Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zapłon bateryjny

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 18:52, 21 Mar 2007    Temat postu: zapłon bateryjny

Mam pytani czy można przerobić instalacje zapłonową simsona na bateryjną tak aby można było zastosować moduły dostępne np. na allegro wiem że ogara z silnikiem jawki można a czy simsona też?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Muszy
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 19:01, 21 Mar 2007    Temat postu:

... chodzi ci o zmiane zapłonu ze zwykłego na elektroniczny ????...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:22, 21 Mar 2007    Temat postu:

zapłon bateryjny jest uzależniony od akumulatora, nie wiem czy ci sie opłaca. Przerobić można
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enter26
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:14, 21 Mar 2007    Temat postu:

Zrobić się da, ale jak już romek powiedział nie bardzo się opłaca.Zakładając że masz jakieś uszkodzone koło magnesowe i nie będziesz musiał niszczyć dobrego koła. Problemem będzie ładowanie akumulatora a raczej jego brak, Jazda będzie wyglądała tak: ładujesz akumulator prostownikiem jeździsz aż się wyczerpie a potem pchasz sima do domu. No i zostaje jeszcze zapłon VAPE itp ale to już naprawdę sporo kosztuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
słuchacz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z daleka

PostWysłany: Śro 20:47, 21 Mar 2007    Temat postu:

a co to za rodzaj zapłonu, ten VAPE? co ozacza ten skrót?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 21:06, 21 Mar 2007    Temat postu:

No chyba nie bardzo się zrozumieliśmy chodzi o zapłon w którym akumulator jest ładowany z cewki zapłonowej w iskrowniku oraz z cewki pierwotnie do tego przeznaczonej chodzi o to aby energia iskry była taka sama w każdym zakresie obrotów i co za tym idzie możliwość zastosowania prostego modułu stykowo-tranzystorowego czy można cewke zapłonową po prostu podpiąć do regulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:08, 21 Mar 2007    Temat postu:

A nie jest to nazwa firmy od tych modułów VAPE ?

A co do bateryjnego to musiał byś z cewki zapłonowej wyprowadzić kable osobno puścić przez mostek prostowniczy do akumulatora żeby było ładowanie , potem z przerywacza pociągnąc mase i podczepić pod zacisk "1" w Cewce WN , do zacisku "15" podczepiasz + z Aq. Jest jeszcze jedno ale Wide grin a mianowicie nie jestem pewny jaki prąd daje cewka zapłonowa dlatego nie sugerujcie się , że napewno to bedzie działać :P

Edit

Można by właśnie podczepić pod regulator tą cewke i też powinno być ładowanie na zapłon, a co do modułu to polecam firme digitech.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 21:35, 21 Mar 2007    Temat postu:

Pomyślałem sobie że można by zamiast cewki zapłonowej dać drugą od ładowania a moduł można wykonać samemu(bardzo mały koszt(ponoć))tylko czy takie ładowanie wystarczy by akumulator sie nie rozładowywał a i czy cewka ładowania ma takie same mocowanie(rozstaw śrub) jak cewka zapłonowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
enter26
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:31, 21 Mar 2007    Temat postu:

No faktycznie nie zrozumieliśmy się Happy . Myślałem że chcesz przerobić zapłon na bateryjny po to żeby usunąc koło magnesowe i poprawić dynamikę silnika , wkręcać go na wyższe obroty myślałem o przeróbkach w tym kierunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 22:50, 21 Mar 2007    Temat postu:

No już miałem tak w komaże efekt jest dość dobry silnik kręci się jak rakieta moc maksymalna dość znacząco wzrasta ale cierpi moment, no ale dalej nikt mi nie wyjaśnił do końca sprawy z tym zapłonem bateryjnym w simie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:53, 21 Mar 2007    Temat postu:

Musialby byc jakis czujnik polozenia walu, bo puszczajac prad przez platynki spala sie. Pozatym nawet dwie cewki ok 25W na mostku Graetza raczej nie uciagna wzbudzenia cewki w/n. Czesto motory z alternatorem maja problemy z siadajacym aku a co dopiero taka slaba pradnica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karlik36
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krzyżowice

PostWysłany: Czw 9:18, 22 Mar 2007    Temat postu:

ładowanie z 1 cewki wystarczy ale problem jest z platynkami bo starczają na nie więcej niz 1000km bo mają z duże naterzenie i przepala w nich ten drucik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Czw 14:00, 22 Mar 2007    Temat postu:

A ja widzialem zapłon do sima który przestawiał sam kąt wyprzedzenia zapłonu przy większych obrotach i simek naprawde nie zle sie bujał a co do zapłonu WAPE to ponoć jest bardzo dobry ale wkoncu nie oto chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 19:25, 22 Mar 2007    Temat postu:

No o ile się nie mylę to dzięki właśnie modułowi zapłonowemu np. tranzystorowemu np. taki jak ten [link widoczny dla zalogowanych] prąd które płynie przez platynki ma wartość kilku mili amper co jaszcze wydłuża ich żywotność i zużyciu ulega jedynie młoteczek przerywacza który współpracuje z krzywką. A z tym wzbudzeniem wn to chodzi o to że jak w jawce chodzi taki patent to w simie też powinien tylko się pytam czy niema jakiś specjalnych przeciwwskazań bo myślę, że podpinając nawet 3 cewki pod mostek prostowniczy to dały by rade utrzymać aku w stanie naładowania [/url]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:07, 23 Mar 2007    Temat postu:

Jeżeli pod akumulator podepniesz cewke zapłonową i zapłon bateryjny to ładowanie będzie wyrabiało , gorzej jak byś podpioł obiorników pobierających więcej mocy niż może wydać cewka , a platynki wypalają się na bateryjnym w tym samym tempie co na iskrowym. Jeżeli chcesz podłączyć cewki tylko przez mostki to musiał byś zmierzyć czy napięcie nie jest za wysokie (chodzi o cwk. zapłonową) zeby nie spaprać akumulatora. A co do modułów to nawet te sterowane przerywaczem dają zajebiste efekty i jeżeli by zjebał sie moduł to można wrucić na normalny zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin