Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat elektryczny Simson s51 ze stacyjką od sr50
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:00, 10 Lip 2010    Temat postu: Schemat elektryczny Simson s51 ze stacyjką od sr50

Witam , tak jak w temacie poszukuje całego schematu do mojego Simsona.
Szukałem w Googlach i na forum ale nic nie mogę znaleźć 8O . Najlepiej jak by był cały bo jak podłączyłem stacyjkę tak jak pisało na forum numerami to nie działa ... Schemat ma być na Elbe 12V bez mostka prostowniczego .
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam .

TAG-SYZ ELEK-INSS
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:47, 10 Lip 2010    Temat postu:

Raczej nie znajdziesz takiego gotowego schematu. bo to nie jest oryginalne. No chyba, że ktoś sobie zrobił i się pochwalił zamieszczając schemat. Musisz popatrzeć na schemat instalacji od swojego Simsona, zobaczyć co ma być podłączone na jakiej pozycji itp. i zrobić to na logikę.
Tutaj masz podobny temat:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/zamiana-stacyjki,26696.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:36, 10 Lip 2010    Temat postu:

Ok dzięki za odpowiedz . A mam jeszcze dwa pytanie światła w sr-ce idą z cewki czy z akumulatora ? Bo słyszałem ze z akumulatora .... I czy nie padnie mi akumulator szybciej jak będzie ładowanie z samej elby bez prostownika ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:06, 10 Lip 2010    Temat postu:

Oryginalnie w żadnym Simsonie światła przód/tył nie są zasilane z akumulatora lecz z cewek.
Z aku są tylko kierunki, klakson, światła postojowe i ewentualnie oświetlenie licznika.
Skoro masz 12V, to dlaczego nie chcesz zakładać mostka? Koszt niewielki (ok. 3 zł) a ładowanie dużo lepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:39, 10 Lip 2010    Temat postu:

Nie chodzi o to ze nie chce tylko nie sprawdziłem nawet ceny ale jak mówisz ze jest nie drogi to go założę a dożo się rożni elektryka sr-ki od s51 ??? Jak nie ma większych różnic to może przerobie całą elektrykę na tą z sr-ki....

Ostatnio zmieniony przez Kat dnia Sob 23:40, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:47, 10 Lip 2010    Temat postu:

Schematy wszystkich Simsonów są do siebie podobne, choć oczywiście są różnice w wyposażeniu (kontrolki, EWR, układ ładowania itp).
Możesz sobie sam porównać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:59, 10 Lip 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc to powinno mi wystarczyć jakoś to podłącze pozdro ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:07, 31 Sie 2010    Temat postu:

Zrobiłem instalacje z sr-ki i niby wszystko działa ale przy próbie odpalenia nic od czasu do czasu coś strzeli i tyle zapłon i przerwę regulowałem kilka razy , dodam ze niedawno silnik był remontowany wymieniłem wszystkie uszczelki i simeringi oraz mam założony nowy komplet "cylinder+tłok+pierścienie" gaźnik czyściłem ale tez nie pomaga ... Był bym wdzięczny jak by mi ktoś opisał tak w jak najprostszym języku jak ustawić zapłon na żarówkę ... Cewkę w\n mam z poloneza .
Pozdro i z góry dzięki za pomoc ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:10, 31 Sie 2010    Temat postu:

Na magnecie i na karterze powinieneś mieć 2 kreski/znaki. Znak na karterze widać na tym zdjęciu (z innego tematu):

[link widoczny dla zalogowanych]
Rozwarcie styków ma nastąpić, gdy te znaki są naprzeciw siebie.
Obejrzyj sobie przerywacz przez otwory w magnecie: jest do niego przykręcony kabelek małą nakrętką. Bez ściągania magneta musisz ją odkręcić i ostrożnie wyjąć (uwaga na magnesy).
Odłączasz kabelek od tego styku i do gwintu śrubki przerywacza podłączasz swój kabelek od żarówki (drugi styk żarówki na plus baterii, a minus baterii na masę motoru).
Obwód zamyka się więc poprzez przerywacz: gdy styki są zwarte to żarówka świeci.
Teraz ustawiasz magneto tak aby znaki się pokrywały. W momencie rozwarcia styków (punkt zapłonu) żarówka powinna zgasnąć. Kręcisz więc powoli magnetem w lewo/prawo i patrzysz, czy żarówka gaśnie dokładnie gdy znaki są naprzeciwko. Jeśli gaśnie wcześniej (znak na magnecie jest z lewej strony w stosunku do znaku na karterze), to zapłon jest za wcześnie. Musisz trochę popuścić 2 śruby mocujące podstawę iskrownika i obrócić go lekko w prawo.
Jeśli znak na magnecie będzie bardziej na prawo, to zapłon jest za późny i podstawę trzeba obrócić w lewo.
Musisz tak ustawić podstawę aby żarówka gasła po pokryciu się znaków.
Potem dokręcasz 2 śruby podstawy, zakładasz kabelek na przerywacz i gotowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:08, 31 Sie 2010    Temat postu:

Ok rozumiem a jeżeli nie ma się znaków to da się je jakoś zrobić , bo mam nowe magneto i na nim nie ma żadnej kreski nic na karterze coś jest .... bo cały stator jest w idealnym stanie prawie nowy cewki wszystko więc to raczej musi być zapłon albo cewka w\n ale w polonezie działała wiec to raczej tez odpada ...

Ostatnio zmieniony przez Kat dnia Wto 21:10, 31 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:24, 31 Sie 2010    Temat postu:

Tak, oczywiście znaki można sobie samemu zrobić. Moment zapłonu ma nastąpić 1,8mm przed GMP tłoka przy 50cc (1,4mm przy 70cc).
Trzeba więc ustalić, w jakim położeniu magneta to ustawienie tłoka nastąpi i natrasować cienką kreskę na magnecie naprzeciwko kreski na karterze.
Ustalenie tego położenia tłoka najdokładniej robi się czujnikiem zegarowym. Można też suwmiarką albo jakimś samorobnym przyrządem, np. opisanym tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:48, 31 Sie 2010    Temat postu:

A mam taki pomysł , jak by przy ściągniętej głowicy cofną tłok o 1,8mm i w tedy zaznaczył kreską kiedy to następuje . Zdało by to egzamin ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:56, 31 Sie 2010    Temat postu:

Możesz tak zrobić przy użyciu głębokościomierza suwmiarki. Tylko drobna uwaga: nie powinno się cofać tłoka, czyli kręcić magnetem w lewo, bo w przypadku luzów na łożysku tłoka, korbowodzie itp. ten pomiar nie będzie dokładny. Trzeba obracać magneto w prawo, czyli poruszać tłokiem zgodnie z kierunkiem suwu.
Czyli wysuwasz "pręcik" suwmiarki na 1,8 mm, ustawisz ją na krawędzi tulei i kręcisz magnetem w prawo aż denko tłoka dotknie suwmiarki.
Edit: w ostatnim zdaniu jest błąd - patrz mój następny post.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 9:10, 01 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:05, 31 Sie 2010    Temat postu:

A to ze tłok jest wypukły to w niczym nie będzie przeszkadzać czy porostu ustawić suwmiarkę na najwyższym punkcie tłoka ??? I rozumiem ze jak będę miał GMP to w tedy zrobić kreskę na magnecie i na katerze w jednym położeniu ponieważ chce zrobić nowe wyraźne oznaczenie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:08, 01 Wrz 2010    Temat postu:

Suwmiarkę ustawiasz przy krawędzi tulei, nie w najwyższym punkcie tłoka.Zobacz na to zdjęcie z innego tematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kreski nie robisz, gdy tłok będzie w GMP lecz 1,8 mmprzed GMP.

W poprzednim poście trochę źle napisałem aby wysunąć "pręcik" suwmiarki na 1,8 mm. Trzeba najpierw ustawić tłok w GMP i zmierzyć jak głęboko od krawędzi tulei jest denko tłoka. I dopiero do tego odczytu dodać 1,8 mm.
Czyli ustawisz tłok w GMP, mierzysz odległość denka tłoka od krawędzi tulei (np. 0,26mm) i do tego dodajesz 1,8 mm czyli wysuwasz pręt suwmiarki na 0,26+1,8=2,06 mm. Jeśli ten pierwszy pomiar wyniesie 0,0mm to wtedy wysuwasz na 0,0 + 1,8 mm= 1,8mm.
Jak tłok dotknie suwmiarki, to robisz kreskę na magnecie naprzeciwko kreski na karterze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin