 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:54, 29 Gru 2009 Temat postu: Trudno zapala przy ciepłym silniku i podłączonym aku |
|
|
Hey... mam taki problem: bo gdy się simek nagrzeje i go zgaszę to później mam problem z odpaleniem, a jak odpali to za chwilę gaśnie. Ale gdy odłączyłem aku gdy się rozgrzał to jest git, pali od kopa za każdym razem.
Aha mam aku 4Ah a wydaje mi się, że to za mało. A kierunki i klakson działają jako tako tylko przy wysokich obrotach. Powiedzcie co to może być.
TAG-SYZ ELEK-INSS
Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Śro 22:25, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:01, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jak masz możliwość to sprawdź inny akumulator.
Sprawdź też cewkę butelkową..
A jaki masz zapłon?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Zapłon platynkowy,
cewka raczej dobra bo bez aku pali jak trzeba
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:23, 02 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Hey!!! Pomoże mi ktoś? A właśnie przy stacyjce ten prostownik tak czytałem we wcześniejszym poście ma odłączony 1 czy 2 kable ale akumulator ładuje bo aku zaświeca 55 watowa żarówkę 12v i cały czas jest naładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gugu
Bywalec

Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chodziez
|
Wysłany: Sob 20:42, 02 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
To swiatło masz z aku?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:57, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie światło mam z cewki 6v a reszta z aku!(Żarówkę podłączałem od malucha :P ) A właśnie ten mój prostownik ma 5 kabli 2 zielone, biało-czarny, szary i czerwony. Na schemacie wychodziły od niego tylko 4, kable podłączone jak trzeba tylko ten jeden zielony! Nie wiem w ogóle od czego on jest i co z nim zrobić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:09, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli jak bym wymienił aqu to by pomogło? Czy coś trzeba jeszcze sprawdzić? Proszę o szybką odpowiedź, bo chciałbym go na feriach wyremontować i lekko pod tuningować :P Tak bez kierunków i klaksonu lipnie się jeździ. A i jaki aqu radzilibyście kupić?
Ostatnio zmieniony przez Mateo101 dnia Czw 19:10, 07 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarimari
Nowicjusz

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:51, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
sprawdż dobrze instalacje całą według schematu (ja miałem podobny problem, okazało się że były źle kable po podłączane)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:39, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Z tatą się zastanawiałem i wyszło mi że jeśli za słaby aku to szybko go ładuje i rozładowuje, ale jak jest naładowany cewka cały czas ładuje a aku ciągnie prądu i się cewka nagrzewa i przez to nie chce po nagrzaniu palić. Tyle że jak jeżdżę na odłączonym aku to pali na 3 ząbki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:16, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie masz diody prostowniczej?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:21, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
chodzi o ten prostownik??? Nie mam elby bo jej nie było ale chyba w niektorych modelach nie była instalowana. A ten prostownik jest podłączony tak jak na schemacie. To może być dioda prostownicza zjarana? I przez to tak źle pali
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:00, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Patrząc na [link widoczny dla zalogowanych] schemat (chyba dobry?) widać, że gdyby dioda miała przebicie (była "spalona"), to akumulator miałby zwarcie przez bezpiecznik 3,15A który powinien się od razu przepalić.
Diodę prostownika łatwo sprawdzić miernikiem podłączając się między przewód zielony i czerwony.
Sęk w tym, że akumulator nie ma żadnego (wg schematu) wpływu na zapłon, bo to są oddzielne cewki. Łączy je tylko masa, natomiast reszta instalacji nie ma ze sobą punktów wspólnych.
Chyba, że np. coś jest namieszane na stacyjce i napięcie z akumulatora gdzieś idzie w instalację. Musiałbyś sprawdzić dokładnie punkty 2 i 31 na stacyjce - czy nic więcej niż potrzeba do nich nie styka i czy kable idą do masy i na cewkę butelkową.
Jakoś nie bardzo widzę jako przyczynę przegrzewanie się cewki ładowania akumulatora, która to musiałaby nagrzać cewkę zapłonową a ta przez to traciłaby "moc". Cewki są różne, zbyt daleko od siebie na magnecie i nie tracą mocy. Jak się za bardzo nagrzeją, to topi się izolacja drutu, robi się zwarcie i cewka kończy żywot.
Akumulator na 6V powinien wg instrukcji mieć pojemność ok. 11Ah. Jeśli jest za mała jak u Ciebie (4Ah) to szybciej się naładuje, ale wtedy też już nie powinien ciągnąć zbyt dużego prądu.
Trudni coś konkretnego Ci doradzić, ale zacząłbym od sprawdzenia ze schematem części instalacji odpowiedzialnej za zapłon i ładowanie aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:26, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | [...] widać, że gdyby dioda miała przebicie (była "spalona"), to akumulator miałby zwarcie przez bezpiecznik 3,15A który powinien się od razu przepalić.[...]
|
No i tu jest problem, nawet w przypadku przepalenia prostownika, bezpiecznik sie nie przepali, akumulator bedzie sie rozladowywal i moga wystapic problemy z odpalaniem.
Do autora tematu - sprawdz wszystko dokladnie i czy na pewno bez akumulatora jest wszystko ok. Jesli tak to masz cos z instalacja, a konkretnie modulem ladowania/podlaczeniem stacyjki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:36, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja twierdze ze jest cos z diodami, bo cewka na zgaszonym silniku nie moze dzialac jak elektromagnes.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:40, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
KnightRider napisał: | nawet w przypadku przepalenia prostownika, bezpiecznik sie nie przepali, akumulator bedzie sie rozladowywal i moga wystapic problemy z odpalaniem. |
Jeśli chodzi o bezpiecznik, to może tak być że się nie przepali i aku się rozładuje. Nie znam tego od strony praktycznej i rzeczywiście uszkodzona dioda może mieć oporność na tyle dużą, że ograniczy prąd.
Natomiast nie bardzo rozumiem wpływ akumulatora na odpalanie - mógłbyś to trochę rozwinąć?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|