Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacyjka od SR do S

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:36, 11 Mar 2015    Temat postu: Stacyjka od SR do S

Witam! Jak w temacie chciałem zrobić sobie taką podmiankę. Niby nic nowego i odkrywczego, ale nie radzę sobie ze wszystkim. Postanowiłem zrobić schemat na bazie tego najbardziej kolorowego :P

I o to co mi wyszło
[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz są takie pytania:

1. Gdzie mam podłączyć te pozostałe dwa kable od tyrystora? oznaczyłem je znakami zapytania

2. No i najważniejsze: czy reszta jest dobrze połączona? Tam czytałem, że postojowego nie ma w SR, a u siebie w sumie i tak nie mam więc to można olać :P

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:34, 11 Mar 2015    Temat postu:

Kabel Brązowy (31) – Podłączyć obojętnie gdzieś do masy w Simsonie
Kabel Brązowo- Biały(2) – Podłączyć do cewki WN do gniazda 1
Kabel Czarno-Niebieski (86) - Podłączyć do przełącznika zespolonego do kabla Czarno-Niebieskiego
Kabel Biało-Czarny(56) - Podłączyć do kabla Czarno- Białego idącego do przełącznika zespolonego i do kabla szarego idącego do tylnej lampy
Kabel Szaro-Czerwony(57a) – Podłączyć do podświetlania licznika
Kabel Czerwono- Biały(59) - Podłączyć do kabla idącego od iskrownika Czerwono-Białego
Kabel Czerwono-Zielony(30) - Podłączyć do ’’+’’ akumulatora
Kabel Czarny(15) - Podłączyć do niego Elbę (wtyk 59a), a jak ktoś nie ma Elby to podpiąć przerywacz i układ ładowania jaki ma (kabel który ładuje ’’ +’’ akumulatora). Tan kabel idący z stacyjki ma funkcje ze łączy się z akumulatorem na pozycji tylko 1 i 2.

Zaczerpnięte z innego forum
Może pomoże
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:50, 11 Mar 2015    Temat postu:

No ten opis widziałem... dlatego na tym schemacie te rzeczy co są wypisane to jakoś dopasowałem. Tylko tak.. przerywacz.. nie ma napisane o który przerywacz chodzi więc kolorystycznie dopasowałem przerywacz kierunków i tak też zrobiłem. Przerywacz z iskrownika na podstawie niemieckiego schematu dopasowałem tak jak dopasowałem. Dławik z tyrystora pozostaje niepodłączony czyli to jedno sobie wynalazłem.

Pytanie tylko pozostaje czy czerwony kabel z iskrownika dobrze, że jest podłączony do brązowego od tylnego reflektora?

Dobra.. dodałem lekkie zmiany po wglądzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy tak będzie poprawnie?


Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Czw 10:38, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:57, 12 Mar 2015    Temat postu:

Ogólnie schemat jest poprawny, czyli wszystko powinno zadziałać.
Aczkolwiek - moim zdaniem - lepiej byłoby zrobić kilka zmian:

1. Żarówkę w lampie tylnej masz zasiloną z cewki świetlnej, która zasila też lampę przednią (styk 56), co odbije się niekorzystnie na jej jasności. Lepiej tył zasilić jak w oryginale, czyli z cewki ładowania (kabel czerwony z iskrownika), poprzez dławik modułu ładowania.
Tak: do kabla czerwonego od cewki ładowania, podłączyć kabel szaro-czarny z dławika, drugi kabel szaro-czarny z dławika (wyjście) podłączyć do żarówki pozycyjnej tylnej 6V/5W. Do tego samego kabla czerwonego z cewki podłączyć też kabel do żarówki "stop" (tak masz na schemacie)

2. Do tego samego "wyjścia" dławika (szaro-czarny) podłączyć kabel od podświetlenia licznika - obecnie na schemacie jest podłączony do styku 57a stacyjki, czyli zasilany z aku. Lepiej przy instalacji 6V unikać zasilania czegokolwiek z aku (poza kierunkami), bo tam ładowanie jest słabe.

Poza tym powinno być dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:21, 12 Mar 2015    Temat postu:

Dobra... mam nadzieję, że prezentuję już schemat w wersji finalnej Wide grin Tak jeżeli byłby komuś potrzebny w przyszłości Wide grin

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie będę miał okazji niestety go przetestować w ten weekend :noo
Ale od razu jak go podłącze to dam znać jak to wszystko chodzi :look

Dzięki Syzyf za pomoc

Wszystko ładnie śmiga. Temat do zamknięcia Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Śro 2:41, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin