Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Slabe swiatla przod
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:55, 09 Maj 2010    Temat postu: Slabe swiatla przod

Witam. Jestem tu nowy. Moj problem polega tak jak w temacie ze mam slabe swiatla z przodu. Instalacja 6v,zarowki sa ok. Czy wspolna masa cewek od swiatla i ladowania moze byc przyczyna??pytam bo juz nie mam pomyslow...z gory dzieki:)

TAG-SYZ ELEK-PRZE
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:57, 09 Maj 2010    Temat postu:

ja tak miałem to miałem źle tył podłączony, może też być złe podłączenie do stacyjki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:59, 09 Maj 2010    Temat postu:

tzn instalacja jest na 100 dobrze podlaczona
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:03, 09 Maj 2010    Temat postu:

a odłącz tył i zobacz jak świecą, a od kiedy tak masz od zawsze czy od pewnego czasu?

Ostatnio zmieniony przez Janaszioom dnia Nie 19:07, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 09 Maj 2010    Temat postu:

odkad go kupilem...odlaczenie tylu nic nie daje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:48, 09 Maj 2010    Temat postu:

a na pewno nie masz żarówki 12v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:50, 09 Maj 2010    Temat postu:

na pewno nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:55, 09 Maj 2010    Temat postu:

albo jest gdzieś zwarcie albo coś źle podłączone
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:01, 09 Maj 2010    Temat postu:

jakies nowe pomysly???

Ostatnio zmieniony przez master6111 dnia Nie 20:12, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:29, 09 Maj 2010    Temat postu:

Jak to wspólna masa cewek świateł i ładowania?
:O
Jaki masz typ sima:!?
Jaką masz cewkę świateł 35W czy 42W?
Możesz wziąć przewód od cewki świateł, żarówkę z przodu i jednym stykiem żarówkę dać do masy a kabelkiem do obudowy żarówki i sprawdź jak wtedy świeci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:17, 09 Maj 2010    Temat postu:

Miałem podobny problem . Przewinąłem cewkę i już wszystko świeci tak jak ma być .

Zobacz czy kable od cewek masz odpowiednio podpięte . Możesz mieć podpięty kabel do świateł od cewki STOP/ładowanie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:59, 09 Maj 2010    Temat postu:

Pustack napisał:
Jak to wspólna masa cewek świateł i ładowania?
:O
Jaki masz typ sima:!?
Jaką masz cewkę świateł 35W czy 42W?
Możesz wziąć przewód od cewki świateł, żarówkę z przodu i jednym stykiem żarówkę dać do masy a kabelkiem do obudowy żarówki i sprawdź jak wtedy świeci.

mam simsona 6v,aku,kierunki,3biegi,,zarowka z przodu 6v 25W/25W,a jak sprawdzic jaka mam cewke czy 35 czy 42W???

A co do przewiniecia cewki to jak sie za to zabrac??dam rade to sam zrobic??


Ostatnio zmieniony przez master6111 dnia Nie 22:05, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:12, 10 Maj 2010    Temat postu:

Rada, którą udzielił ci Pustack jest bardzo dobra: możesz wziąć przewód od cewki świateł, żarówkę z przodu i jednym stykiem żarówkę dać do masy a kabelkiem do obudowy żarówki i sprawdź jak wtedy świeci.
Czyli odepnij od stacyjki kabel od jej styku 59 i podłącz do go wyciągniętej z oprawki żarówki. Drugi styk do masy.
Omijasz w ten sposób stacyjkę i przełączniki, co pozwoli wykluczyć korozję styków jako przyczynę.

Możesz też podłączyć na chwilę żarówkę pod akumulator, czyli kabelek od plusa aku podłącz właśnie na styk 59 stacyjki (przy odłączonym od tego styku kablu od cewek jak w zdaniu wyżej) i zobacz, czy lampa lepiej świeci.

Ogólnie dużo prościej było by podłączyć miernik na zaciski żarówki w reflektorze i zmierzyć napięcie na różnych obrotach.
Może też być tak, że jest to twoje odczucie, że lampa słabo świeci i przy tej instalacji tak jest - generalnie siła światła zależy od obrotów i na niskich rewelacji nie ma.

Przewinięcie cewki nie jest sprawą całkiem prostą, trzeba mieć odpowiedni drut i zapewne nic nie da. Jak to przykładowo zrobić, jest opisane tutaj.

Odłączanie świateł tylnych nie wpływa na przednie, bo tylne są zasilane z cewki ładowania/światła_stop, czyli całkiem innej co widać na schemacie:
http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.png

Cewki nie są oznakowane dlatego będzie trudno odróżnić, jaką która ma moc. Oryginalnie cewka świateł do instalacji 6V nie miała więcej niż 25W.
Cewki o większej mocy są dla instalacji 12V.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 7:15, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master6111
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:52, 10 Maj 2010    Temat postu:

wlasnie podpinalem zarowke bezposrednio do cewki i masy ale w sumie rewelacji nie bylo...a myslicie ze wymiana cewki rozwiaze problem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:17, 10 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli z samej cewki już jest źle, to raczej lepiej nie będzie. Ostatnia przyczyna, to słaba masa cewki (np. odkręciła się od podstawy iskrownika i nie łączy zbyt dobrze).
Wymiana cewki na nową może przynieść poprawę, ale może być tak samo, jeśli magneto ma po prostu słabe magnesy.
Chyba, że stara cewka rzeczywiście jest uszkodzona, czyli ma zwarcia wewnątrz zwojów - wtedy wymiana na inną będzie OK.
Możesz też spróbować dowinąć do obecnej cewki trochę zwojów, jeśli masz drut emaliowany o podobnej średnicy (np. ze starego transformatora).
Albo kupić nową o większej mocy.

Trudno tak jednoznacznie udzielić odpowiedzi, bo nie znamy przyczyny zbyt niskiego napięcia generowanego na wyjściu cewki.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 16:18, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin