Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zakładanie akumulatora i kierunkowskazów w S51 N
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:34, 24 Sty 2009    Temat postu:

niekoniecznie można zrobić ładowanie z 3 cewek nie zawodne czyli akumulator pada 1 przełącznik i zapłon masz jak z normalnej cewki. :look :] :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:09, 24 Sty 2009    Temat postu:

Tomek1212 napisał:
Oczywiście, że bateryjny będzie lepszy, ale wątpię, żeby Jarek był chętny wprowadzać u siebie tyle przeróbek.
Dla każdego coś innego.


Ja juz tyle wprowadzilem wszystko gotowe tylko czekam na cylinder wal i lozyska:) ciekawy jestem jak bedzie dzialac ta elektryka Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:17, 24 Sty 2009    Temat postu:

qwerty napisał:
niekoniecznie można zrobić ładowanie z 3 cewek nie zawodne czyli akumulator pada 1 przełącznik i zapłon masz jak z normalnej cewki. :look :] :look


To jest bez sensu, bo nawet na padnietym akumulatorze prad ladowania jest taki, ze kopiac w starter zasili mi wszystko odpowiednim zasilaniem, tymbardziej zaplon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:23, 24 Sty 2009    Temat postu:

Przepraszam już mi dokładnie wytłumaczyliście czemu nie.Dziękuje po prostu bardzo obawiałem się o niezawodność tego systemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: T.L. (lubelskie)

PostWysłany: Sob 21:37, 24 Sty 2009    Temat postu:

Z deczka OT się zrobiło. Może wydam się upierdliwy, ale nadal czekam na odp. na moje pytania. "Kto pyta nie błądzi" ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 2:15, 25 Sty 2009    Temat postu:

Ok, więc zabierzmy się za ten schemat. Powinieneś mieć w tej chwili u siebie coś takiego http://www.akf-shop.de/moser/s51n-e4.png

Powiedz mi z czego w chwili obecnej masz zasilany klakson ??


Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Nie 6:58, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: T.L. (lubelskie)

PostWysłany: Nie 13:24, 25 Sty 2009    Temat postu:

Klaksonu nie mam, tzn. jest założony, ale nie działa. Nie jestem pewny, ale ten co ja mam klakson to 12V. Musiałbym sprawdzić jak i gdzie jest on podłączony. Nie mam tego miejsca gdzie to oryginalnie (niby) były takie 4 akumulatorki, więc nie może klakson być zasilany, chyba że jakoś z cewki.

Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Nie 13:30, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 19:53, 25 Sty 2009    Temat postu:

Jeżeli twój simson to napewno s51N (a nie np wersja z kierunkami, tylko porzedni właściciel je zdemontował) to powinieneś miec te skrzyneczke z bateryjkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: T.L. (lubelskie)

PostWysłany: Nie 22:10, 25 Sty 2009    Temat postu:

Nie ma ani tej skrzyneczki, ani aq, ani kierunków, więc nie wiem jak to było z nim. Jak go kupowałem, to byłem zielony w tym wszystkim. Gdybym posiadał wiedzę jaką mam teraz (nie dużą, ale jakąś tam mam ;]), utargował bym pewnie sporo Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 1:12, 26 Sty 2009    Temat postu:

Ok, ja bym zrobił coś takiego. Wybacz mój nieprofesjonalizm, schemat rysowany w Paintcie. Narysowałem tylko to co musisz zmienić/dodać, Reszta zostaje tak jak masz. Jeżeli zrobisz tak jak narysowałem, to stacyjka nie jest konieczna, ale nawet przy zgaszonym silniku będzie można włączyć kierunki i klakson.



1 - Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów (np od Fiata 126p elegant)
2 - Klakson 12V z dwoma stykami
3 - Kontrolka kierunkowskazów 12V/2W (nieobowiązkowa)
4 - Włącznik klaksonu
5 - Żarówka światła STOP 12V/21W
6 - Włącznik światła STOP
7 - Bezpiecznik 7,5 A
8 - Cewka ładowania 12V
9 - Dioda krzemowa 10A/1000V
10 - Włącznik kierunkowskazów
11 - Żarówki kierunkowskazów 12V/21W
12 - Akumulator 12V 4,5Ah


Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Pon 1:20, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:36, 26 Sty 2009    Temat postu:

Prostszej instalacji to nigdzie nie widziałem:) Jarek dasz rade Happy a Tomek sama dioda wystarczy do ładowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 2:13, 26 Sty 2009    Temat postu:

Wystarczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:09, 26 Sty 2009    Temat postu:

Nie lepiej byłoby bezpiecznik umieścić między (+) a diodą, przerywaczem, klaksonem, niż między (-) a masą?
Po namyśle, dodałbym jeszcze bezpieczniki na wyjściach cewki, by chronić ją przed pracą na zwarciu. (np przepalona żarówka, czasem lubi się zewrzeć)


Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Pon 5:36, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 7:43, 26 Sty 2009    Temat postu:

Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, zeby spalona żarówka zrobiła zwarcie. A nawet jakby to by zwarta żarówka posłużyła za bezpiecznik. Oryginalnie simson nie ma bezpieczników na cewce ładowania i nie widze sensu zakładania takiego bezpiecznika.

Co da bezpiecznik między diodą, a odbiornikami ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:42, 26 Sty 2009    Temat postu:

Tomek1212 napisał:
Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, zeby spalona żarówka zrobiła zwarcie.

Ja widziałem (nie, jeden raz) , co prawda nie było to w instalacji Simsona, jednak trzeba przewidzieć taką możliwość ... :!


Tomek1212 napisał:
A nawet jakby to by zwarta żarówka posłużyła za bezpiecznik.

:look ... pod warunkiem, że przepalą się te "czółki" na których wolfram jest zamontowany. Jednak sądzę, że przy napięciu 6, lub 12 V to jest mało prawdopodobne. Potrafią się cholery zespawać 8)

Tomek1212 napisał:
Oryginalnie simson nie ma bezpieczników na cewce ładowania i nie widze sensu zakładania takiego bezpiecznika.


IFA uznała, że taki bezpiecznik jest konieczny ...



Fragment instalacji...

Tomek1212 napisał:

Co da bezpiecznik między diodą, a odbiornikami ??

W oryginalnej instalacji jest, myślę, że dlatego, iż dioda nie jest niezniszczalna. Jeśli przepuści stałe napięcie na cewkę z akumulatora to coś walnie. Albo aku , albo cewka. To tak na chłopski rozum. Bezpiecznik jest jednak tańszy.

I proszę, nie wqrw.... ajcie sie na mnie Panie Kierowniku :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin