Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

s50b2 elektronic pali cewkę
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:30, 23 Kwi 2013    Temat postu: s50b2 elektronic pali cewkę

Witam.
Kupiłem synowi trochę zdezelowanego simca S50 B2. Po zakupie zapalił od "pierwszego" kopa , ale łącznie pojeździł z 15 min . Brak iskry - padła cewka WN . Zakupiłem nową - cewka WN dedykowana do electronica - odpalił za pierwszym razem i znowu to samo ( może z 10 min jazdy ) - brak iskry cewka uszkodzona .
Instalacja elektryczna : masa poprawiona , styki , przewody zgodnie ze schematem na miejscu , świeca fajka przewód - nowe
Jedyna rozbieżność to brak akumulatora !! Czy brak aku może powodować w elektroniku "palenie" cewki ? ?
Czy można zamontować na sezon akumulator żelowy 6V 4.5Ah ( taki mam na stanie ) ?
Dodam , że Simec będzie używany poza terenem zabudowanym więc nie potrzebujemy oświetlenia ( i tak ma tylko reflektor główny ) , więc mogę zrezygnować z innych udogodnień elektronicznych - żeby tylko palił !!!
Z góry dziękuję za POMOC !
Jeśli jest ktoś z okolic Bydgoszczy to z chęcią zlecę naprawę !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:46, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Akumulator nic nie ma do zapłonu, więc wszystko jedno: jest, czy go nie ma.

1. Czy to na pewno jest oryginalny zapłon elektroniczny tzn. z modułem o 6 stykach?
2. To dość dziwne, że pali cewki - zazwyczaj padają moduły. Sprawdź te spalone cewki omomierzem: zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego (pomiędzy śrubkami do przykręcania kabli) oraz pomiędzy stykiem cewki na kabel WN, a pierwotnym (te same śrubki).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:20, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Raczej chodziło o moduł na 5 stykach, nie 6. Chyba że były takie oryginalne na 6 o których nie wiem nic Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:51, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Brawa za czujność Happy powinno być 5 styków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:24, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Opór między 1 a 15 wynosi 1,9 Ohm. Między WN a stykami brak przewodzenia . Instalacja zgodna ze schematem : moser/s50b2.pdf .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:10, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Zatem wygląda na to, że przepaleniu ulega uzwojenie wtórne cewki WN. Jest ono nawinięte cienkim drutem i przyczyną takiego przepalenia może być jedynie przepływ zbyt dużego prądu: impulsowo albo przez dłuższy czas (uszkodzenie w wyniku przegrzania).
Silnik kilka minut działał, zatem raczej w grę wchodzi to drugie, choć nie bardzo mogę sobie wyobrazić, co może być przyczyną. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odwrotne podłączenie uzwojenia pierwotnego cewki tzn. styków 1 i 15 (1 ma być na masie). Jeden z tych styków (nie wiem, który) jest połączony z uzwojeniem wtórnym cewki - być może przy takim podłączeniu (uzw. wtórne wprost do kondensatora w module zapłonowym) w momencie przeskoku iskry przepływa zbyt duży prąd.
Być może pomogłoby też użycie fajki, która ma w środku rezystor np. marki Beru albo Tesla - prąd zostałby dodatkowo ograniczony.
Czyli pytania:
1. czy na pewno styk 1 cewki WN był na masie?
2. Czy zaraz po uszkodzeniu cewka była gorąca?
3. Czy masz fajkę z rezystorem (można sprawdzić omomierzem)?

Do celów eksperymetalnych warto by tanio (5-10 zł/szt) pozyskać ze szrotu kilka cewek zapłonowych od samochodów - zbadać miernikiem, czy mają podobną rezystancję uzwojenia pierwotnego (poniżej 2 omów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:00, 25 Kwi 2013    Temat postu:

odp.1 na 100% styk 1 z cewki na masie ( nowy przewód )
odp. 2 niestety nie sprawdziłem jak iskrę stracił , bo nerw... itd.
odp. 3 fajka ma opr 1,4 Ohm

Wszystkie przewody od osprzętu mam zaizolowane .
Może odłączę wszystkie przewody z prostownika , a w magnecie będzie tylko podłączony 3 i 14 z modułem ( schemat moser/s50b2.pdf ) , a w stacyjce połączę na krótko 2 z masą . Nowa cewka i musi zapalić .
Chyba , że źle coś tu kumam ??!!
HELP ME :-(
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:59, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Czyli masz fajkę bez rezystora - warto by kupić taką z rezystorem, bo on ma wartość ok. 10000 omów i ograniczyłby prąd płynący przez uzwojenie wtórne. Bez względu na to, czy to cokolwiek zmieni w materii uszkodzeń cewki, to zmniejszą się zakłócenia łapane przez miernik podczas pomiarów.

Oczywiście możesz odłączyć wszystkie przewody oprócz 3 i 14 oraz zobaczyć, czy cewka przetrwa. Z braku pomysłów trzeba coś próbować.
tomek.z napisał:
w stacyjce połączę na krótko 2 z masą

Połączenie 2 z masą spowoduje brak iskry, bo w ten sposób następuje gaszenie silnika. Po prostu nie podłączaj w ogóle styku 2 modułu do stacyjki (gaszenie poprzez zdjęcie fajki ze świecy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:46, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Chciałbym zmierzyć napięcie przychodzące na przewody 1 i 15 - jakie powinni być ?
Czy wystarczy , ze kopką "kopnę " i będzie pomiar ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:57, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Pomiar pomiędzy 1 i 15 nie ma większego sensu, bo tam są już tylko impulsy napięcia i wskazanie miernika będzie przypadkowe.
Można ewentualnie zmierzyć podczas kopnięcia napięcie przemienne między masą a stykiem 14 modułu - powinno być rzędu 100V. Ale, czy to będzie 50V, czy 150V, to do żadnych sensownych wniosków na temat powodów palenia się cewki raczej nie będzie prowadziło. Przynajmniej mnie Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:50, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Nowa cewka i brak iskry . Pukam śrubokrętem w moduł : raz iskra jest - raz brak. W dodatku muszę mocno kopką operować , żeby się pojawiała . Jutro chyba kupię nowy modu bo brak sił . Czy w nowym module muszę coś ustawiać ( z góry patrząc jest jakiś nastawnik ) ? Pozdrawiam i dzięki za POMOC !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:16, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Pierwsze to nie podłączaj w ogóle styku 2 modułu. Jaki masz moduł ? Da się go rozebrać ?
Zanim kupisz nowy, to radził bym sprawdzić co ewentualnie się w nim mogło zepsuć : http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/rozwiazywanie-wiekszosci-problemow-z-zaplonem-elektronicznym,25036.html

Zmierz miernikiem jaki opór ma impulsator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:12, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Tak , styk 2 był odłączony - z całej elektryki zrezygnowaliśmy - tylko ma być iskra ! Moduł z 83r , pomarańczowy - zalany ( staroć totalna ) . Posprawdzam wszystko zgodnie z instrukcjami z forum i dam znać .
Pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:25, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Niektóre moduły mają "śrubkę do regulacji", czyli potencjometr.
Opis do czego to służy jest w pierwszym poście tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/modul-do-zaplonow-elektronicznych,28796.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.z
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:58, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Witam .
Na szybko pomierzyłem i tak :
- masa a styk 14 modułu : 110 V
- oporność cewki NN : 528 Ohm
- oporność impulsatora : 26,4 Ohm
Wszystko wskazuje , że jest uszkodzony moduł - z braku czasu nie mierzyłem samego modułu . Jutro kupię wszystkie elementy i zlutuje moduł .
Pzdr .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin