Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zapłon bateryjny - jak podłączyć?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:49, 09 Mar 2010    Temat postu: Zapłon bateryjny - jak podłączyć?

Witam che wykonać zapłon bateryjny
posiadam:
akumulator
kable
włącznik


a wiec plus podpinam od akumulatora do cewki butelkowej [kabel nr 1] i w trakcei niego jeszcze podpinamy wyłacznik

minus podpinam do mocowania platyn do iskrownika [kabel nr 2](do tej śrubki co trzyma platyny)[śrubka nr 3]

potem drugi daje do drugiej części platyn co idzie do nich kondensator [miejsce nr 4]

i przypinam go do cewki butelkowej do drugiego wyjścia?[kabel nr 5]
czy ja to dobrze robię?
i mam pytanie czy cewka butelkowa musi mieć podpięty osobny kabel do masy?[kabel nr 6]



TAG-SYZ ELEK-BATE


Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Wto 23:50, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 0:12, 10 Mar 2010    Temat postu:

Źle.
Plus tak jak mówiłeś, podpinasz do styku numer 15 na cewce butelkowej. Do styku numer 1 na cewce butelkowej podpinasz impuls z platynek czyli wg twojego schematu przewód numer 4. Dodatkowej masy nie podpinasz (nr6), tak samo niepotrzebny jest przewód numer 3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:14, 10 Mar 2010    Temat postu:

aa wejście nr 1 w cewce butelkowej to jest masa czy wyjście na kawel wn

Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Śro 0:23, 10 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 0:25, 10 Mar 2010    Temat postu:

Styk numer 15 to jest plus po zapłonie, a styk numer 1 to jest impuls masowy. Styk na kabel WN nie pamiętam jakie ma oznaczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:27, 10 Mar 2010    Temat postu:




czyli coś takiego?


a i kabel brozowo biały nie musi byc podłaczony do wejscia nr 15 bo idzie plus od akumulatora tak?


Ostatnio zmieniony przez soccerc1 dnia Śro 0:30, 10 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 1:21, 10 Mar 2010    Temat postu:

Podepnij tak jak na tym ostatnim schemacie i powinno działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:18, 10 Mar 2010    Temat postu:

A można coś takiego zrobić, żeby odpalać sima z dwóch źródeł prądu, tzn. jedno źródło z akumulatora(tak podpięte jak pod zapłon bateryjny), a drugie źródło normalnie przez cewkę zapłonową, którą zasila magneto. Chodzi mi o to czy simson wtedy lepiej by odpalał? i czy w ogóle można tak zrobić. Oczywiście po zapaleniu gasiłbym zapłon bateryjny przełącznikiem, który miałbym zamontowany gdzieś w pobliżu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 2:42, 10 Mar 2010    Temat postu:

Simson przy dobrze zestrojonym gaźniku oraz prawidłowo ustawionym zapłonie ma odpalać najdalej za drugim kopnięciem. W przypadku zapłonu bateryjnego sytuacja ma się tak samo, jedynie z tą różnicą że lżejsze kopnięcie w starter również powinno uruchomić silnik.
Adriano coś tam, coś tam, twój pomysł jest całkowicie pozbawiony sensu. Co najwyżej po przeróbce na zapłon bateryjny wolną cewkę w zapłonie można zastąpić cewką ładowania i ładować nią akumulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:48, 10 Mar 2010    Temat postu:

Drobna poprawka - na oryginalnych schematach cewka butelkowa jest podłączona stykiem 1 do cewki zapłonowej a nr 15 do masy.
Zatem przy zapłonie bateryjnym raczej powinno się podłączyć styk 1 do plusa aku a nr 15 do przerywacza (on zwiera do masy).
Czyli schemat ten sam, co wyżej, tylko styki 1 i 15 cewki butelkowej podłączone na odwrót.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soccerc1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:30, 10 Mar 2010    Temat postu:

a witam ja podłączyłem to tak ze kabel co idzie do przerywacza jest podłaczony bez kondensatora i iskra prawi jest tylko jak tak iskrze tym kablem a jak mam z kondensatorem to nie mam wogłe co może być
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:08, 10 Mar 2010    Temat postu:

Spróbuj wymienić kondensator. On powinien być, bo m. in. zapobiega nadmiernemu iskrzeniu na przerywaczu - bez niego szybko się wypalą styki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 23:33, 10 Mar 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:
Drobna poprawka - na oryginalnych schematach cewka butelkowa jest podłączona stykiem 1 do cewki zapłonowej a nr 15 do masy.
Zatem przy zapłonie bateryjnym raczej powinno się podłączyć styk 1 do plusa aku a nr 15 do przerywacza (on zwiera do masy).
Czyli schemat ten sam, co wyżej, tylko styki 1 i 15 cewki butelkowej podłączone na odwrót.


Tak, ale w oryginale cewka WN zasilana jest prądem przemiennym. W przypadku zasilania jej prądem stałym powinno się przewód plusowy po zapłonie podpiąc pod styk numer 15, a masowy impuls pod styk numer 1.
W motoryzacji istnieje pewnego rodzaju określanie pewnych prądów i dla każdego elektryka samochodowego przewód numer 15 zawsze będzie plusem po zapłonie, a na przykład styk numer 30 to stały plus.
W każdym samochodzie ze zwykłą pojedynczą cewką i minusem na masie styk numer 15 podpięty jest do plusa po zapłonie, a styk numer 1 to impuls minusowy z modułu/kompa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:42, 11 Mar 2010    Temat postu:

Tomek1212 - dzięki za wyjaśnienie, nie znałem tych konwencji. Ale już znam Happy

Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 8:43, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafcio24
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:40, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Czy w zapłonie bateryjnym musi być kondensator podpięty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:35, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin