Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
regulator ładowania 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:46, 19 Sie 2012    Temat postu: regulator ładowania 12v

Kupiłem zaplon 12v i nie wiem czy ten tyrystor co był przy 6v może zostać czy musi być coś innego ?

Musi być elba ? Albo czy można podłączyć regulator ze skutera n a4 piny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:42, 20 Sie 2012    Temat postu:

1. Prostownik 6V (nieprawidłowo zwany tyrystorem), patrząc od strony elektrycznej, może być użyty przy 12V ale nie będzie to zgodne z oryginalną instalacją i ładowanie będzie słabsze o 50% w stosunku do oryginału. Aby go wykorzystać trzeba jeden z odczepów cewki ładowania (obojętne który)podłączyć do masy (zmasować cewkę) a drugi do kabla czerwonego prostownika.
Przy czym warto sprawdzić miernikiem, czy cewka ładowania na pewno jest bezmasowa: podłączyć omomierz między metalowy rdzeń a kolejne odczepy - nie powinno być zwarcia między nimi. Sprzedawcy często sami nie wiedzą, co sprzedają i może to być iskrownik 6V, który ma cewkę masową.

2. Jeśli chcesz, to zrobić jak w oryginale, to trzeba kupić mostek prostowniczy (3zł) i ELBĘ (40zł) oraz całość podłączyć wg wybranego schematu. Plusem ELBY jest elektroniczny przerywacz kierunków a minusem prostota układu ładowania, który nie ogranicza napięcia. Moim zdaniem najbardziej sensowne rozwiązanie z gotowych układów.

3. Regulator ze skutera - sądząc ze schematów, bo sam nie używałem - jest również przystosowany do cewki masowej (jak w pkt 1) i prostuje jednopołówkowo, zatem zmniejszy ładowanie o 50% w stosunku do pkt 2. Moim zdaniem lipa, jeśli często używasz kierunków, bo ładowanie może być za słabe.
Jest tani (15-25zł) ale musisz dokupić przerywacz kierunków (najlepiej elektroniczny, 15-20zł), zatem cewnowo wyjdzie na jedno z ELBĄ.[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:48, 20 Sie 2012    Temat postu:

Przerywacz kierunkowskazów mam już elektroniczny z malucha .

Wiec na razie spróbuje zrobić tak jak opisałeś w punkcie 1. A jeśli nie zda to egzaminu to pomyśle na elbą .

Dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin