Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wszystko podłączone zgodnie z schematem a brak ładowania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:02, 26 Maj 2010    Temat postu: Wszystko podłączone zgodnie z schematem a brak ładowania.

Witam.
Niedawno zrobiłem całą elektrykę zgodnie z poniższym schematem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdzam miernikiem czy jest ładowanie. Po przyłożeniu + i - na aku ładowania brak. Gdy przyłączyłem miernik - do ramy a + z miernika do mostka graetza pod znaczek +, to napięcie zmienne wynosiło na wolnych obrotach 2,00. Po dodaniu gazu wzrasta do kilku V.
Co mam jeszcze sprawdzić, żeby znaleźć przyczynę braku ładowania??

Syzyf proszę Cię o rade bo z pewnością będziesz wiedział pozdrawiam.

Simson S51, 1984 rok, platyniarz, 12V, ELBA+mostek Graetza.

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:10, 26 Maj 2010    Temat postu:

Sprawdź miernikiem najpierw sama cewkę. Jeżeli okaże się dobra to idź dalej po kablach i sprawdzaj kolejne układy. Sprawdź też kable czy nie są nigdzie poprzecierane i stan styków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:17, 27 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli rzeczywiście nie ma ładowania, to doradziłby ci to samo, co Paluch. Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła: napisałeś, że mierzyłeś napięcie zmienne za mostkiem.
Zapewne miernik także miałeś ustawiony na taki zakres.
Jednak za mostkiem (między masą a jego plusem) trzeba mierzyć miernikiem ustawionym na napięcie stałe, bo jest ono już wyprostowane.
Druga sprawa, to w jaki sposób stwierdziłeś ten brak ładowania. Pytam, ponieważ często ludzie odłączają akumulator i sprawdzają napięcie na stykach, które do niego idą - brak napięcia traktują jako brak ładowania.
Taka metoda jest bez sensu w przypadku ELBY, bo ona bez aku nie działa.
Trzeba zmierzyć napięcie na aku przy zgaszonym silniku (napięcie stałe), potem zapalić silnik i po 1-2 minutach znowu sprawdzić napięcie na aku. Powinno trochę wzrosnąć przy dodaniu gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:12, 27 Maj 2010    Temat postu:

Dla ścisłości jest to Simson od mojego kolegi. Ja tylko piszę w jego imieniu.
Brak ładowania stwierdziłem tym, że jak podłącze od miernika + do aku i - do aku to po dodaniu gazu nie ma wzrostu napięcia na mierniku.
Instalacje dwa razy sprawdzałem z schematem w ręku. Wszystko w jak najlepszym porządku.
ELBĘ od kolegi podłączyłem do mojego Simson i ładowanie jest, czyli można ją wykluczyć. Mostek graetza sprawdzałem u innego kolegi- też jest OK.
Jedyne co mi nie daje spokoju to cewka bezmasowa która jest w iskrowniku. Myślę aby sprawdzić jakie napięcie zmienne powinno wychodzić z tych dwóch kabli (czerwono-żółty i czerwono-szary). Ustawie taką funkcję na mierniku ~200 i pokazują mi się trzy zero 00.0. Moje pytanie jest następujące. Ile musi wynosić to napięcie znamionowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:32, 27 Maj 2010    Temat postu:

Ja niestety nie mam takiej cewki aby precyzyjnie odpowiedzieć. Ale to napięcie będzie mocno się zmieniało w zależności od obrotów. Na cewce nieobciążonej pewnie może ono wynosić od kilku do kilkunastu woltów (zmienne) a nawet więcej.
Oczywiście napięcie trzeba mierzyć między tym 2 kablami wychodzącymi z iskrownika a nie względem masy (miernik na ~200V zmienne).
Jeśli będzie 0.0 to cewka ma przerwę, co można też zmierzyć omomierzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:59, 27 Maj 2010    Temat postu:

Syzyf a nie mógłbyś się gdzie tego dowiedzieć? Zależy mi na tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:08, 27 Maj 2010    Temat postu:

Niestety nie bardzo mam jak, bo u siebie nie znam nikogo kto ma Simsona.
W instrukcji też nic na ten nie ma. Są tylko podane wartości napięcia ale dla cewki świetlnej i na dodatek 6V.
One mają wynosić (przy obciążeniu 1,75 oma): 6V przy 4000 obr/min i 7,8V przy 7000 obr/min. Bez obciążenia przy 7000 obr/min ma to być 25V.
Więc tak przez porównanie będą to wartości ok. 2 razy większe 8O
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:12, 27 Maj 2010    Temat postu:

Mam w domu elektroniczny zapłon w szafce i czy mogę przepiąć te cewki ładujące do kolegi simsona. Wszystko wskazuje na to, że ona jest popsuta.

Z elektronika do platynkowca te cewki są chyba takie same?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:37, 27 Maj 2010    Temat postu:

Myślę, że możesz przełożyć. Oczywiście oprócz cewki zapłonowej, bo ona się nie nadaje do platynkowca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:45, 27 Maj 2010    Temat postu:

To wiem Wink (1) Naznaczymy położenie iskrownika w zapłonie i zmienimy te cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin