Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson S51 1B 12V - problem ze światłem stop

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:43, 26 Lut 2015    Temat postu: Simson S51 1B 12V - problem ze światłem stop

Witam wszystkich Happy. Przygotowując mojego Simka do sezonu zauważyłem że światło stopu nie świeci tak jak powinno.Żarówka ledwo się żarzy.Przeczyściłem styki masy , lecz nie dało to oczekiwanego efektu więc na próbę przeciągnąłem kabel od + akumulatora do przewodu prądowego stopu i żarówka świeci właściwie.Moje pytanie brzmi:Co mogło się stać ?
Czyżby kabel prądowy zaśniedział ? Czy cewka nie generuje wystarczająco prądu by zasilić stop ? Dodam jeszcze że ładowanie jest dobre , gdyż kierunki i klakson działają prawidłowo.
Przy okazji czy światło pozycyjne (mała żarówka w przedniej lampie) powinno świecić również w tylnej lampie ?

Z góry dzięki za pomoc Happy
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:45, 26 Lut 2015    Temat postu:

Trzeba było ten koniec kabla, który podłączyłeś do plusa aku, podłączyć na próbę do kabla od cewki zasilającej "stop" (cewka ładowania). Dało by to od razu odpowiedź, czy przyczyną jest stary kabel (jeśli żarówka będzie dobrze świecić), czy cewka (nadal słabe światło).
I to byś musiał zrobić.
To, czy w pozycji 3 stacyjki (światła postojowe z wyłączonym silnikiem) świeci tylna żarówka, zależy od użytego schematu instalacji. Są takie, że nie będzie świecić i są takie, że będzie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:34, 27 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz :)Co do tego stopu to akurat jutro mam wolne więc sprawdzę to co pan mi podpowiedział i będzie wiadomo co było przyczyną.
W przypadku instalacji to jak na 26-letniego Sima to jest w idealnym stanie (przebieg to 10000 tyś od nowości).
Czy ten schemat będzie odpowiedni do mojego Simsona (S51 1B 12v) ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze raz dziękuje Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:49, 27 Lut 2015    Temat postu:

Tak, ten schemat powinien być dobry, bo w innym temacie napisałeś, że masz 2 czujniki stopu oraz zapłon z przerywaczem.
Tylko jest na nim drobny błąd: kabel od żarówki postojowej przedniej powinien być podłączony nie na styk 59b stacyjki, tylko na 57a (tutaj nie opisany: na schemacie "nad" stykiem 15 ). Czyli w poz. 3 stacyjki (postój) żarówka ta będzie zasilona z akumulatora. Natomiast tylna postojowa nie będzie świeciła (zgodnie z zamysłem projektantów).

P.S. na Forum zwracamy się do siebie "na ty" Happy


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 22:50, 27 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:50, 28 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki:) Dzisiaj sprawdzę również te światło postojowe jak jest podpięte.
W życiu bym nie wpadł że Simson może być tak rozwinięty technologicznie

P.S.Co do stopu to podłączyłem kabel testowy od kabla prądowego stopu w lampie do kabla w prostowniku (kwadratowa kostka o 4 pinach w prawym schowku) o kolorze czerwono-szarym.Niestety żarówka żarzyła się tak samo jak wcześniej.Gdy odłączyłem ten sam kabel od prostownika i połączyłem go z kablem testowym to żarówka żarzyła się nieco lepiej.


Ostatnio zmieniony przez SImsonChArT dnia Sob 11:10, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:36, 28 Lut 2015    Temat postu:

SImsonChArT napisał:
podłączyłem kabel testowy (...) do kabla w prostowniku (...) o kolorze czerwono-szarym


Chyba źle to podłączyłeś, bo (popatrz na schemat z linku wyżej) powinieneś podłączyć się do prostownika/mostka do kabla zielonego (wyjście, plus mostka), a nie czerwono-szarego (odczep cewki, "wejście ~ " mostka). Chyba, że kolory kabli masz inne niż na schemacie. Co gorsza, jeśli rzeczywiście podłączyłeś się do styku oznaczonego falką ~, to żarówka nie miała prawa w ogóle się zaświecić, bo podłączyłeś się do jednego odczepu cewki ładowania bezmasowej, która drugi odczep nie powinna mieć podłączonego do masy. Coś więc tutaj jest nie tak.
Ile kabli masz w ogóle podłączonych do tego prostownika o 4 pinach (powinny być 4)?

Czyli odnośnie sprawdzenia stopu kablem testowym: powinieneś go podłączyć albo do plusa mostka/prostownika albo do styku 59a ELBY (patrz schemat).
Musiałbyś też sprawdzić, czy na pewno cewka ładowania jest bezmasowa, czyli nie ma jednego końca/odczepu podłączonego do masy, czyli przylutowanego do korpusu cewki. Cewkę trudno obejrzeć bez wyjmowania iskrownika, ale można to łatwo sprawdzić miernikiem (omomierzem na zakresie 200 omów): wystarczy jeden kabel podłączyć do silnika a drugi do jednego z kabli z cewki. Miernik nie powinien pokazać wartości, tzn. powinno być rozwarcie (brak połączenia z masą). Przed pomiarem odłączyć kable od prostownika.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 13:38, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:48, 28 Lut 2015    Temat postu:

Witam.Co do kabli podłączonych do prostownika to są podłączone wszystkie cztery(zielony+,brązowy-,czerwono-szary z lewej strony,a czerwono-żółty z prawej). Wcześniej podłączyłem również kabel testowy do kabla o kolorze czerwono-żółtym i żarówka wcale nie świeciła. Wszystkie kable mam takie same jak na schemacie.

Pozdrawiam

P.S. podpiąłem tak jak mówiłeś(z lampy do + prostownika ) i żarówka nadal się żarzy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez SImsonChArT dnia Sob 16:57, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:45, 01 Mar 2015    Temat postu:

Zatem połączenia wydają się poprawne.
Jeszcze dla pewności, że przyczyną nie jest kabel możesz podłączyć na chwilę do plusa aku końcówkę obecnego kabla zasilającego "stop". Jeśli żarówka zaświeci mocno, to kabel (i styki po drodze), jako przyczynę można wyeliminować, aczkolwiek i tak warto by było przeczyścić na nim wszystkie styki: w lampie oraz łączniki, konektory czujników stopu itd. Te minimalne, sumujące się "po drodze" dodatkowe oporności na połączeniach mogę trochę wpłynąć na jasność świecenia.
Jednak główną przyczyną będzie raczej zbyt niskie napięcie z cewki. Zapewne po zwiększeniu obrotów silnika jasność stopu będzie dobra, natomiast na niskich słaba. To w sumie naturalny objaw zasilania z cewki choć wydaje mi się, że mimo wszystko nawet na wolnych obrotach "stop" powinien być widoczny. Być może coś by pomogła wymiana cewki albo jej nawinięcie od nowa, ale samo magneto też odgrywa tutaj rolę i nawet po zmianie cewki może być lipa.
Jeśli ładowanie aku jest dobre, to można zasilić "stop" z akumulatora (ja mam tak u siebie) i wtedy światło będzie świecić mocno.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 10:45, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:25, 01 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki Ci Syzyfie za pomoc.Na niskich jak i wysokich obrotach żarówka nie świeci lecz się tylko żarzy.Chętnie bym przerobił stop z akumulatora , lecz nie chcę kombinować z oryginalną instalacja,chyba że nie trzeba nic przerabiać tylko inaczej podpiąć(chcę i staram się aby wszystko było tak jak wyjechał z fabryki).
Chyba jednak kupię nową cewkę ładowania.Zapłon jest w stanie BDB (miałem Simsona SR 50 i z porównaniu do obecnego z S51 jest idealny).

Co do magneta chyba nie da się go sprawdzić prawda ?
Jutro sprawdzę jeszcze tą cewkę czy jest bez masowa
Trochę mnie dziwi fakt,że w moim byłym gorszym Simku stop i światła świeciły bardzo dobrze, chociaż miał więcej przebiegu (około 40000 tyś 93 rok).


Ostatnio zmieniony przez SImsonChArT dnia Nie 12:36, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:32, 01 Mar 2015    Temat postu:

Podłącz kabelek od stopu pod styk 15 stacyjki Happy
Jeśli dobrze pamiętam to 59b.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:05, 01 Mar 2015    Temat postu:

SImsonChArT napisał:
Na niskich jak i wysokich obrotach żarówka nie świeci lecz się tylko żarzy.

Brak większej jasności na wysokich obrotach świadczy jednak, że coś tutaj jest nie tak.
Warto by było jednak sprawdzić dokładnie samą cewkę (bezmasowość) oraz sposób podłączenia - to raptem kilka kabelków. Z cewką ładowania jest ten problem, że z masowej (dla 6V) oraz bezmasowej (12V) wychodzą 2 kable i łatwo się pomylić. Na dodatek sprzedawcy często sami nie wiedzą co sprzedają i potem są problemy.
Światło "stop" to jeden problem, ale jeśli na wyjsciu (+) mostka jest cały czas niskie napięcie, to to samo napięcie jest podawane na akumulator. W efekcie nie będziesz miał ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:33, 02 Mar 2015    Temat postu:

Witam.Byłem przed chwilą sprawdzić cewkę ładowania.Sprawdzałem ją takim miernikiem:http://allegro.pl/multimetr-miernik-uniwersalny-elektroniczny-iglowy-i5138983738.html
Ustawiłem go na 200 omów i jeden kabel przyłączyłem do śruby w pokrywie magneta, a drugi do kabla czerwono-siwego,a potem do czerwono-żółtego.
Oczywiście przed pomiarem odłączyłem wszystkie kable z prostownika,sprawdzałem przy wyłączonym silniku.
Pomiar wykazał wartość coś około 0.25 lub 0.23 na obu kablach.
Czy dobrze sprawdziłem i czy to oznacza,że mam cewkę masową ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:51, 02 Mar 2015    Temat postu:

Tak, cewka jest masowa, bo odczepy są połączone z masą (obudową cewki) - mała rezystancja rzędu 0,25 oma o tym świadczy.
Jeśli będziesz ją demontował, to powinien być widoczny trzeci odczep/drut przylutowany do korpusu.

W takim razie cewka jest do wymiany: musiałbyś kupić bezmasową do instalacji 12V. Jeśli osobiście, to zwróć uwagę, czy nie ma tego punktu lutowniczego na korpusie z przylutowanym odczepem. Jeśli przez internet, to pozostaje zapytać wcześniej o to sprzedawcę, albo liczyć że trafisz dobrze (pod tym względem nie potrafię kogoś polecić).

Możesz jeszcze z ciekawości sprawdzić jak ta stara cewka da sobie radę przy podłączeniu jej do 'stopu" bezpośrednio: trzeba by odłączyć jej kable od prostownika i podłączyć żarówkę "stop" między masę a jeden z tych odłączonych kabli. Na jednym będzie świeciła mocniej a na drugim słabiej. Jeśli na tym "mocniejszym" żarówka będzie świeciła w miarę mocno, to znaczy że po wymianie cewki na bezmasową powinno być też OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SImsonChArT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słowino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:25, 03 Mar 2015    Temat postu:

Witam:)Dzisiaj akurat tata był w Koszalinie w sklepie motoryzacyjnym i miał kupić cewkę,lecz mieli polskie,więc nie kupił bo mu mówiłem aby kupił tylko niemieckie(MZA,Piltz). Gościu mówił że ma być na jutro oryginalna niemiecka.Trochę szkoda bo prawdo podobnie jutro kuzynka będzie w Koszalinie i mogła by ją kupić,lecz kto wie czy była by to cewka bezmasowa.

Pozdrawiam

Ps. Wielkie dzięki Syzyfie Happy Problem rozwiązany.Przyczyną była jednak cewka,która była masowa.Dzisiaj założyłem orginalną niemiecką i światło świeci bardzo dobrze:)
Jeszcze raz dzięki


Ostatnio zmieniony przez SImsonChArT dnia Sob 20:29, 07 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin