 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samuel428
Bywalec

Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:18, 14 Mar 2012 Temat postu: Światła z akumulatora. |
|
|
Witam,
Jako że zmieniam instalacje z 6V na 12V będę zamontowywał dwie cewki ładowania (2x 21W) i wstawiał H4 35W, ale nie wiem jak światła podłączyć do akumulatora Przeglądnąłem dużo tematów z tym związane lecz nadal nie wiem, proszę kogoś o wytłumaczenie.
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KrOlikk
Simson Fan

Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:26, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy przelaczyc kabel od świateł czyli bodajże biało-czarny do plusa z aku lub jezeli chcesz to mozesz według swojego tematu odczytać na który styku dokładnie po przekręceniu kluczyka bedzie prąd
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:01, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Na pewno trzeba to tak zrobić aby światła były włączane dopiero na pozycji 2 stacyjki, zaś w pozycji 1 nie świeciły. Chodzi o to aby aku się nie wyczerpywał, gdy silnik jeszcze nie pracuje.
W wersji najprostszej trzeba podłączyć kabel ze styku 15/51 (plus aku)stacyjki na jej styk 59, natomiast kabel biało-czarny od świateł podłączyć na styk 56. Na styk 56 także trzeba podłączyć lampę tylną, choć wtedy nie będziesz miał świateł postojowych z tyłu na pozycji 3.
Wówczas przed uruchomieniem silnika przekręcasz stacyjkę w pozycję 1 (zapłon ale bez świateł) a po odpaleniu, przekręcasz na pozycję 2 (zapłon i światła).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samuel428
Bywalec

Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:08, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki, jutro się z tym pobawię
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek SIMER s51
Simson Fan

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:22, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Po co ci dwie cewki ładowania? chcesz mieć mocniejsze ładowanie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:33, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Bo na jednej nie uciagnie. I nie ma H4 35W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samuel428
Bywalec

Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:12, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Antonio, dziwne że nie ma, ja jakoś mam
A powiedzcie bedzie wszystko ok ? 2 cewki po 21W to daje 42W, 35W z przodu 5W z tyłu daje 40W.
Nadążą ładować akumulator?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec

Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:30, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jak już to masz HS1 35w, kołnierz jest ten sam i wygląd żarówki też ale różni się mocą świecenia od H4.
Zastosowanie dwóch cewek ładowania troszkę mija się z celem robienia świateł z aku...
Ja miałem ładowanie z cewki świetlnej+ cewka ładowania i ciężko było, żeby ładowanie wyrobiło. Lepiej zastosować 2x cewki świetlne i przez mostki ładowanie podłączyć, lub zrobić światła na H4 (55/60w) z dwóch cewek świetlnych i ładowanie przez diodę prostowniczą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:01, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
2 cewki ladowania nie uciagna. 42W osiagasz przy obrotach uzytecznych, czyli 5,500 obr/min. Kazde stanie na swiatlach bedzie rozladowywac aku, chyba, ze caly czas gazu bedziesz dawal.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samuel428
Bywalec

Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:43, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Antonio, ja nie będę miał z tym problemu Mieszkam na wsi i do najbliższego miasta, w którym są światła mam 15 km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec

Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:30, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nawet przy jeździe na wolnych obrotach będzie lipa... Jak robić coś to porządnie. Nie uważasz?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samuel428
Bywalec

Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:36, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No dobra, to kupie żarówkę BA20D 25/25W Halogen, wtedy na ładowanie pójdzie 12W to będzie lepiej czy nie?
Albo inaczej, kupie cewki ładowania 21W i świetlną 42W (rozmasuje ją) podłącze je i razem będzie 63W. Na przód dam żarówkę 35W a na tył 8W, czyli dam nam razem 63W-43W=20W, a oryginalnie jest 21W czyli w sam raz, co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony przez samuel428 dnia Czw 23:10, 15 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:04, 16 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zrozum chłopie - o czym już pisano wcześniej - że te obliczenia można o kant d... potrzaskać, bo moc wytwarzana przez prądnicę zależy od obrotów silnika. Te wydumane 21W, czy 42W cewka osiąga tylko przy określonych obrotach i w praktyce zawsze będzie to mniej albo więcej.
Nikt ci nie powie na 100%, czy przy danym magnecie, cewkach, akumulatorze taki układ będzie się bilansował i czy aku nie będzie się rozładowywał. Trzeba to zrobić, wypróbować praktycznie a najlepiej jeszcze zmierzyć napięcia podczas ładowania.
Jeśli chcesz łączyć cewki o różnych "mocach", to wyłącznie z użyciem mostków prostowniczych dla każdej z nich (inaczej się sfajczą).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|