|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fireman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:59, 07 Wrz 2009 Temat postu: Przeróbka instalacji na 12V |
|
|
Witam
Mam simsona s51N z ubogą instalacją 6V. Chcę przerobić ją na 12V, dodać akumulator, kierunki, obrotomierz itp. Mam parę pytań, w tym jedno nie związane trochę z tym tematem:
1. Aktualnie mam w simsonie podłączone wszystko wg schematu i został mi jeden ''wolny'' przewód idący z iskrownika. Ten model podobno nie miał ładowania, więc co to za przewód?
2. Czy aby zmienić instalację, wystarczy że kupię taki iskrownik?:
[link widoczny dla zalogowanych]
i cewkę butelkową 12V, wymienie żarówki na 12V, kupię akumulaator również 12V, przerywacz i tyle?
3. Co to jest elba? Wiem tyle tylko że ma w sobie przerywacz i ładowanie. Ale czy po zakupie tego nie musiałbym kupować iskrownika tylko elba ''ładowałaby'' akumulator? Jak to działa?
Ogólnie instalacje chce zmienic tylko dlatego, żeby miec ladowanie ale czy w tym modelu da sie je zrobić jakoś inaczej? Np. poprzez tą elbę? Prosze o rady.
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
focusst
Bywalec
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żegrówko k/Śmigla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:04, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Po zakupie iskrownika 12 V na platyny i podłączeniu go do twojwj instalacji elektrycznej zostanie ci jeden przewód wolny tak jak w 6V. Sama elba akumulatora ci nie naładuje. Na 12 V oprócz elby powinieneś mieć jeszcze mostek prostowniczy. Podłączasz to tak: kable z iskrownika do iskry, i świateł zostawiasz bez zmian, natomiast dwa pozostałe podłączasz pod ~ na mostku prostowniczym, - z mostka na masę a + z mostka pod wtyk nr 59a, 31b również masa 49 pod włącznik migaczy, a 49a pod stacyjkę. Gdy masz elbę nie potrzeba przerywacza kupować bo jest on w niej wbudowany. A tak w ogóle to zmiana iskrownika nie jest konieczna. Możesz kupić tylko 2 cewki świetlną i bezmasową ładowania 12 V i wlutować je do twojego iskrownika. To chyba na tyle Powodzenia
Aha i cewki butelkowej nie ma potrzeby wymiany bo i tak masz ją napewno 12 V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fireman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:07, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
własnie że cewkę butelkową mam 9V. Dziwnie jakoś. Chyba że wygrawerowari do góry nogami. Czyli mogę kupić tylko te 2 cewki, świetlną i ładowania. Ale po co świetlną?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Wto 19:23, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
focusst napisał: | Na 12 V oprócz elby powinieneś mieć jeszcze mostek prostowniczy. |
Ale pitolisz głupoty. Mostek prostowniczy (tzw. Graetza) stosuje się, gdy w iskrowniku mamy cewkę ładowania bezmasową, gdy mamy masową, sama elba wystarczy.
Co do wolnego kabelka... to żaden nie powinien być wolny. Jaki ma kolor, z jakiej cewki wychodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:58, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Co do cewki 9V to masz czechosłowacką cewkę, stosowane byly w ogarach itp... Moze zostac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fireman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:56, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
marcias napisał: | Co do wolnego kabelka... to żaden nie powinien być wolny. Jaki ma kolor, z jakiej cewki wychodzi? |
Z tego co pamiętam to wychodzi z cewki zasilającej światło stopu a koloru nie pamietam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
focusst
Bywalec
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żegrówko k/Śmigla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:33, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Marcias ale większość oferowanych cewek ładowania to właśnie cewki bezmasowe, wymagające mostka. Od biedy można zostawić sam mostek bez elby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lol123
Bywalec
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:40, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To , że jeden kabel jest wolny to jest pewnie dlatego żę przednie światło i tylne ma podłączone pod cewke świetlną a stop pod cewke ładowania i zostaje wtedy jeden kabel od cewki ładowania który w wersji N powinien być podłączony do żarówki tylnej lampy .... A jakie masz światła dobre czy bylejakie ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
focusst
Bywalec
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żegrówko k/Śmigla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:02, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Co wy tu piszecie jaki ?? Przecież kabel od ładowania ( konkretnie żółto czerwony ) w wersji N ma zostać wolny do niczego nie podpięty. Wiem bo sam miałem taką SR bez migaczy, wersję N i ten kabel był fabrycznie zaizolowany żeby zwary nie robiło.
Ostatnio zmieniony przez focusst dnia Śro 1:03, 09 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Śro 17:36, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
focusst napisał: | Marcias ale większość oferowanych cewek ładowania to właśnie cewki bezmasowe, wymagające mostka. Od biedy można zostawić sam mostek bez elby. |
No nie powiedziałbym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fireman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:47, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli ja w wersji s51N mam już ładowanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:52, 11 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
A masz w niej akumualtor ? Nie!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ko0za
Bywalec
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gac
|
Wysłany: Nie 14:45, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra to ja się w trące gdzie mozna dostać cewkę 12v 42w? Szukałem na necie to nigdzie nie pisało ile ma wat;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|