 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:04, 06 Cze 2011 Temat postu: Tranzystorowy moduł zapłonowy |
|
|
Chciałbym to zrobić:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moze ktoś obcykany w elektronice się wypowie czy to cos da i jest sens z tym kombinować?
TAG-SYZ ELEK-BATE ELEK-PROB
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:46, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Sens jak najbardziej ale ten układ ma feler polegający na tym, że nie odłącza cewki WN przy nie pracującym silniku. Jeśli styki przerywacza ustawią się na zwarciu, to przez cewkę będzie płynął prąd rzędu kilku amperów, co może spowodować rozładowanie akumulatora albo uszkodzenie cewki. Np, gdy zostawi się kluczyk w pozycji "zapłon".
Poza tym niepotrzebny jest tranzystor T2 i towarzyszące mu elementy, bo one tam nic nie robią.
Lepiej adaptować do napięcia 12V układ opisany [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:13, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A mógłbyś napisać które elementy wymienić i na jakie i czy można go zrobić na IRF840 mam taki a tego IRFP460 nie maja w sklepie ewentualnie jaki inny się nada?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:07, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Może być IRF840.
Trzeba zmienić:
- R1=100 (moc co najmniej 2W, tylko 1 rezystor zamiast 3)
- R3=1k
- C2=220uF/25V
- D2 -dioda Zenera na 12V
- D3 jest niepotrzebna, bo IRF840 ma diodę w swojej strukturze
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 11:08, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:42, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki,a ile to wszystko mniej wiecej może pożerać akumulatora?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:33, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To zależy od rezystancji R uzwojenia pierwotnego cewki butelkowej - zmierz między stykami 1 i 15..
Z grubsza: I=(12/(R+1))/2, czyli dla cewki o R=4 omy będzie to (12/5)/2=2,4/2=1,2A.
R+1 bo rezystancja IRF840 wynosi ok. 1 om i podzielone przez 2, bo styki przerywacza przez ok. 50% czasu są zwarte a wtedy prąd przez cewkę płynie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:48, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zmontowałem układzik..działa aż miło
Iskra że hoho,wydaje mi się że motorek łatwiej odpala,na wolnych obrotach chodzi dużo stabilniej,platynki w ogóle nie iskrzą,wydaje mi się też że wkręca się na troche wyższe obroty,same plusy;)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:11, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Może zrobisz jakieś fotki? Na jakim radiatorze montowałeś MOSFET-a?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:32, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dlaczego tranzystor a nie tyrystor? Lepszy jest ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:48, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ten układ działa na całkiem innej zasadzie, niż zapłon tyrystorowy. Przede wszystkim współpracuje ze zwykłym przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym.
Jego zasada działania jest identyczna jak zapłonu bateryjnego, tyle że przerywacz jest jedynie elementem sterującym a główny prąd płynie nie przez styki lecz przez tranzystor połączony szeregowo z cewką butelkową. W tej roli nie można użyć tyrystora, ponieważ gdy jest on w stanie przewodzenia, to nie da się go wyłączyć zmianą napięcia na bramce. A trzeba przerwać przepływ prądu przez cewkę aby wystąpiła iskra. Dlatego stosuje się wysokonapięciowe tranzystory mocy - bipolarne albo MOSFET-y.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:50, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak to wygląda po zmontowaniu
Radiator jak widać to kawałek aluminiowej blachy,jest wystarczający przejechałem się ok 10km i praktycznie w ogóle się nie grzeje jest tylko lekko ciepły.
Przez weekend trochę pojeździłem,zrobiłem ponad 100km i wszystko działa jak należy Kultura pracy silnika jak na taki silnik na tym zapłonie jest naprawdę wg. mnie bardzo duża.Silnik odpala praktycznie z pół kopa zawsze za pierwszym razem.
Musze wspomnieć że bawiłem się trochę z regulacja i zmieniłem nastawy teraz przerwa na platynkach jest 0,3 a na świecy 0,6mm.
Ostatnio zmieniony przez mateuszek18183sr50 dnia Pon 21:29, 13 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:31, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za pomoc przy tym wynalazku:)
Do zamknięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|