Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson sr50 12v problem ze światłami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:57, 29 Cze 2013    Temat postu: Simson sr50 12v problem ze światłami

Witajcie Panowie! dostałem do naprawy Simsona Sr50 12v silnik zrobiłem bez problemu, jednak mam problem ze światłami... nie wiem gdzie mają być podłączone kable które wychodzą od statora.

Kabel brązowy (zapłonowy) jest podłączony. Więc zostają trzy przewody:
Cewka świateł (dwa przewody od niej wychodzą) czerwony i szary.
Cewka ładowania (jeden przewód) biało-czerwony.

Gdzie mam podłączyć te przewody ??
Simson 12v platyny, kierunki, klakson, elba.
Wiem, że na forum są schematy no ale nie znam się zbytnio na elektronice... miałem zrobić mu tylko silnik ale... ileż to roboty wpiąć te przewody. Trzeba tylko wiedzieć gdzie. Dlatego zwracam się do was drodzy koledzy o pomoc :P


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Sob 1:00, 29 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:53, 29 Cze 2013    Temat postu:

Źle piszesz. Z cewki świetlnej wychodzi JEDEN przewód, czerowono-biały.
Z cewki ładowania wychodzą dwa przewody. Skoro jest to instalacja 12V to jest to cewka bezmasowa więc te dwa przewody powinny iść do mostka prostowniczego i być podpięte pod oznaczenia AC albo " ~ "
Następnie MINUS mostka do masy, a plus pod styk 15/51 stacyjki, lub pod regulator jeśli jest takowy.

Wracając do cewki świetlnej to przewód z niech wychodzący powinien iść do stacyjki pod styk 59.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:28, 17 Lip 2013    Temat postu:

Po dłuuugiej nieobecności znów jestem. Widocznie Pustack pomyliłem się Happy
powiedz mi jak sprawdzić cewkę świateł? (a jak nie Ty to ktoś inny) odnalazłem przewód czerwono-biały u stacyjki, poleciałem po nim niżej podłączyłem tam gdzie ''powinien być'' niestety nie ma świateł. Cholerny złom :/ druga sprawa - gdzie konkretnie mam podłączyć te kable od cewki ładowania ?? dodaję zdjęcie:



Uploaded with ImageShack.us

brązowy kabel to masa. Nie jestem dobry w elektronice, silnik mu zrobiłem bez problemu. Po prostu chce oddać tego złoma. Swoją drogą jakim trzeba być debilem aby nie poznaczyć sobie co gdzie szło (poprzedni ''mechanik'' tak zrobił) czekam na porady koledzy.


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Śro 2:30, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:30, 17 Lip 2013    Temat postu:

Jeśli coś już było robione w elektryce, to ten przewód biało-czerwony może nie koniecznie oznaczać cewkę świateł bo ktoś mógł zamienić przewody.
Jeśli jednak ten przewód idzie do cewki świetlnej, to możesz ją sprawdzić w prosty sposób: jeden styk żarówki do masy, a drugi do przewodu czerwono-białego. Zapal silnik i sprawdź czy żarówka świeci dobrze. Jeśli tak, to cewka jest ok.

Elbę podpinasz zgodnie ze schematem tj. : Jeśli brązowy to masa, to jest źle podłączony. Masa ma być pod 31b.
Pod 59a ma być plus z mostka prostowniczego.
Styk 49 ma iść pod styk 58 stacyjki. I ten styk 58 ma być jeszcze podłączony krótkim przewodem pod styk 15.51 stacyjki.
I styk 49a idzie na przerywacz kierunków.

Korzystałem z tego schematu: http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:44, 18 Lip 2013    Temat postu:

No więc tak, ten przewód biało-czerwony to na 100% cewka świateł (kupiłem nową i została wlutowana) sprawdziłem też czy jest sprawna (tak jak pisałeś - żarówka na krótko z tym przewodem + masa) świeci. Więc cewka sprawna. Biało czerwony przewód został wpięty pod ''kostkę'' oznaczenie - styk 30 rt gn a z tej kostki przewód (też biało-czerwony) do stacyjki pod styk 59... i nic, nie ma świateł. Zarówno krótkich jak i długich. Z Tyłu tak samo. Nie wiem czy ja dobrze to podpinam ? namieszane jest w tej instalacji jak jasna cholera. Mi już nie chodzi o to ładowanie akumulatora (bo gość nawet mostka prostowniczego nie ma) aby tylko te światła były i niech zabiera to rebro ode mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:26, 18 Lip 2013    Temat postu:

Pod jaką kostkę podpinasz ten przewód z cewki? Chodzi ci o listwę połączeniową ?
Podłącz ten przewód z cewki prosto na styk 59 stacyjki. Od styku 56 stacyjki powinien iść przewó ( oryginalnie ) biało-czarny do przełącznika długie/krótkie na kierownicy. Z tego przełącznika do lampy mają iść dwa przewody: biały i żółty jako długie i krótkie - jeśli masz miernik to sprawdź:

1) - Czy na 2 pozycji stacyjki (pozycje są 0,1,2,3 a nie 1,2,3,4 tak tylko piszę dla jasności Wink (1)) styk 59 ma przejście na styk 56.
2)Czy przewód podłączony do styku 56 w stacyjce " wychodzi" na żółtym albo białym przewodzie w lampie. Jeśli tak to zmień pozycję przełącznika długie/krótkie i sprawdź czy też jest ciągłość na drugim przewodzie.
Jeśli nie to znaczy że po drodze jest jakaś przerwa: kabel się odlutował w przełączniku, styk gdzieś jest luźny, albo przełącznik nie działa.

Nie ma się co denerwować. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:30, 08 Lis 2014    Temat postu:

witam jestem tu nowy chcialem sie zapytac bo mam problem z simsonem sr50 ostatnio jechalem nim i zeczelo cos mi stukac w silniku i nwm co mam zrobic prosze o pomoc i jeszcze jedno simson bardzo mocno kopci simering wymienilem olej dobrze odmiezony i nwm co jest grane

Ostatnio zmieniony przez dominik123 dnia Sob 21:31, 08 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin