 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Pią 20:51, 10 Lip 2009 Temat postu: Światła, cewki i akumulator - instalacja "wszystko z |
|
|
Posiadam Simsona S51 12V. Zgodnie z poradami w poprzednich moich tematach kupiłem nowy akumulator. Pomogło. Ale częściowo. Jak pisałem, Sim ma światła z aku. Zresztą on ma wszystko z aku. Mierzyłem mu napięcie bez świateł. 14,5V. Włączę światła, tak koniec. Spada nawet poniżej 10V. I teraz moje pytanie: co zrobić, żeby dawał radę z ładowaniem? Wiem że nie daje rady, ponieważ jest w stanie rozładować światła w czasie jazdy.
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK

Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pią 20:54, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jaki masz regulator napięcia? Jak są cewki zrobione i do czego podłączone?
Przewijane czy jak?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:55, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
to logiczne ze jak ma swiatła z aku to napiece spadnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Pią 22:16, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Sorry, pisane na szybko. Regulator napięcia to mostek prostowniczy. Cewki nie ruszane. Pustak: czy normalne jest zeby te swiatla w ciagu 20 min rozładowały akumulator jadącego motoru? Chyba nie. Jesli sie mylę to mnie popraw. I jak ktoś wie niech mi powie, czy i gdzie pisze moc cewki, to zdejmę magneto i zobacze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fireman
Nowicjusz

Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:41, 10 Lip 2009 Temat postu: Re: Światła, cewki i akumulator |
|
|
Akerav napisał: | Posiadam Simsona S51 12V.[...] Jak pisałem, Sim ma światła z aku. Zresztą on ma wszystko z aku. |
Do akumulatora mają iśc tylko kierunkowskazy, klakson i światło pozycyjne! Reflektor ma osoby przewód z cewki zasilającej światła, światlo stop również ma swoją cewkę w iskrowniku. Jest tam również cewka obwodu pierwotnego. Nic dziwnego że rozladowuje ci akumulator jak podpiąłes wszystko pod niego xD
A w ogóle looknij na schematy ;p
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Sob 8:07, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja takich głupich pomysłów żeby wszystko pod aku dawać nie mam. A żeby przerobić te swiatla trzeba go calkiem rozbierać a to mi sie w środku sezonu nie widzi. Na razie szukam jakiegoś rowiązania chwilowego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec

Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Sob 9:30, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Po prostu przepnij przewody. Wydrukuj sobie schemat, idź do garażu i zrobisz to w max kilka godzin.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:37, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mozesz kupic ode mnie stator na platynki, 3 cewki swietlne 42w rozmasowane na ladowania, 3 mostki prostownicze i regulator napiecia.100% bezawaryjny zaplon, nigdy nie ladowalem aku na tym, a z przodu halogen 55W.
Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Sob 10:38, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Sob 15:07, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Antonio, a skąd Simson brał wtedy światła? Z akumulatora jak rozumiem? I jeszcze takie moje pytanie. Te cewki to dają moc 42w, tyle że można je podłączyć zamiast nominalnej ładowania?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:22, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
One sa podlaczone zamiast ladowania. Powyzej 7 tys obrotow ladowanie ma ponad 100W. Wydoilem akumulator do zera, po godzinie jazdy byl juz full.
Ladowanie z wlaczonymi odbiornikami: 13,5V przy obrotach uzytkowych
Ladowanie z samym zaplonem: 15,5V przy obrotach uzytkowych.
Zaplon z aku, swiatla z aku, migacze z aku, klakson z aku, syrena alarmowa z aku, i wszystko smiga.
Jak taka cewke podepniesz pod normalny regulator napiecia to spalisz regulator, a jak podepniesz pod sama diode lub mostek to zniszczysz aku, bo bedzie przeladowany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Sob 15:33, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A to mi pasuje zostawić zapłon cewkowy, a jak coś to będziemy robić w zimie. Powiedz co i jak by było, jak to podpiąć, to pomyślimy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:48, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Caly zaplon ma gotowa wiazke kabli. 7 przewodow wychodzi z zaplonu, po 2 na cewke i platynki, kondensator jest przy ramie.
6 przewodow idzie do mostkow prostowniczych, z nich z kolei prad idzie do regulatora. Masa do mostkow, masa do regulatora i wszystko. Bezpiecznika nie ma na + tylko na kablu masowym od regulatora. Ja nie mam bezpiecznika, nigdy nie byl potrzebny.
Caly regulator jest zamkniety w pudelku po kasetach do radia/walkmana. Jedna strona jest odslonieta, sa tam radiatory.
Kabel od platynek idzie do cewki WN, kabel od kondensatora tez do cewki WN.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akerav
Gość
|
Wysłany: Sob 15:51, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra. Ino schemat jakiś, to coś pokombinujemy. Ile za to byś ewentualnie chciał?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P

Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:46, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Stator, regulator, kable bez magneta razem 200 zl.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konrad SR50
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kostrzyn WLKP Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:25, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam problem to jest wina regulatora napięcia .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|