Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problemy ze światłami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fireman
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:57, 22 Cze 2009    Temat postu: Problemy ze światłami

Witam

Mam wiczne problemy ze światłami. Gdy kupiłem simka (s51) były długie, krótkie i w ogóle śmiagał. Potem w ogóle przestały świecić, naprawiałem je aż teraz zrobiłem z nimi porządek ale nadal nie jest idealnie, bo:

są tylko światła krótkie które nawet mi w nocy dobrze drogi nie oświetlają, Równocześnie z światłem przodnim świeci sie tylnie, lecz zgaśnic mogę tylko światło przodnie. Gdy je gaszę tylnie przełącza się na długie :budzjelopa Jedynie stop działa dobrze. Może jakiś schemacik co jak czeba poprzypinac albo jakieś rady?

TAG-SYZ ELEK-PRZE


Ostatnio zmieniony przez fireman dnia Wto 21:37, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:48, 22 Cze 2009    Temat postu: Re: Problemy ze światami

fireman napisał:
Gdy je gaszę tylnie przełącza się na długie


Masz długie światła z tyłu?????? Nie oślepiasz tych co jadą za Tobą? :hamster_evillaugh:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fireman
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:51, 22 Cze 2009    Temat postu:

własnie ich nie używam bo wtedy z przodu mi nie świecą. Czasem tylko po polach sobie tak włączam a tak mocno świecą że szok... Oświetlają dokładnie obiekt na odległość około 5m... a mam czerowny klosz.
jednak nie odbiegając od tematu proszę o pomoc...


Ostatnio zmieniony przez fireman dnia Pon 21:51, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:13, 22 Cze 2009    Temat postu:

O czym Ty piszesz? Masz długie w tylnej lampie??? Dobrze się czujesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 22 Cze 2009    Temat postu:

Kolego Ty świrujesz jarzębinę czy na prawdę masz 10 lat ? Z tyłu masz światło stop nie jak Ty opisujesz długie długie światła mają być z przodu i dlatego radzę przeanalizować schemat elektruczny i wyciągnąć wnioski .

Ostatnio zmieniony przez Kostek dnia Pon 22:23, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 22:48, 22 Cze 2009    Temat postu:

A ja na początek radze przeanalizować regulamin forum, oraz swoją pierwsza wypowiedź z której absolutnie nie można nic zrozumieć, poza informacji o świetle długim w tylnej lampie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 22 Cze 2009    Temat postu:

O zesz w morde, jak mozna miec 2 rodzaje swiatel czerwonych z tylu poza stopem i przeciwmgielnych?

Kolego, masz uprawnienia do kierowania motorowerem? Albo chociaz znasz PORD?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fireman
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:12, 23 Cze 2009    Temat postu:

Może trochę się źle wyraziłem ale sprawa wygląda tak:

światło z tyłu i z przodu swieci normalnie oprócz tego, że przodnie jest trochę słabe. Gdy chcę wyłączyć światło przodnie, choć tego nie robię ŚWIATŁO TYLNIE zaczyna SWIECI BARDZO MOCNO. Może źle to okresliłem wcześniej ale mając na myśli ''to długie'' chciałem napisać że włącza sie zarówno stop jak i świci tylne, a przodnie gaśnie.

Nie znam się za bardzo na elektryce w simkach i światła te naprawiałem metodą prób i błędów i wyszło co wyszło, ale chciałbym w końcu tak to popodłaczać żeby było jak od nowości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
myszy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:54, 23 Cze 2009    Temat postu:

fireman napisał:
Nie znam się za bardzo na elektryce w simkach i światła te naprawiałem metodą prób i błędów i wyszło co wyszło, ale chciałbym w końcu tak to popodłaczać żeby było jak od nowości.

To nie jest dobra metoda, szczególnie jeśli się nie znasz... Znajdź sobie schemat do swojego modelu na moser-bs.de, schematy są znacznie lepsze niż oryginalne. Sprawdź swoją instalację obwodami według schematu i wszystko powinno działać.

Jeżeli chodzi o światła, to zasadniczo w Simsonach masz cztery obwody:

Obwód reflektora zasilany osobną cewką świetlną w iskrowniku: przewód biało-czerwony na zacisk 59 stacyjki, potem na 56 i przez przełącznik krótkie-długie na reflektor. To obwód prądu przemiennego, bez żadnego powiązania z innymi światłami, działa oczywiście tylko przy pracującym silniku.

Obwód światła stop zasilany bezpośrednio z odczepu cewki ładowania: przewód szaro-czerwony z iskrownika na zworę stacyjki i wprost do lampy tylnej. To obwód prądu przemiennego, działa również tylko przy pracującym silniku.

Obwód świateł pozycyjnych zasilany przez regulator z odczepu cewki ładowania: przewód szaro-czerwony z iskrownika na zworę stacyjki, szaro-czarny do regulatora, szaro-czarny z regulatora na zacisk 59b stacyjki, potem zacisk 58 i na światło tylne oraz podświetlenie prędkościomierza. To obwód prądu przemiennego, działa również tylko przy pracującym silniku.

Obwoód świateł postojowych zasilany z akumulatora w położeniu kluczyka "4".

Tak z grubsza wygląda to w modelach bez elektroniki, w modelach z ELBĄ "stop" i pozycje podłączone są nieco inaczej, ale zawsze reflektor jest podłączany osobno do swojego obwodu. Ty musiz mieć pomieszane połączenia reflektor/pozycja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Wto 10:02, 23 Cze 2009    Temat postu:

Zobacz:
Masz tutaj najprostszy schemat instalacji elektrycznej od Simson s50 (wiem, że masz s51). Nas teraz interesuje prawa część schematu.

http://www.akf-shop.de/moser/s50n.png

Jeden biegun z żarówki STOPu idzie do czujnika, z czujnika do masy. 2 biegun z żarówki wędruje do cewki ładowania (nie pokazano na schemacie).

Teraz tylna pozycyjna: jeden biegun do masy motoru, drugi przez kostkę podłączasz do kabla wchodzącego w przełącznik świateł długie/krótkie.


(na schemacie jest instalacja 6V, ty daj żarówki takie, jakie miałeś wcześniej)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fireman
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:55, 23 Cze 2009    Temat postu:

Siedziałem dziś ponad 5 godzin nad tą elektryką ale jest to strasznie skomplikowane. Doszedłem tylko do kilku rzeczy ale to mi nic nie dało. Nie mogłem np. poopodłączać tego tak żeby wyłączać tylne i przodnie światła naraz ;/ Schematy nie za bardzo mi się przydały ;/
W ogóle kolory kabli o którch pisał np. użytkownik MYSZY

Cytat:
Obwód reflektora zasilany osobną cewką świetlną w iskrowniku: przewód biało-czerwony na zacisk 59 stacyjki, potem na 56 i przez przełącznik krótkie-długie na reflektor. To obwód prądu przemiennego, bez żadnego powiązania z innymi światłami, działa oczywiście tylko przy pracującym silniku.


w ogóle mi się nie zgadzają. Wychodzi na to że wcześniejszy właściciel nieźle się pokombinował...

Byłoby super gdybyście napisali jak nalezy to poopodłączać a szczególnie do listy zaciskowej. Bo całkowicie nie mam pojęcia gdzie co z czym nalezy podpiąć. Dla przykładu gdy po jednej stronie jest przewód od reflekrtora który idzie od cewki zapłonowej to po drugiej stronie co nalezy wpiąć? Zauważyłem też, że przewód tylnego światła idzie do akumulatora... Czy to jest prawda? Ja go akurat nie mam.

Pomóżcie Confused Aha mój simson to s51n rok 1986.


Ostatnio zmieniony przez fireman dnia Wto 22:12, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Wto 22:15, 23 Cze 2009    Temat postu:

Nie rozumiem jednego. Skoro się nie znasz w ogóle na elektryce to po co się za to zabierasz ? Tracisz swój czas, nerwy a przy okazji możesz jeszcze coś zje**bać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fireman
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:24, 23 Cze 2009    Temat postu:

akurat czasu mi nie brak, dla mnie taka robótka to przyjemność więc zero nerwów a każdy przecież od czegoś zaczynał ;-) Trochę praktyki nikomu nie zaszkodziło :]

A chodzi mi o to że jeżeli pomożecie rozwiązać problem to zawsze się czegoś naucze a to napewno nie ucieknie...

Bardzo proszę o wyrozumiałość i rady ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:55, 23 Cze 2009    Temat postu:

Dobrze ale oczekujesz od nas że co zrobimy za Ciebie elektrykę ? bo tak to wygląda gadaniem kabel sraczkowato zielony podłączyć od klaksonu do wtyku nr 70 Ci nie pomożemy przecież wszystko masz na schemacie jeszcze te nowe wersje są bardzo przejrzyste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Wto 23:40, 23 Cze 2009    Temat postu:

http://www.akf-shop.de/moser/s51n-e4.png

lewy dolny róg - opis połączeń na kostce selenowej.

Jeżeli nie umiesz czytać najprostszych schematów, to wybacz, ale chyba nie potrafimy Ci pomóc. Przecież to wcale nie jest trudne, poprostu ciągniesz kable tak jak pokazuje schemat, podłączasz i powinno grać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin