Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Trudno zapala przy ciepłym silniku i podłączonym aku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:54, 29 Gru 2009    Temat postu: Trudno zapala przy ciepłym silniku i podłączonym aku

Hey... mam taki problem: bo gdy się simek nagrzeje i go zgaszę to później mam problem z odpaleniem, a jak odpali to za chwilę gaśnie. Ale gdy odłączyłem aku gdy się rozgrzał to jest git, pali od kopa za każdym razem.
Aha mam aku 4Ah a wydaje mi się, że to za mało. A kierunki i klakson działają jako tako tylko przy wysokich obrotach. Powiedzcie co to może być.

TAG-SYZ ELEK-INSS


Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Śro 22:25, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:01, 29 Gru 2009    Temat postu:

Jak masz możliwość to sprawdź inny akumulator.
Sprawdź też cewkę butelkową..
A jaki masz zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:29, 29 Gru 2009    Temat postu:

Zapłon platynkowy,
cewka raczej dobra bo bez aku pali jak trzeba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:23, 02 Sty 2010    Temat postu:

Hey!!! Pomoże mi ktoś? A właśnie przy stacyjce ten prostownik tak czytałem we wcześniejszym poście ma odłączony 1 czy 2 kable ale akumulator ładuje bo aku zaświeca 55 watowa żarówkę 12v i cały czas jest naładowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Sob 20:42, 02 Sty 2010    Temat postu:

To swiatło masz z aku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:57, 04 Sty 2010    Temat postu:

Nie światło mam z cewki 6v a reszta z aku!(Żarówkę podłączałem od malucha :P ) A właśnie ten mój prostownik ma 5 kabli 2 zielone, biało-czarny, szary i czerwony. Na schemacie wychodziły od niego tylko 4, kable podłączone jak trzeba tylko ten jeden zielony! Nie wiem w ogóle od czego on jest i co z nim zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:09, 07 Sty 2010    Temat postu:

Czyli jak bym wymienił aqu to by pomogło? Czy coś trzeba jeszcze sprawdzić? Proszę o szybką odpowiedź, bo chciałbym go na feriach wyremontować i lekko pod tuningować :P Tak bez kierunków i klaksonu lipnie się jeździ. A i jaki aqu radzilibyście kupić?

Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Czw 19:10, 07 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarimari
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:51, 07 Sty 2010    Temat postu:

sprawdż dobrze instalacje całą według schematu (ja miałem podobny problem, okazało się że były źle kable po podłączane)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:39, 10 Sty 2010    Temat postu:

Z tatą się zastanawiałem i wyszło mi że jeśli za słaby aku to szybko go ładuje i rozładowuje, ale jak jest naładowany cewka cały czas ładuje a aku ciągnie prądu i się cewka nagrzewa i przez to nie chce po nagrzaniu palić. Tyle że jak jeżdżę na odłączonym aku to pali na 3 ząbki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:16, 10 Sty 2010    Temat postu:

Nie masz diody prostowniczej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo101
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:21, 11 Sty 2010    Temat postu:

chodzi o ten prostownik??? Nie mam elby bo jej nie było ale chyba w niektorych modelach nie była instalowana. A ten prostownik jest podłączony tak jak na schemacie. To może być dioda prostownicza zjarana? I przez to tak źle pali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:00, 12 Sty 2010    Temat postu:

Patrząc na ten schemat (chyba dobry?) widać, że gdyby dioda miała przebicie (była "spalona"), to akumulator miałby zwarcie przez bezpiecznik 3,15A który powinien się od razu przepalić.
Diodę prostownika łatwo sprawdzić miernikiem podłączając się między przewód zielony i czerwony.
Sęk w tym, że akumulator nie ma żadnego (wg schematu) wpływu na zapłon, bo to są oddzielne cewki. Łączy je tylko masa, natomiast reszta instalacji nie ma ze sobą punktów wspólnych.
Chyba, że np. coś jest namieszane na stacyjce i napięcie z akumulatora gdzieś idzie w instalację. Musiałbyś sprawdzić dokładnie punkty 2 i 31 na stacyjce - czy nic więcej niż potrzeba do nich nie styka i czy kable idą do masy i na cewkę butelkową.

Jakoś nie bardzo widzę jako przyczynę przegrzewanie się cewki ładowania akumulatora, która to musiałaby nagrzać cewkę zapłonową a ta przez to traciłaby "moc". Cewki są różne, zbyt daleko od siebie na magnecie i nie tracą mocy. Jak się za bardzo nagrzeją, to topi się izolacja drutu, robi się zwarcie i cewka kończy żywot.
Akumulator na 6V powinien wg instrukcji mieć pojemność ok. 11Ah. Jeśli jest za mała jak u Ciebie (4Ah) to szybciej się naładuje, ale wtedy też już nie powinien ciągnąć zbyt dużego prądu.
Trudni coś konkretnego Ci doradzić, ale zacząłbym od sprawdzenia ze schematem części instalacji odpowiedzialnej za zapłon i ładowanie aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:26, 12 Sty 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:
[...] widać, że gdyby dioda miała przebicie (była "spalona"), to akumulator miałby zwarcie przez bezpiecznik 3,15A który powinien się od razu przepalić.[...]


No i tu jest problem, nawet w przypadku przepalenia prostownika, bezpiecznik sie nie przepali, akumulator bedzie sie rozladowywal i moga wystapic problemy z odpalaniem.

Do autora tematu - sprawdz wszystko dokladnie i czy na pewno bez akumulatora jest wszystko ok. Jesli tak to masz cos z instalacja, a konkretnie modulem ladowania/podlaczeniem stacyjki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:36, 12 Sty 2010    Temat postu:

Ja twierdze ze jest cos z diodami, bo cewka na zgaszonym silniku nie moze dzialac jak elektromagnes.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:40, 12 Sty 2010    Temat postu:

KnightRider napisał:
nawet w przypadku przepalenia prostownika, bezpiecznik sie nie przepali, akumulator bedzie sie rozladowywal i moga wystapic problemy z odpalaniem.

Jeśli chodzi o bezpiecznik, to może tak być że się nie przepali i aku się rozładuje. Nie znam tego od strony praktycznej i rzeczywiście uszkodzona dioda może mieć oporność na tyle dużą, że ograniczy prąd.

Natomiast nie bardzo rozumiem wpływ akumulatora na odpalanie - mógłbyś to trochę rozwinąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin