Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson S51N i Ładowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peteero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:16, 25 Lis 2008    Temat postu: Simson S51N i Ładowanie

Witam
Mam takie pytanie czy simson S51N wazna jest wersja N bez kierunkowskazow,ma ładowanie wczesniej bylo cos na kształt akumulatora tylko ze chyba wchodzily tam 4 baterie (tak bylo orginalnie). Jesli nie bylo bo raczej tam elby ani tyrystora nie mam rowniez brak stacyjki to prosze o pomoc. Co musze kupic? Simson elektronik 6v. ja mam taki zarys:
-stacyjka(sr)
-tyrystor
-elba
-kierunkowskazy
-akumulator
Cos jeszcze bedzie mi potrzebne zalezy mi tez na jak najmniejszych kosztach pozdrawiam i prosze o pomoc

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniello1993
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: wieś
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:22, 25 Lis 2008    Temat postu:

a ty chcesz mieć kierunki, bo nie bardzo rozumiem o co ci chodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Wto 17:32, 25 Lis 2008    Temat postu:

Jesli chcesz mieć stacyjke sr to kup elbe,aku,i kierunki,tryzystora nie kupuj.cześć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peteero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:33, 25 Lis 2008    Temat postu:

wersja n to jest wersja bardzo uboga w elektryke tak chce dorobic kierunki a i przypomnialo mi sie jeszcze przełącznik musze kupic wtedy
PS: a elba sama w sobie ma ładowanie?


Ostatnio zmieniony przez peteero dnia Wto 17:34, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nanofarad
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:58, 25 Lis 2008    Temat postu:

Witam
Ja również mam wersje N i zrobiłem instalacje następująco:
-wszystko zasilane z akumulatora
-żarówka H4 35W/35W w przednim reflektorze
-kierunki od jakiegoś ściga
-ładowanie z trzech cewek i zapłon bateryjny
-akumulator żelowy 12V 7,2 Ah ładowany poprzez trzy cewki i moduł ograniczjący prąd oraz regulator napięcia. Schematy znalazłem na elektroda.pl.
-obrotomierz z polda i licznik rowerowy, obudowane ładnie w półce jawy ts 350. W zegarach są kontrolki: kierunków, świateł długich, ładowania, ssania, luzu. W miejsce oryginalnych kontrolek została ładnie wbudowana stacyjka od ursusa :]
-a przełącznika zespolonego niekupowałem tylko przerobiłem wyłącznik świateł starego typu. Teraz jest tam dźwignia od kierunków.
-przerywacz kierunków elektroniczny od jakiegoś samochodu
-a wiązka od malucha i rozrzutnika:]

Wszystko to kosztowało mnie:
akumulator:25zł
przerywacz: ze złomu
stacyjka: od dziadka
półka od jawy 25zł
kierunki:35zł
układy ładowania: 0zł (zajmuje się hobbystycznie elektroniką)
wiązka: 0zł
obrotomierz od polda:15zł
licznik rowerowy:0zł
żarówka H4:0zł

Razem: 100zł ( to tyle co same "oryginalne kable" od kniazia

Schematy układów możesz znaleźć w dziale patenty jako regulator napięcia i ogranicznik prądu ładowania znajdź na forum jako "regulator do skutera". Nie kupuj żadnej ELBY, EWR, TYRYSTORA bo to jest strata pieniędzy według mnie. Układy te są bardzo prościutkie od środka a są strasznie drogie np. EWR 205 złotych.

Więc zainwestuj trochę chęci i możesz zrobić tak jak ja.


Ostatnio zmieniony przez nanofarad dnia Wto 18:04, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Wto 18:06, 25 Lis 2008    Temat postu:

Ale żeś koledze zamieszał,ok schodzimy z ceny nie kupuj elby tylko kup mostek gretza,i zwykły przerywacz kierunków.cześć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nanofarad
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:14, 25 Lis 2008    Temat postu:

Sam mostek gretza to jest ryzyko (brak ograniczania napięcia i prądu przez co aku może się bez problemu przeładować). Ja niejestem za tym aby stosować takie prowizorki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:17, 25 Lis 2008    Temat postu:

Nie bój sie nie przeladuje Ci akumulatora na mostku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nanofarad
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:20, 25 Lis 2008    Temat postu:

mateuszkal napisał:
Nie bój sie nie przeladuje Ci akumulatora na mostku.


No ciekawe, tylko zauważ że akumulator wtedy jest ładowany napięciem dochodzącym nawet do 20V pod obciążeniem i niema żadnego ograniczania prądu. Aku po pół roku takiego traktowania nadaje się tylko do wyrzucenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:20, 25 Lis 2008    Temat postu:

Nic sie nie stanie jak będzie sam mostek, wiem bo sam tak miałem.

nanofarad co do żarówki to niema H4 35/35W tylko jak juz coś to HS1 35/35W, to taka mała uwaga :look


Ostatnio zmieniony przez Paluch dnia Wto 18:21, 25 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nanofarad
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:30, 25 Lis 2008    Temat postu:

Tak zgadza się , ale ta żarówka jest często nazywana żarówką H4 35/35W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peteero
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 25 Lis 2008    Temat postu:

dobra a opiszecie mi jeszcze chłopaki jak podłaczyc mostek gretza chodzi co to czego wielkie dzieki bo juz zaczynam łapac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nanofarad
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:37, 25 Lis 2008    Temat postu:

Jeśli się niemyle to wtyki "~" podłączsz pod cewke ładownia (koniecznie cewka bezmasowa) "-" podłączasz pod mase a "+" pod dodatni biegun akumulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianTBS
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 17:57, 26 Lis 2008    Temat postu:

nie wiem czy sa potrzebne do mostka bezpieczniki 16A i 8A przynajmniej ja tak mam ;p

Ostatnio zmieniony przez AdrianTBS dnia Śro 17:59, 26 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin