Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat prostej elektryki.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:23, 14 Cze 2011    Temat postu: Schemat prostej elektryki.

Siema. Chcę przerobić moją instalacje z 6v na 12v. Sima chce pozbawić kierunków i klaksonu. W instalacji chce zostawić tylko zapłon (ducati energia), stacyjkę od sr, światła przód i tył.
Piszę do Was z prośbą o napisanie mi co mam gdzie podłączyć, najlepiej w formie schematu.

TAG-SYZ ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:49, 14 Cze 2011    Temat postu:

A masz jakiś opis/schemat wiązki kabli, które wychodzą z tego zapłonu?
Bez kierunków, klaksonu czyli bez akumulatora i układu ładowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:54, 14 Cze 2011    Temat postu:

Z DE wychodzą dwie wiązki. Jedną podpina się pod cewkomoduł, a drugą do stacyjki i regulatora który później podpina się do świateł i aku +.
Dokładniejszy opis znajduje się na innym forum [link widoczny dla zalogowanych] (nie podaję pełnej nazwy, żeby nie było że reklamę robie). Aku chyba zostanie bo do DE chyba jest potrzebny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:57, 14 Cze 2011    Temat postu:

Skoro znasz tamten temat, to masz w nim wszystko narysowane. Proponuję odwrócić kolejność: ty narysuj schemat i umieść na nim, te odbiorniki jakie chcesz mieć. Jak go pokażesz, to będzie można sprawdzić poprawność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:51, 14 Cze 2011    Temat postu:

Zapłon będe wiedział jak umieścic na schemacie, lecz nie wiem jak podpiąć światła i stacyjkę?
Poszukam trochę informacji w necie i może coś stworzę :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 14 Cze 2011    Temat postu:

Popatrz sobie na stacyjkę od SR na dowolnym schemacie, np: [link widoczny dla zalogowanych]

Na styk 59 podłączasz cewkę świateł a na wyjście 56 żarówki przód/tył.
Na styk 31 podajesz masę a na styk 2 kabel od wygaszania zapłonu.
Na styk 30 podajesz - poprzez bezpiecznik - plus akumulatora a na styk 15 kabel z układu ładowania oraz odbiorniki. Można też wykorzystać styk 57a aby coś zasilane z aku załączyć na pozycji 2 stacyjki, np. oświetlenie licznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:07, 16 Cze 2011    Temat postu:

W instalacji od s50 b2 z przedniej lampy wychodzą trzy kable. Żółty i biały idą do przełączników a brązowy najpierw do masy a później do cewki butelkowej, więc jak mam go podłącyć do stacyjki? Odłączyć od cewki i dać do stacyjki?
Nie rozumiem też tylnej lampy. Czerwono czarny kabel idzie do stacyjki, brązowo czarny do czujnika tylnego hamulca, brązowy kabel idzie najpierw do masy a potem do stacyjki a siwy kabel idzie do stacyjki razem z kablem od podświetlenia licznika. Więc który mam podłączyc do stacyjki od sr?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:15, 16 Cze 2011    Temat postu:

supra napisał:
W instalacji od s50 b2 z przedniej lampy wychodzą trzy kable. Żółty i biały idą do przełączników a brązowy najpierw do masy a później do cewki butelkowej

Tak ma zostać. Styk stacyjki nr 56 trzeba podłączyć kablem do listwy połączeniowej na z niej do przełączników świateł na kierownicy.
Do tego samego miejsca na listwie trzeba podłączyć kabel szary od lampy tylnej oraz kabel od oświetlenia licznika. Brązowy kabel od lampy ma być do masy.

supra napisał:
Nie rozumiem też tylnej lampy. Czerwono czarny kabel idzie do stacyjki, brązowo czarny do czujnika tylnego hamulca,

Czerwono-czarny ma być podłączony do źródła napięcia, czyli cewki albo akumulatora (styk 15/51 stacyjki). Brązowo-czarny idzie na włącznik "stop" a z niego na masę. Po drodze może być listwa połączeniowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:46, 17 Cze 2011    Temat postu:

Ale który mam podłączyć do listwy, biały czy żółty ?
A z tylnej lampy tylko te dwa mam podłączyć?


Ostatnio zmieniony przez supra dnia Pią 12:57, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:57, 17 Cze 2011    Temat postu:

Biały i żółty są podłączone do przełącznika na kierownicy. Są w nim 3 styki i do dwóch skrajnych idą biały i żółty. Do styku środkowego podłączasz kabelek, który ma trafić na listwę połączeniową a potem na styk 56 stacyjki.
Miejsce na listwie rozgałęzia napięcie na 4 styki i możesz tam podłączyć kabel szary od lampy tylnej i ośw. licznika.
Mam dziwne wrażenie, że nie ograniasz schematu normalnej instalacji - radziłbym ci trochę nad nim posiedzieć i go zrozumieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:14, 17 Cze 2011    Temat postu:

A więc tak :
Z przedniej lampy , kable biały i żółty mam podłączyć do przełączników, a z przełączników mam puścić kabel do listwy a następnie do stacyjki nr. 56. Brązowy kabel, najpierw do masy a później do cewki butelkowej.
Z tylnej lampy, czerwono - czarny kabel do styku nr. 15, szary kabel do listwy, a brązowo - czarny do STOP a później do masy.
Z zapłonu wychodzą dwie wiązki. Jedną podpinam do cewkomodułu, a drugą do regulatora. Oddzielnie jest jeszcze jeden kabel który podpinam pod styk nr. 2 (gaszenie). Z regulatora wychodzą dwa przewody które podpinam pod + aku i pod styk nr. 59 (światła).

Dobrze rozumiem?
Nie wiem co jeszcze zrobić z brązowym kablem z tylnej lampy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:54, 18 Cze 2011    Temat postu:

Ogólnie tak, z tym że kabel szary możesz podłączyć wprost do styku 56 zamiast do listwy. Styk 56 ma 2 styki a listwa w S50 to tylko przelotka (sądząc ze schematu) i musiałbyś go dolutować.
Do kabla szarego możesz dolutować też kabel czerwono-szary z oświetlenia licznika.
Pytanie tylko jaką moc daje cewka świetlna w DE i czy żarówki nie będą się palić - to chyba też zależy jak jest podłączony regulator napięcia.

Kabel brązowy od tylnej lampy podłączasz do masy.
Masz chyba Simsona S50 6V elektronik, więc schemat do niego będzie ten: [link widoczny dla zalogowanych]

supra napisał:
Z zapłonu wychodzą dwie wiązki. Jedną podpinam do cewkomodułu, a drugą do regulatora. Oddzielnie jest jeszcze jeden kabel który podpinam pod styk nr. 2 (gaszenie). Z regulatora wychodzą dwa przewody które podpinam pod + aku i pod styk nr. 59 (światła).
Dobrze rozumiem?

Wydaje mi się, że tak będzie OK przy czym głowy nie dam, bo znam to tylko ze schematów - nie podłączałem takiego typu zapłonu praktycznie. Dobrze by było aby ktoś mający zapłon Ducati Energia rzucił na to okiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:16, 18 Lip 2011    Temat postu:

A jak podłącze jeszcze kierunki i klakson to muszę podłączyć prostownik aku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:01, 18 Lip 2011    Temat postu:

Wypadało by - w przeciwnym razie akumulator po kilku...krotnym użyciu kierunków rozładuje się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
supra
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci :)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:28, 18 Lip 2011    Temat postu:

A gdybym zamiast prostownika kupił mostek gretza to było by dobre ładowanie?

Ostatnio zmieniony przez supra dnia Pon 20:05, 18 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin