Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson Sr50 z instalacją 12V i problem

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mat96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:07, 04 Maj 2007    Temat postu: Simson Sr50 z instalacją 12V i problem

Witam! Jestem nowy na tym forum i przychodze z problemem... Otóż mam Simsona SR50 z instalacją 12V, niedawno wymieniałem łożyska i simeringi na wale no i po tej wymianie pojawiły sie problemy... Najpierw nie było w ogóle iskry, ale jakoś sobie z tym poradziłem (wymieniłem cewkę i po sprawie). Teraz jest iskra, ale nie wiem dlaczego nie chce palić na kopa... Na tzw "popych" idze go odpalić, ale chodzi tak jakby chciał a nie mógł... Gaśnie jak mu się nie doda gazu (czyt. gaśnie na wolnych obrotach). Co zrobić, aby palił na kopa?? Pomóżcie.

P.S. Ten simson nie ma przerywacza zapłonu, tylko jakiś czujnik położenia wału i nie wiem czy należy w takim przypadku ustawiać zapłon czy on sam się ustawia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lolowo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Pią 12:30, 04 Maj 2007    Temat postu:

Zapłon sie napewno sam nie ustawi może sie jedynie przestawić ... i jak niechce na kopa palić to przerwe na świecy zmniejsz a jak ci gaśnie na wolnych podkręć obroty śrubką w gaźniku obok iglicy (zależy jaki masz typ gaźnika) typ pisze gdzieś na boku gaźnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:05, 04 Maj 2007    Temat postu:

dokladnie na lewym boku pisze typ gaznika Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mat96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:18, 04 Maj 2007    Temat postu:

Gaźnik typu 16N3-4. Jak ustawić ten zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:26, 05 Maj 2007    Temat postu:

Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę z głębokościomierzem, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki (Np. z papierosa) i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie rozwarcie styków przerywacza powinno nastąpić 3mm przed GMP (górny martwy punkt) i jednocześnie włożona bibułka między styki przerywacza powinna dać się wysuwać.
Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo, a opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo. Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz 8 mm umożliwiający dojście do śrub. Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika. Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3-0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty klin ustalający koło magnesowe na wale korbowym.


ZZ=GMP= Górny Martwy Punkt = najwyższe położenie tłoka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Sob 13:08, 05 Maj 2007    Temat postu:

spoko romek tylko że kolega ma zapłon elektroniczny a nie platynkowy.
Już gdzieś pisałem jak sie ustawia zapłon elektroniczny,
Luzujesz dwie śrubki które trzymają iskrownik i ustawiasz do znaka na silniku i powinien grać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin