Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulator ładowania 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:46, 19 Sie 2012    Temat postu: regulator ładowania 12v

Kupiłem zaplon 12v i nie wiem czy ten tyrystor co był przy 6v może zostać czy musi być coś innego ?

Musi być elba ? Albo czy można podłączyć regulator ze skutera n a4 piny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:42, 20 Sie 2012    Temat postu:

1. Prostownik 6V (nieprawidłowo zwany tyrystorem), patrząc od strony elektrycznej, może być użyty przy 12V ale nie będzie to zgodne z oryginalną instalacją i ładowanie będzie słabsze o 50% w stosunku do oryginału. Aby go wykorzystać trzeba jeden z odczepów cewki ładowania (obojętne który)podłączyć do masy (zmasować cewkę) a drugi do kabla czerwonego prostownika.
Przy czym warto sprawdzić miernikiem, czy cewka ładowania na pewno jest bezmasowa: podłączyć omomierz między metalowy rdzeń a kolejne odczepy - nie powinno być zwarcia między nimi. Sprzedawcy często sami nie wiedzą, co sprzedają i może to być iskrownik 6V, który ma cewkę masową.

2. Jeśli chcesz, to zrobić jak w oryginale, to trzeba kupić mostek prostowniczy (3zł) i ELBĘ (40zł) oraz całość podłączyć wg wybranego schematu. Plusem ELBY jest elektroniczny przerywacz kierunków a minusem prostota układu ładowania, który nie ogranicza napięcia. Moim zdaniem najbardziej sensowne rozwiązanie z gotowych układów.

3. Regulator ze skutera - sądząc ze schematów, bo sam nie używałem - jest również przystosowany do cewki masowej (jak w pkt 1) i prostuje jednopołówkowo, zatem zmniejszy ładowanie o 50% w stosunku do pkt 2. Moim zdaniem lipa, jeśli często używasz kierunków, bo ładowanie może być za słabe.
Jest tani (15-25zł) ale musisz dokupić przerywacz kierunków (najlepiej elektroniczny, 15-20zł), zatem cewnowo wyjdzie na jedno z ELBĄ.[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:48, 20 Sie 2012    Temat postu:

Przerywacz kierunkowskazów mam już elektroniczny z malucha .

Wiec na razie spróbuje zrobić tak jak opisałeś w punkcie 1. A jeśli nie zda to egzaminu to pomyśle na elbą .

Dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin