Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szybko mrugające kierunkowsazy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:27, 05 Sie 2010    Temat postu:

Nie mam tego raczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:37, 27 Paź 2010    Temat postu:

Sory za odkop ale nie chce zakładać znowu 2 tematu o tym samym. Mam taka instalacje
[link widoczny dla zalogowanych]
Problem w tym, że na wyłączonym silniku na 1 i 2 pozycji mam ładne kierunki natomiast jak go zapale to chwile jeszcze działają ale jak przejade 50 metrów i je włączam to bardzo szybko mrugają (nieregularnie). Akumulator jest dobry sprawdzony, ładowanie jest. Elba nawala??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:59, 27 Paź 2010    Temat postu:

Wygląda na przeładowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:11, 27 Paź 2010    Temat postu:

Nie jest przeładowany na pewno. Sprawdzany dobrym miernikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:04, 27 Paź 2010    Temat postu:

Mnie to też wygląda na nadmierne napięcie na akumulatorze. Radziłbym ci jeszcze raz zmierzyć napięcie na nim:
1. Na postoju i zgaszonym silniku, gdy kierunki migają OK
2. Po przejechaniu kawałka drogi, gdy kierunki zaczynają szybko migać i przy pracującym silniku.

Jakie jest napięcie w tych dwóch przypadkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:11, 27 Paź 2010    Temat postu:

Przy 1 przypadku zmierzę ale przy 2 już nie bo miernik mi wariuje jak tylko podejdę pod akumulator nie wiem dlaczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:27, 27 Paź 2010    Temat postu:

To zapewne przez zakłócenia od strony układu zapłonowego - podobno czasem pomaga wymiana kabla WN i fajki.
Chodzi o zmierzenie napięcia na aku przy świrujących kierunkach. Jeśli napięcie na aku wzrasta za bardzo, to chwilę po wyłączeniu silnika także powinno być dość wysokie.
Możesz więc zmierzyć tak: przejechać się kawałek i jeśli kierunki zaczną świrować, to wyłączyć je i przejechać jeszcze z 200m aby aku się naładował. Potem wyłączyć silnik i szybko zmierzyć napięcie na aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:21, 27 Paź 2010    Temat postu:

Napięcie spoczynkowe 12,7
Napięcie zaraz po wyłączeniu silnika po przejechaniu ze 3 km bez kierunków 13,4
Wygląda prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:43, 27 Paź 2010    Temat postu:

Ale podczas pracy silnika jest ładowanie, które jest za mocne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:58, 27 Paź 2010    Temat postu:

Więc wina stoi po stronie elby czy ewr? podłączone jest wszystko dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:27, 28 Paź 2010    Temat postu:

Rzeczywiście ten test nie przyniósł jednoznacznej odpowiedzi, czy na aku jest nadmierne napięcie.
Układ EWR nie ma tutaj nic do rzeczy - tylko ELBA.
Możesz jeszcze zrobić takie testy:
1. Odlączyć kabel od styku 59a ELBY i sprawdzić działanie kierunków podczas jazdy. To jest dla ELBY niegroźne, bo odłączasz cewkę ładowania (za mostkiem).
2. Jeśli w pkt. 1 szybsze miganie nie wystąpi, to można podejrzewać jednak nadmierne napięcie na aku, które nie powinno wystąpić na skutek działania ELBY (być może jest uszkodzona).
Podłącz z powrotem styk 59a i odłącz kabel od styku 49. Do styku 49 ELBY podłącz żarówkę 12V/5W (drugi jej styk na masę) i odpal silnik. Jeśli uszkodzony jest tyrystor w ELBIE (przebicie), to żarówka powinna zaświecić. Nie jest to test całkiem miarodajny na wykrycie uszkodzenia tyrystora ale bezpieczny dla ELBY.
Żarówka MUSI być dobrze podłączona do styku 49 i masy oraz nie wolno jej odłączyć przy pracującym silniku - grozi to uszkodzeniem ELBY. :!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:24, 28 Paź 2010    Temat postu:

Odłączyłem 59a z elby i na włączonym silniku jest dokładnie to samo migają bardzo szybko. 2 sposób sprawdzę wieczorem i odświeżę post.
No i zrobiłem według 2 sposobu masa do ramy żarówka pod 49 styk elby odpalam i nic, nie świeci się żarówka. Żarówka 4 W 12V sprawna. Sad (1)


Ostatnio zmieniony przez Iaross dnia Czw 20:45, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:17, 28 Paź 2010    Temat postu:

Tak, tylko że pkt.2 dotyczył sytuacji, gdy szybszego mrugania nie zaobserwujesz. A ono wystąpiło, co jest dla mnie zaskoczeniem.
Wniosek z tego taki, że to nie układ ładowania powoduje szybsze mruganie, lecz samo uruchomienie silnika.
Przychodzą mi do głowy na razie 2 przyczyny:
1. Uszkodzony przerywacz kierunków w ELBIE, choć w dość perfidny sposób objawiający się podatnością na zakłócenia od strony instalacji zapłonowej. To mi się wydaje mało prawdopodobne.
2. Błąd w podłączeniu samej instalacji, tzn np. jakieś napięcie z cewki świetlnej pojawiające się na kierunkach albo plusie zasilania.

Mógłbyś spróbować tak:
- ominąć przerywacz kierunków, czyli odłączyć kabel od styku 59a (aby nie uszkodzić ELBY) a potem połączyć ze sobą kable odłączone od styków 49 i 49a ELBY. Po włączeniu danej strony kierunków przełącznikiem na kierownicy powinny świecić swiatłem ciągłym. Teraz odpal silnik i zobacz, czy podczas świecenia nie występuje jakieś migotanie żarówek.
Jeśli nie, to odłącz plus akumulatora (albo bezpiecznik), odpal silnik i teraz włącz kierunki. Oczywiście nie powinny świecić , bo aku odłączony ale jeśli na żarówki dostaje się jakieś napięcie, to mogą one się zajarzyć.
Możesz też spróbować zmierzyć napięcie miernikiem między masą a złączonymi stykami 49 i 49a, przy uruchomionym silniku, choć miernik ci świruje - ale a nuż coś zmierzy (na napięciu stałym i zmiennym).

Szybsze miganie może być spowodowane spaleniem się jednej żarowki albo złym stykiem, jednak u ciebie "na postoju" kierunki działają OK. Raczej trudno aby zły styk pojawiał się tylko po uruchomieniu silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iaross
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:56, 28 Paź 2010    Temat postu:

Zmostkowałem przewody 49 i 49a, na wyłączonym silniku jasne ciągłe światło, na włączonym to samo, gazowałem i na wolnych też trochę pochodził. Po wyjęciu bezpiecznika i odpaleniu kierunki nie dały znaku życia.

Kurde sam wszystko przeanalizowałem, powiem Ci tak podłączone jest wszystko tak jak na schemacie Mosera, to się kupy nie trzyma, odłączyłem ten zielony z Elby czyli eliminuje układ ładowania a mimo to jest lipa. Myślałem że może cewka ale na pewno nie, chyba pozostaje tylko sprawdzić co będzie na innej Elbie.


Ostatnio zmieniony przez Iaross dnia Czw 22:19, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:13, 28 Paź 2010    Temat postu:

Cewka ładowania nie, bo jak odłączałeś kabel od styku 59a, to odłączałeś cewkę a problem nadal był.
Dziwna sprawa - na razie nic nie przychodzi mi do głowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin