 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelson
Nowicjusz

Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:41, 10 Cze 2015 Temat postu: Światła tylne i stop z aku, wady i zalety. |
|
|
Witam.
Posiadam simsona sr50/1. Instalacja 12V, zapłon platynowy. Niestety często jeżdzę wieczorami więc fajnie mieć dobre światła.
Otóz np, stojąc na skrzyżowaniu na wolnych obrotach ciężko zauważyc światło tylne które nie swieci zbyt mocno. Dlatego chcialbym je podłączyc z aku aby swiecilo caly czas jednakową mocą. To samo ze stopem.
Czy takie rozwiązanie jest możliwe bez większych ingerencji w instrlacje?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:53, 10 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Takie rozwiązanie spowoduje prawdopodobnie niedoładowywanie aku.Chyba że żarówkę włoży się na ledach co biorą znikomy prąd.Odnośnie stopu to podobnie lecz też by można włożyć led i zobaczyć co się będzie działo.Znając życie przy zwykłym zapłonie i podłączeniu tych świateł ze zwykłymi żarówkami aku się rozładuje.Za słabe jest ładowanie.Niemcy by to wprowadzili sami jak by iskrownik dawał radę.Ja mam elektronika i ponieważ cewka ładowania daje przed regulatorem za duże napięcie co powoduje palenie żarówki światła stopu to mam je z aku.Ale mam ładowanie dość dobre.Nie do końca jeszcze to mam sprawdzone ale jak by mi rozładowywało aku to dam do stopu ledową żarówkę.Odradzam ci pomysł z jednym i drugim światłem pod aku.Ważniejszy jest stop i można go spróbować podłączyć.Pomierz jakie masz napięcie ładowania i prąd ładowania(to jest ważne bardzo bo podpowie ile idzie w aku) to dużo powie jak wydajne to jest u Ciebie.Jak nie masz pojęcia jak zmierzyć prąd ładowania(ampery) to podaj schemat na jakim bazujesz to podpowiem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelson
Nowicjusz

Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:41, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli gdybym założył taką żarówkę LED i podłączył ją z aku to mógłbym zyskać troche prądu dla przedniej żarówki?
Ktoś wie jak z homologacją dla takich żarówek?
Pomiary dokonam w wolnej chwili
Ostatnio zmieniony przez Pawelson dnia Czw 0:47, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:56, 11 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Tył i przód to jedna cewka.Więc jak odłączysz tył to zyskasz "niby" 5 wat.Ale trzeba wtedy pomierzyć napięcie na przodzie czy nie będzie za wysokie(brak tyłu) bo by paliło żarówę.A druga cewka to ładowanie i stop.Trzeba najpierw pomierzyć wszystko żeby wiedzieć czy to da radę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|