleccie mi bardzo dobry olej do mieszanki do 50 zł

Tylko nie piszcie ze mixol albo lux xDD


Proszę o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:21, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ja polecam Orlen Platinium Moto 2t. Posiada klasę jakości JASO FC, ISO L-EGD więc to dobry olej za rozsądne pieniądze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:42, 30 Cze 2011    Temat postu:

A ja znalazłem ciekawą stację z gazem na zadupiu na której gościu ma różne oleje mobila i castrola w naprawdę ciekawych cenach. Za litra castrola 2T (dokładnego typu nie pamiętam) zapłaciłem 31zł i wziąłem jeszcze mobil 10W40 2000 do samochodu na wymianę za 71zł.

A już sobie przypomniałem. CASTROL POWER 1 SCOOTER 2T. Na alledrogo ten olej jest po 45zł plus wysyłka.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Czw 8:47, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:28, 30 Cze 2011    Temat postu:

Simsonki itp. sprzęty były robione za czasów MIXOLa i LUXa, także moim zadaniem nie potrzeba tu niewiadomo jakich olejów. Osobiście jeżdżę na oleju Orlen 2t- 2-4 zł droższy od mixolu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:53, 01 Lip 2011    Temat postu:

Tym samym tokiem myślenia powinieneś kupować i montować w silniku tej samej jakości łożyska jak z tamtych czasów. Jednak jak widzisz wszyscy dookoła szukają i kupują te współczesne, drogie , najtrwalsze C3 najlepszych firm o jakich wtedy przecież nikt nie myślał. Po co to robią skoro wtedy montowano zwykłe łożyska do silnika. A to nie wiedzą że dobrze łożysko z małymi luzami wymaga lepszego smarowania, tym samym lepszego oleju w mieszance?
Owszem były robione w tamtych czasach silniki i zalewane tamtymi olejami. Wystarczy jednak porównać temperaturę zapłonu lub właściwości smarne tamtych olejów z dzisiejszymi, tymi dobrymi. Przekonasz że z dzisiejszym będziesz miał mniej problemów, bo nagaru mniej, dymienia mniej i lepsze smarowanie. Mniej nagaru i lepsze smarowanie to dłuższa żywotność pierścieni, cylindra i tłoka, to mniej problemów z zalegającym nagarem na świecy, w komorze spalania i w tłumiku. łożyska C3 z racji mniejszych luzów też wymagają pewnych dobrych olejów. To tak jak z silnikiem na dotarciu, gdy wszystko nowe pasownie pracuje to dajemy zwiększoną dawkę oleju do benzyny bo pasownie oznacza większe tarcie, większe temperatury na styku tarcia, większe ryzyko uszkodzenia.

Jeśli mam kupić litr oleju z którego zrobię mieszankę na 2tysiące kilometrów to co tu mam zastanawiać się czy wydać na olej 10-15zł czy 30-40zł i szukać pozornych oszczędności?

Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:34, 01 Lip 2011    Temat postu:

Sam olej to nie wszystko, bo jeżdżąc jak idiota nie pomoże olej nawet za 100 zł. Ja i tak uważam, że do takich starych sprzętów mixol (ew.2t) i hipol w zupełności wystarczą.
Tyle lat ludzie na tym jeżdżą i nic się nie dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartus12345
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:43, 01 Lip 2011    Temat postu:

no właśnie ja do benzyny mixol juz prawie 3 lata leje i nic, a do silnika hipol leje i ok wszystko ładnie gra i się śmiga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:43, 01 Lip 2011    Temat postu:

Gdyby się nic nie działo jak piszesz, to by zbankrutowali ci od tłoków i
cylindrów.
Lepszy olej wydłuża okres między naprawami czy chcesz tego czy nie.


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:55, 01 Lip 2011    Temat postu:

Tarcie tłok-cylinder jest tak czy siak. Wiadomo, że olej nie zredukuje go do zera, ale czy lepszy olej tu tak bardzo coś zmieni? Np. u mnie w simsonie na 99% był oryginalny, nominalny cylinder i tłok. Szlif zrobiłem dopiero ja po 21 latach i 26k km. Nie wiem jaki olej był lany, ale na pewno na początku (lata 90te) coś pokroju mixolu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartus12345
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:37, 03 Lip 2011    Temat postu:

jakie czasy takie oleje są, kogo stać na te z górnej póki niech je kupuje proste.;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin