Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zapłon AC-CDI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:33, 22 Gru 2012    Temat postu: Zapłon AC-CDI

Przez zimę mam zamiar zrobić taki zapłon do Simsona. W obecnym zestawie mam platyny, które mnie przerażają.

Zapłon będę robił od podstaw tzn: na iskrowniku pojawią się dwie przewinięte cewki Simsonowskie, do tego impulsator i w schowku moduł. Moduł i przewinięcie cewek nie sprawia na mnie wrażenia, ale już zrobienie impulsatora i umiejscowienie go w odpowiednim miejscu już tak. A do tego mechanizm który będzie wyzwalał działanie impulsatora.
Taki bedzie moduł:
http://motorowerowo.pl/wp-content/uploads/2012/02/UnitraTelpodGL133.jpg


Czy są gotowe cewki wyzwalające?
W którym miejscu je zaadoptować?
Jak i z czego zrobić mechanizm wyzwalający?

Gorąco proszę o odpowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Sob 21:34, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:05, 22 Gru 2012    Temat postu:

Czyli chodzi Ci o podanie odpowiedniego impulsu, tak ?
Pewnie nie za wiele pomogę, ale może sam się czegoś nauczę.
Po co Ci dwie cewki tzn. jakie one będą ? Zapłonowe dwie ?

Nie wiem czy uda Ci się użyć platyn jako impulsatora gdyż platyny sterują masą, a w module trzeba podawać potencjał dodatni do sterowania. (chyba )

Jeśli udało by Ci się skombinować jakąś cewkę sterującą, to aby wygenerować na niej jakiś impuls trzeba by było pewnie zrobić coś w postaci jakichś wzorków na magnesach magneta, tak jak ma to miejsce w elektroniku.

Nie wiem ja się średnio znam Happy
Tak zapytam, jaką funkcję pełni w module dioda D3 ?
I jak rozumiem, wyłącznik ma na celu zwarcie sygnału sterującego z masą, tak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:05, 23 Gru 2012    Temat postu:

Jedna cewka idzie na reflektor, druga na stop i do tego impulsator.
Myślę by wyzwalacz zrobić w ten sposób
http://obrazki.elektroda.pl/8386727200_1311010366.jpg


Do zapłonu nie będę potrzebował akumulatora.

rano wpadłem na taki pomysł. Wyzwalacz dokładnie 1,4 przed gmp ( oczywiście na magnecie) a impulsator byle gdzie. Może tak być?


Ostatnio zmieniony przez Stefan dnia Nie 9:10, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:32, 23 Gru 2012    Temat postu:

Stefan napisał:
Zapłon będę robił od podstaw (...)Cy są gotowe cewki wyzwalające?
W którym miejscu je zaadoptować?
Jak i z czego zrobić mechanizm wyzwalający?


Próbujesz wyważać otwarte drzwi, bo chciałbym zauważyć, że schemat tego modułu jest niemal identyczny z oryginalnym simsonowskim, zatem i zasada działania całości również. Aby to zadziałało nie musisz szukać specjalnych cewek, wyzwalaczy itd., bo wystarczy zamienić magneto i podstawę iskrownika na te od Simsona z zapłonem elektronicznym. Jeśli mimo wszystko chcesz cewki zrobić sam, to opis znajdziesz w nr 8/2008 "Elektroniki Dla Wszystkich" w artykule "Tyrystorowy układ zapłonowy do Simsona i innych motocykli" (można go wygooglać).

Ta przeróbka sprowadza się więc do tego, aby zmienić simsonowski zapłon platynkowy na "oryginalny" elektroniczny. Jest to dość drogie, bo wymaga i tak wymiany podstawy iskrownika oraz magneta.
Dużo tańsze jest zrobienie zapłonu elektronicznego, ale sterowanego platynkami i zasilane z akumulatora - koszt ok. 10 zł.
Schemat i opis jest w "EdW" nr 9/2011.

Są też układy będące połączeniem obu rozwiązań: sterowanie bezstykowym czujnikiem magnetoindukcyjnym a cewka WN zasilana z aku.
Opisy znajdziesz w "EdW" nr 8..12/2004.

P.S. Pustack - dioda D3 służy do prostowania napięcia z impulsatora, bo tylko dodatnim impulsem napięcia można wyzwolić bramkę tyrystora..

Edit: ta blaszka z ostatniego zdjęcia sugeruje czujnik magnetoindukcyjny - opis zasady działania jest w EdW nr 9/2003.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 10:04, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:39, 23 Gru 2012    Temat postu:

Czyli taka przeróbka to to samo co zapłon elektronik ze Simsona?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:34, 23 Gru 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi o schemat z pierwszego postu, to co do zasady działania jest to w 100% zgodne z tym, co jest w elektroniku. Sam schemat jest niemal identyczny, porównaj sobie: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/rozwiazywanie-wszystkich-problemow-z-zaplonem-elektronicznym,25036.html
Oczywiście można by sobie wyobrazić inny układ wyzwalania tyrystora, aby wykorzystać magneto z platynowca, ale to kosztem rozbudowy części elektronicznej modułu. Zresztą układ zapłonowy można zrobić na 100 sposobów - kwestia wiedzy i tygodni prób Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:44, 20 Sty 2013    Temat postu:

ja sprubuje w ferie zrobić taki zapłon www.elektroda.pl/rtvforum/topic2045321.html z tom rużnicą że magnes neodymowy zamuwiłem 8x8mm walcowy zobaczymy co z tego wyjdzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:01, 20 Sty 2013    Temat postu:

W oparciu o niezwykle fachowe rozrysowanie schematu, to nawet bym się nie zabierał...no ale siła woli Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:41, 23 Sty 2013    Temat postu:

Dzisiaj przyszła paczka zlutowałem pcb i jestem zadowolony iskra jest z 5 razy lepsza niż na platynach czekam jeszcze na neodymy i zobaczymy narazie zrobiłem kilka fotek i wstawiłem schemat itp http://chomikuj.pl/parker11/Galeria/ac-+cdi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kozłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:39, 29 Sty 2013    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=DKd8vvZsr94 zobaczcie to 0:39
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin