Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Znawców co to nie jedno mieli w rękach proszę o ocenę.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:23, 03 Lip 2011    Temat postu: Znawców co to nie jedno mieli w rękach proszę o ocenę.

Kupiłem dzisiaj na giełdzie kompletny zestaw do elektronika za 90zł
Magneto, stator z kompletem cewek oraz moduł.
Gościu miał też oryginał gaźnik 16N3 (napis na odlewie) na który mówił że to porządny gaźnik Bing i wołał za niego 150zł. Coś mi tu nie gra z tą nazwą tego gaźnika. Albo ja albo ten gościu nie wie jak wygląda gaźnik Bing.

Wracając do zapłonu...
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/7ab0b562/zaplon%20elektronik.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/5e20293a/stator%20elektronik.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/30e0b746/magneto%20elektronik%20spod.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/866765c6/magneto%20elektronik%20z%20boku.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/c615328e/modul%20elektronik%20germany.jpg.html

Wizualnie wszystko OK. Magneto nie ma oznak zużycia mocowania na wale, gniazdo na klin jak nówka. Stator bez najmniejszego zadrapania wygląda niemal jak z fabryki, tylko cewki i kable zdradzają że było używane. Cewki przemierzone omomierzem i wyglądają na sprawne. Najważniejsza cewka modułu 15,3om. Wiązka przewodów jest jakby nadszarpana w jednym miejscu aż do widocznej miedzi na kilku przewodach i to myślę było przyczyną dlaczego ktoś się zdenerwował i wymontował z motoru.
Moduł elektroniczny w nieznanym jeszcze mi stanie, dopiero będę sprawdzał, ale gdyby był uszkodzony to mam w razie czego jeszcze jeden oryginalny DDR w pomarańczowej obudowie.

Do znawców co to nie jedno w rękach trzymali, kupili lub sprzedali mam proste pytanie.
Czy warto było za te pieniądze czy nie przepłaciłem?

Z drugiej strony zakup ten trochę mnie zaskoczył gdyż już poczyniłem pierwsze prace nad przetwornicą napięcia DC-DC a tu wpada mi coś co daje mi instalację 12Voltową.
Już mam za sobą pierwsze testy prototypu, nawinąłem wczoraj transformator http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/071737a3/trafo%20w%20trakcie%20nawijania.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/1f62dbf0/trafo%20gotowe.jpg.html
i powoli zamierzałem stworzyć wersję bardziej zaawansowaną mechanicznie tzw. próbkę inżynieryjną (wow jak to brzmi) czyli mniej więcej to co ma być ostatecznym kształtem.
Zadaniem tej przetwornicy DC-DC ma być wymiana instalacji 6V na 12V bez konieczności przewijania cewek magneta, jednocześnie zamiana napięcia ma następować w zakresie od 6V do 25V dla napięć wejściowych w instalacji 6V na stałe napiecie stabilizowane 13,8V tak aby wszystko co żyje w motorze, włącznie z cewką WN było zasilane z akumulatora wpiętego w układ z tą przetwornicą. Wydajność prądowa 6A czyli przy napięciu 13,8V około 80W. Przetwornica pracować ma w układzie push-pull i sterowana ma być układem TL494. Wszystkie najważniejsze podzespoły jak rdzeń, karkas, a nawet TL494 są wyciągnięte ze starych PCtowskich zasilaczy.
Postaram się jednak dokończyć ten projekt 6V gdyż doświadczenia nigdy dość a na instalację 12V elektronik zrobię drugą.

Marek

Przeniosłem z "Nasze Simsony". Syzyf

TAG-SYZ ELEK-ELEK


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Nie 14:24, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:56, 03 Lip 2011    Temat postu:

Stator nie wygląda na zużyty bo jest on nowej produkcji MZA....
Koło magnesowe tak to DDR, cewki tez wyglądają jak DDR'owskie więc powinno być ok, i za 90 zł to w miarę przyzwoicie. Wracając do gaźnika to koleś nigdy na oczy nie widział Binga...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:07, 03 Lip 2011    Temat postu:

Tu się zgodzę. Impulsator ( podstawa ) na pewno był zmieniany.
Sprawdzałeś moduł ? Jeśli on będzie sprawny to jak najbardziej się opłacało.
Ja za 100 zł kupiłem iskrownik DDR z polskim magnetem. Niby 100% sprawne, a się okazało że impulsator i 2 cewki spalone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:01, 03 Lip 2011    Temat postu:

Nie panowie. Modułu jeszcze nie sprawdzałem.
Sprawne wasze oko i opatrzone w boju i już wszystko na temat. Nie miałem zielonego pojęcia że to MZA, choć z drugiej strony bardzo mi było podejrzanie że na statorze nigdzie nie ma DDR a przecież chyba oni na wszystkim co się dało to znakowali.
Cewki sprawdzone omomierzem.
Mam trochę obawy co do impulsatora. Gdzieś piszą że sprawny impulsator to około 25om a jak wskazuje około 15 to uszkodzony. U mnie jest to 15,3om Sad (1) Z drugiej strony trochę to dziwne bo to przecież tylko cewka jest a jej opór silnie zależy od ilości zwojów i użytego drutu. Uszkodzenie cewki może nastąpić w dowolnym miejscu uzwojeń i nie jest powiedziane że będzie to zwarcie międzyzwojowe ale równie dobrze przerwa, więc pewne jest że co uszkodzenie to różny wynik pomiaru od 0 do nieskończoności. Podpiąłem ją do omomierza na testerze zwarć i wykonałem prosty test. Miernik piszczy a gdy przesuwam już w odległości 10cm od cewki magnes neodymowy to miernik na chwilę przestaje piszczeć.
Wygląda że jednak cewka jest OK.
Może być tak że ta cewka MZA nawinięta jest po prostu grubszym drutem i stąd jej mniejszy opór.

No chyba że jest coś czego nie wiem.

Marek.


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Nie 19:04, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 03 Lip 2011    Temat postu:

Syzyf napisał:
Podobno nowe impulsatory mogą mieć około 15 omów. Rzekomo mają być koloru czerwonego


To chyba się to potwierdziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:05, 03 Lip 2011    Temat postu:

Impulsatory DDR miały rezystancje w granicach 25 om. Jednak te nowe, jak napisał Syzyf mogą mieć mniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:17, 03 Lip 2011    Temat postu:

No to mnie uspokoiliście. Wygląda na to, że te nowe nawijane są grubszym drutem, więc powinny być mniej podatne na uszkodzenia.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Nie 22:20, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 0:38, 04 Lip 2011    Temat postu:

Do simsona raczej nie zakładałbym zapłonu elektronicznego, chyba że wg własnego projektu wykorzystującego jednak platynki jako element sterujący.

Impulsator najprościej jest przedzwonić. W momencie zbliżania magnesu powinien na moment przerwać. Rezystancja zależna jest od produkcji, jednakże zazwyczaj jeżeli tylko jest jakiś opór to znaczy że jest sprawny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:06, 04 Lip 2011    Temat postu:

Czytałem opinie i w sumie zdania są podzielone. Dla jednych ewidentnie silnik lepiej pracuje i elektronik to spokój na wieki a dla innych to kicha gdyż moduł ulega uszkodzeniu.
Ja uważam że o ile może ulec moduł uszkodzeniu to tak samo może ulec uszkodzeniu kondensator lub platynki się mogą wypracować, lub czymś zasyfić i już nie mamy iskry.
Jeśli się okaże że oba posiadane przeze mnie moduły są sprawne to drugi będzie jeździł w schowku w motorku jako rezerwowy Happy


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin