Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Tył nie świeci po zmianie iskrownika z 6V na 12V
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:13, 01 Sty 2011    Temat postu: Tył nie świeci po zmianie iskrownika z 6V na 12V

witam zmienilem elektryke na 12v podłączyłem wszystko wdług starej i nie świeci mi tylne swiatło. Postojowe świeci. ale to drógie nie. o to może byc ?

TAG-SYZ ELEK-TYLN
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:23, 01 Sty 2011    Temat postu:

Sprawdź czujnik stopu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:52, 01 Sty 2011    Temat postu:

Ale nie chodzi o stop tylko o światło tylnie w czasie jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:57, 01 Sty 2011    Temat postu:

Czujnik stopu raczej nie, bo tu chodzi o światlo pozycyjne.
Postojowe świeci, bo jest zasilane z akumulatora i widocznie jest dobrze podłączone. Natomiast pozycyjne jest zasilane z cewki (żarówka ta sama ale źródło napięcia inne).
Nie da się konkretnie odpowiedzieć co masz sprawdzić, bo trzeba by wiedzieć jakim schematem się posługiwałeś przy przeróbce (podaj link).
Np. w S51 cewka zasilająca może być podłączona do styku 59b.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 20:00, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:17, 01 Sty 2011    Temat postu:

znaczy sie ;d ja tylko podłączyłem zapłon tak jak stary
http://img828.imageshack.us/i/p231210182301.jpg/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:30, 01 Sty 2011    Temat postu:

Pisząc "Zapłon" masz na myśli pewnie iskrownik, czyli to co jest w silniku z cewkami itp.?
Jeśli kupiłeś iskrownik na 12V i zastąpiłeś nim stary z 6V, to jego podłączenie do stacyjki jest trochę inne. Nie będziesz miał np. ładowania (trzeba mieć mostek prostowniczy i ELBĘ albo wykorzystać stary prostownik z 6V) i właśnie tylnego światła.
Tutaj trzeba wybrać odpowiedni schemat i podłączyć wg niego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:44, 01 Sty 2011    Temat postu:

a możesz mi podpowiedizeć jak to dobrze podłączyć w stacyjcę zostawaiająć stary prostownik ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:31, 01 Sty 2011    Temat postu:

Musisz coś więcej napisać co z tym iskrownikiem. Czy kupiłeś cały i wymieniłeś, czy tylko niektóre cewki?
Zapłon platynkowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:48, 01 Sty 2011    Temat postu:

cały wszystko na 12, u stazeta ten niby ORG. świetlna 12/35, platynki

Ostatnio zmieniony przez Awokado dnia Sob 21:48, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:31, 01 Sty 2011    Temat postu:

Z iskrownika wychodzą 4 kable:
- brązowy (zapłon) podłącz na styk 2 stacyjki (tak jak w starym)
- czerwono-biały (cewka świetlna) podłącz na styk 59 stacyjki (tak jak w starym)
- kabel żółto-czerwony (jeden odczep cewki ładowania) podłącz do masy (był podłączony do gniazda bezpieczników)
- kabel szaro-czerwony (drugi odczep cewki ładowania) podłącz na styk potrójny stacyjki (tak jak w starym)

To jeszcze nie zapewnia ładowania i światła pozycyjnego tylnego.
Trzeba zrobić tak:
- kabel szaro-czarny ze styku potrójnego stacyjki (idzie do układu dławikowego: taki moduł w kolorze złotym) trzeba odłączyć i podłączyć na styk 56 stacyjki (jest on podwójny, więc jest miejsce). To będzie zasilenie światła tylnego pozycyjnego, którego teraz nie ma
- od miejsca w gnieździe bezpieczników, gdzie był poprzednio podłączony kabel żółto-czerwony (patrz wyżej) trzeba podłączyć nowy kabelek. Drugi jego koniec trzeba podłączyć na styk potrójny stacyjki. To zapewni ładowanie akumulatora
- światło "stop" będzie zasilone jak poprzednio ze styku potrójnego i nic nie trzeba zmieniać

Ładowanie akumulatora będzie o połowę słabsze, ponieważ użyjesz prostownika z poprzedniej instalacji (ten złoty moduł). Chcąc mieć "pełną" moc, trzeba by użyć mostka prostowniczego oraz dokupić ELBĘ (i zmienić nieco podłączenie).

Porównaj sobie schematy instalacji 6V i 12V. To co napisałem wyżej jest rozwiązanie niestandardowym, wynikającym z użycia prostownika z instalacji 6V oraz cewki bezmasowej z instalacji 12V.
http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.pdf
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.pdf


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 22:37, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:30, 01 Sty 2011    Temat postu:

"trzeba podłączyć nowy kabelek. Drugi jego koniec trzeba podłączyć na styk potrójny stacyjki. To zapewni ładowanie akumulator,, zanaczy że nowy kabel pociągnąć tak ? OGL to Elektryke ciężko kapuje ;/

a tak pomijając temat wie ktoś jak ten stop zamontować?? wystarczy go tylko w bęben wkręcić ? http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/29/AUTOMAT-STOPU-NOZNEGO-W-KOLE-S51-org.html?ref=g10


Ostatnio zmieniony przez Awokado dnia Sob 23:36, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:49, 01 Sty 2011    Temat postu:

Awokado napisał:
znaczy że nowy kabel pociągnąć tak ?

Tak, trzeba zrobić nowy kabel z konektorami na końcach.
Odnośnie nie kapowania elektryki: nie kapujesz, to siedzisz nad tym dłużej, do skutku. Nie ma w tym czarnej magii.

Aby zamontować ten automat, trzeba ściągnąc tylne koło i wewnątrz odpowiednio ustawić blaszkę aby przy rozwarciu szczęk następowało przez nią zwarcie do masy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:01, 02 Sty 2011    Temat postu:

t ood bezpieczników pociągnąć jeszcze jeden kabel do tego potrójnego miejsca tak ? dobra dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:11, 02 Sty 2011    Temat postu:

Nie jeszcze jeden, bo w starej instalacji takiego kabla nie było. Do gniazda bezpieczników był podłączony kabel żółto-czerwony idący z iskrownika, który teraz trzeba podłączyc do masy ("zmasowanie" cewki ładowania).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Awokado
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:22, 02 Sty 2011    Temat postu:

aa to ten co idzie z iskrowinka dać do Masy a w tamto miejsce wpiąć ten nowy kabel ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin