Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SIMSON-awaria kopniaka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:57, 25 Mar 2007    Temat postu: SIMSON-awaria kopniaka

Na początku witam was bo jeste tu nowy. :wink:
Mam taką sprawe posiadam simsona s51(z 3biegową skrzynią) i niedawno zepsył mi sie kopnik(pękł i wałkowi brakuje ząbków)i mam takie pytanie czy wymiana będzie skomplikowana(czy zrobić to sam z tatą[bez podtekstów :mrgreen: ]czy będzie potrzebny mechanik[przynajmiej sprubujemy])nieto że nic nie jażymy tylko niechcemy zaczynać bez przygotowanie.Więc moglibyście mi opisac(dość dokładnie krok po kroku).



pozdro z góry dzięki :!:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pucero Sr50 Elektronik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łask !

PostWysłany: Pon 7:21, 26 Mar 2007    Temat postu:

Tez tak mialem to wymienilem starter (kopniak ) i bylo juz dobrze..

+

A na wałku duzo brakuje zabkow ?

scaliłem posty. słuchacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
słuchacz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z daleka

PostWysłany: Pon 7:32, 26 Mar 2007    Temat postu:

rób z ojcem. takie rzeczy jak rozpoławianie i skąłdanie silnika zrobić nawet asmemu nie jest trudno. bez paniki:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:42, 26 Mar 2007    Temat postu:

wałek jest ostro zjechany z jednejstrony niema prawie wcale ząbków.Wiem żeby robić to samemu bo mechanicy zawsze takie żeczy robią byle jak a tak to sie czegoś sam nauczusz.
Więc ja zaczynam opis :-)
Spuszczam olej odkręcam wajche zmiany biegów zdejmuje dekiel i vo dalej...........
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klemens_14
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sk-ce

PostWysłany: Pon 14:17, 26 Mar 2007    Temat postu:

Widze ze nikt ci nie opisal jak to dokladnie zrobic i zgodze sie ze to nie jest trudne i pomysl ze powiedzmy mechanik wezmie 50zl a moglbys to wydac na paliwo:D No to zaczynamy: 1 Odkrecasz srube ktora jest na dole dekla z lewej strony i spuszczasz olej. 2 Odkrecasz kopnik i dekiel masz tam sprzeglo(takie duze z zabkami) ale tego nie trzeba ruszac zeby sie dostac do walka. 3 Odkrecasz taka srubke(ta nad walkiem) i demontujesz mechanizm zmiany biegow. 4 Zostal Ci juz tylko walek sprezyna i blacha naciagajaca sprezyne. Teraz musisz delikatnie trzymac blache trzymajaca ta sprezyne i odkrecic srube ktora trzyma ta blache. 5. Wyjmujesz walek zmieniasz na nowy zakladasz zabezpieczenie teraz przykrecasz blache itd... Najlepiej bedzie jak zapamietasz jak sie wyszystko demontuje bo to nic trudnego ale mozna sie pogubic. Jak czegos jeszcze nie wyjasnilem lub masz jakis problem to pisz. I jak naprawisz to tez daj znac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:34, 26 Mar 2007    Temat postu:

a jak założe już wałek blaszke i prężyke to normalnie zakładam mechanizm zmiany biegów(nie musze nic regulować z biegami??)daje uszczelke jade silikonem czekam aż wyschnie leje olej i wio??

Dodano:
dzięki za pamoc myśle że sobie poradze chodziło mi głownie oto czy nietrzeba regulować biegów.A będe robił to dopiero na święta bo simson stoi u babci a na wielkanoc jade
A i mam wymienić jakąś uszczelke(czy coś takiego)od wałka żeby olej nie ciekł??
sory

pozdro

Scalilem posty, nastepnym razem warn.Knight
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:54, 26 Mar 2007    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/viewtopic.php?t=1441 - temat o walku startera i mechanizmie zmiany biegow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klemens_14
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sk-ce

PostWysłany: Pon 16:40, 26 Mar 2007    Temat postu:

Walek jak kupisz nowy(cena nie powinna przekroczyc 20zl) to masz tam uszczelniacz a jezeli chodzi o uszczelke na dekiel to ja klade tylko silikon i mi trzyma ale lepiej jest jak zalozysz uszczelke. Jezeli chodzi o biegi to u mnie nic nie trzeba bylo regulowac i tam raczej nie ma nic do regulacji. Jak wszystko zlozysz to przykrec dekiel sprawdz czy kopnik odbija czy chodza biegi ale na wyl. silniku oczywiscie potem odkrec dekiel uszczelnij jak robiles na silikon to poczekaj az wyschnie. Ostatni krok to zatankowanie i jazda Wide grin

Dla niektorych niewtajemniczonych: spotkalem sie z kilkoma osobami ktorzy byli tak genialni i wzieli pierwszy lepszy silikon do silnika np. szklarski a to musi byc silikon mechaniczny olejoodporny!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:54, 26 Mar 2007    Temat postu:

Powiedz tym osoba ze sa naprawde genialni, bo taki silikon tez trzyma. :P
Trzyma rowniez uszczelka i smar. Nie ma reguly ze musi byc silikon silnikowy, dawnej takiego nie bylo, a jakos jezdzili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:08, 26 Mar 2007    Temat postu:

A jeszcze jedna jak już to robie może bym simeringi wymienił.Moge prosze prosić o fote i porade co gdzie i jak??


dzięki pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:02, 26 Mar 2007    Temat postu:

Ktory siemernig? Ten w pokrywie sprzegla? Nie potrafie Ci udzielic rady jak go wymienic...

Ps. troche zaradnosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:15, 26 Mar 2007    Temat postu:

takten od strony sprzęgła nie bieże oleju ale jak już rozkładam.Co trzeba demontować żeby wymienić , gdzie on w ogóle jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klemens_14
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sk-ce

PostWysłany: Pon 22:58, 26 Mar 2007    Temat postu:

Jezeli nic sie nie dzieje to narazie go zostaw wymienisz jak sie zepsuje.

A co do tego silkonu to mozna ale nie kazdy bo kolesiowi sie ztopil jak jechal i zgubil caly olej widomo ze niektore mozna i nic sie nie stanie ale silnikowy jest wlasnie do tego przeznaczony a pozatym tobie to nie musze tego tlumaczyc:P:P:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:19, 27 Mar 2007    Temat postu:

KTORY siemering??!! Ten w pokrywie sprzegla czy od strony sprzegla na wale? Skoro Ci nie bierze oleju, nie kapie Ci olej to po co go wymieniasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppp
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:42, 27 Mar 2007    Temat postu:

tak sie pytam.A silikon ten na 300stopni wlejo odporny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin