Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szlif i gaznik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mex500
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 3149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chrzanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:25, 09 Sty 2007    Temat postu: Szlif i gaznik

Czesc.Sluchajcie mam pytanie,zastanawiam sie nad szlifem w moim Simaku...i w zwiazku z tym 3 pytania...
1.ile kosztuje szlif (z tlokiem itd. i z zalozeniem)
2.czy to podniesie moc i ew. vmax (bardziej mi na mocy zalezy)
3.czy sie to oplaca robic czy lepiej zostawic tak jak jest bo jest drogi i nic nie pomoze...?

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mex500
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 3149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chrzanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:37, 09 Sty 2007    Temat postu: Re: Szlif

mex500 napisał:
Czesc.Sluchajcie mam pytanie,zastanawiam sie nad szlifem w moim Simaku...i w zwiazku z tym 3 pytania...
1.ile kosztuje szlif (z tlokiem itd. i z zalozeniem)
2.czy to podniesie moc i ew. vmax (bardziej mi na mocy zalezy)
3.czy sie to oplaca robic czy lepiej zostawic tak jak jest bo jest drogi i nic nie pomoze...?

jeszcze jedno - czy gaznik bing albo jakis inny od oryginalnego (mam obdajze 16N1 12) bedzie powodowal jakas roznice w mocy (ew. predkosci) czy oplaca sie inny gaznik dawac?

Pozdro


warn
*Paweł*
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:39, 09 Sty 2007    Temat postu:

Jezeli Simson jest naprawde slaby i z cylindra wydowbywaja sie dziwne dzwieki to warto zrobic. Najelpiej jest w momencie szlifu zregenerowac wał (badz go wymnienic), wymienic lozyska (chociaz na wale) siemeringi i uszczelki.
Jak masz org. cylinder, zrobisz szlif i zalozysz niemiecki tłok to naprawde bedzie fajnie chodzil.

Jeśli chodzi o gaznik - wg mnie najlepszy jest zwykly 16N1. Dobrze go zestroic, zalozyc wieksza dysze i bedzie najlepiej chodzil. BING tez jest dobrej jakosc - jednak wg. mnie (mialem go zalozonego) daje za malo paliwa, silinik sie bardzo grzeje, a wlasciwie przegrzewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:54, 09 Sty 2007    Temat postu:

a czu nei mozna było pisac dalej w tym temacie http://www.simsonrulez.fora.pl/viewtopic.php?t=1343
tylko zakładasz nowy taki sam ??

jak jest podobny temat to w nim piszcie co jeszcze chcialibyscie o tym wiedziec :!:
to tak do wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Wto 16:54, 09 Sty 2007    Temat postu:

To jaki gaźnik lepiej założyc?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mex500
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 3149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chrzanów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:03, 09 Sty 2007    Temat postu:

a jest sens zakladac "sportowy" wydech?zyska cos na mocy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:10, 09 Sty 2007    Temat postu:

wydechu nie warto zakladac sportowego, nic ci to nie da. A co do szlifu to ci powiem tak : nie będziesz miał wiecej mocy niż na nominalnym cylindrze, moze i bedzie wieksza pojemnosc ale to juz jest wyrób rzemieślniczy czyli juz nie taki trwały jak nominał. Wiec jesli nic sie nie dzieje to nie rób szlifu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Wto 17:50, 09 Sty 2007    Temat postu:

A ja ponawiam pytanie do KnightRider Happy Czyli jaki gaźnik inny niż bing i dlaczego? Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:55, 09 Sty 2007    Temat postu:

mex500 napisał:
a jest sens zakladac "sportowy" wydech?zyska cos na mocy?


np. LV jest sens zakładac , ale przy wiekszych pojemnosciach np 60/4 rzt :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Wto 17:58, 09 Sty 2007    Temat postu:

Czyli ten sportowy aż tak dużo daje że się opłaca go zakładać już przy 60ccm ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:01, 09 Sty 2007    Temat postu:

mowa o LV oczywiscie :wink:
tak ale nei przy zwykłej 60 ccm tylko RZT 60 /4 czy 60/6 :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:18, 09 Sty 2007    Temat postu:

Jezeli ktos ma org. cylinder to bron boze nie powinien kupywac cyl 60 (tego polskiego). Ma okropne odprowadzanie ciepła, bardzo słabą tuleje, (wszsystko puchnie).

Nawet org. cylindry sie po prostu zuzywaja wiec trzeba zrobic szlif. Tylko jakis porzadny niemiecki tłok.

Gaźnik - BING moze by byl dobry ale trzeba go przestroic. Najlepsze by byly te z RZT AMAL, Dellorto, etc. ale ich koszt jest niestety za duzy. Mozna zrobic przerobke org gaźnika. Rozwiercic go i wstawic wieksza dysze. Ja mam tak zrobione u siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:44, 09 Sty 2007    Temat postu:

OT
tu cos jest o rozwiercaniu gaznika ( po szwabsku )
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tykiel
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Wto 20:29, 09 Sty 2007    Temat postu:

1. Szlif kosztuje jakieś 40 zł, nie jestem pewien! Tłok niemiecki 35 zł , pierścień tłoka niemiecki 2,50 zł/szt.
2. Zwiększy się moc (po dotarciu) v-max. też na pewno!
3. Jak już Simson nie ma dużo mocy to należy zrobić szlif! Ja Ci radzę zrobić szlif Wink (1)
P.S. Wszystkie części wyżej wymienione znajdziesz na tej stronce: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DJ Paweł
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczebrzeszyn

PostWysłany: Wto 21:52, 09 Sty 2007    Temat postu:

jezeli szlif zostanie wykonany z odpowiednia precyzją to napewno wzrosnie moc i predkosc( u mnie tak bylo) a co do cen to roznie bywa ja np zaplacilem za szlif 25 złotych a za oryginalny niemiecki tłok z pierscieniami dalem 53 zl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin