Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Które zebatki zmienić i o ile zębów?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Pon 16:44, 11 Gru 2006    Temat postu:

No i ma kopyta Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:58, 11 Gru 2006    Temat postu:

to zmien zebatke przednia na wieksza i bedzie szybszy :wink:
bo jak juz pisałem pewnie masz jakas mało z 12, 13 z :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:39, 17 Gru 2006    Temat postu:

O ile pamiętam, to od Jawa'ki 50'tki frezy z zębatek pasują do Simson'a i można sobie właśnie 12'stkę czy 13'stkę założyć, ale to już nie jest jazda, tylko skoki. Simson nie idzie do przodu, tylko do góry. Happy

Chyba jak każdy bawiłem się przełożeniami i doszedłem do istotnych wniosków. Na mazury za pierwszym razem jechałem na 17, to za drugim zmieniłem na 16 bo uznałem, że to nie ma sensu. Po pierwsze, trzeba sobie uświadomić, że moc nie jest zależna od przełożeń, tylko moment obrotowy. Moc jest taka sama na wszystkich biegach, na wale i na kole (kto pamięta z fizyki definicję mocy, ten się nie zdziwi Happy ).

Zatem zmiana przełożenia nie zmieni mocy, a w przypadku zamiany zębatki zdawczej na większą, zmieni moment. I to nie na większy, tylko na mniejszy. W zamian da to teoretycznie większą prędkość (no bo cyfry mówią za siebie). Z doświadczenia wiem, że po zmianie zębatki zdawczej na większą (17), w oryginalnym silniku prędkość nie wzrasta. Jeżeli już, to przy idealnie prostej drodze i zerowym wietrze (albo wietrze w plecy). Silnik Simson'a jest po prostu za słaby, aby dać sobie radę z takimi przełożeniami i na ostatnim biegu nie kręci się do maksymalnych obrotów, a lekka górka czy jakikolwiek opór wystarczy, aby Sim zrobił "buuu..." i bez redukcji dalej nie pojechał. Na oryginalnej zębatce wkręca się na ostatnim biegu bez problemu na maksymalne obroty i jest to jakaś przyjemność z jazdy. Przyjemniejsze i dla kierowcy i dla silnika, bo nie muszę mówić, o wpływie na trwałość silnika, który pracuje na granicy (często za granicą) własnego obciążenia, po takich eksperymentach z przełożeniami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian1214
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojnicz

PostWysłany: Nie 14:38, 17 Gru 2006    Temat postu:

Wiliam bardzo podobają mi się twoje posty i doświadczenia. Sam już po dłuższej trasie doszedłem do wniosku ze nie ma jednak sensu zmieniać zębatek. Pozostaje przy tych orginalnych bo radośc z jazdy na każdym terenie jest ogromna. A natomiast zadnej frajdy nie ma wtedy gdy motorek widzi górkę wcześniej niż ty ......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin