Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z przerywaczem kierunkowskazów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:02, 11 Lut 2013    Temat postu: Problem z przerywaczem kierunkowskazów

Więc sprawa taka , elba zepsuta, część od ładowania działa bo ładowanie jest, od kierunków nie bo kierunkowskazów nie ma, sprawdzałem tak jak Pisał Syzyf mostkując 49 i 49a styk ELBY, kierunkowskazy świecą ciągłym światłem. Miałem pomysł z podpięciem przerywacza z malucha pod miejsce przerywacza z ELBY, lecz zostawiając ELBE tylko po to alby pełniła role ładowania. No i dziś drogą kupna stałem się posiadaczem cudnego przerywacza od kaszlaka. Produkt Polski , producent ''zakład elektroniczny JEZPOL'' . Przerywacz świateł kierunku jazdy typ PK-1. Mniejsza o to. Plan był taki aby odpiąć styki 31b, 49, 49a. Styk 59 a zostawić bo on jest od ładowania. Jednak Syzyf pisał mi abym nie odpinał styku 49 od ELBY tylko do niego dorobił rozgałęzienie na drugi kabelek ponieważ jest on zasilaniem ''+'' z akumulatora. Wszystko wydawało mi się jasne i zrozumiałe do czasu gdy przeszedłem do praktyki. Patrząc na mój przerywacz ma kolejno oznaczenia:
P - Czyli wyjście na kontrolke
L - Czyli wyjście do konsoli (do przełącznika od kierunków)
+ - Czyli 12V , plus akumulatora
31- Czyli masa
Ze schematu do mojego simsona: http://www.ogar205tuning.republika.pl/img/sr50c.gif wynika , że styk 49, czyli ten którego mam nie ruszać z ELBY to zgadza się, akumulator ale także odpowiednik wejścia P z przerywacza maluchowskiego, czyli wejścia na kontrolkę.
Co teraz zrobić skoro w nowym przerywaczu są dwa oddzielne wejścia na + i na kontrolke, a w ELBIE jest jedno ? Może coś źle rozumiem bo nie jestem znowu jakimś mega z dziedziny elektryki, elektroniki. Mógłby mi ktoś to jakoś rozrysować wg tego schematu co podałem, albo napisać gdzie co mam jak podpiąć bo troszeczkę się zagubiłem Sad (1)
Pozdrawiam i z góry dzięki Karol Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:01, 11 Lut 2013    Temat postu:

Przede wszystkim: uwaga o nieodłączaniu styku 49 (plus) od ELBY odnosi się również do styku 31b, czyli masy. Oba muszą zostać podłączone do ELBY. Zatem do nowego przerywacza musisz doprowadzić nowe kable z plusem aku (na styk +) oraz masą (na 31). Oraz podłączyć L do kabla 49a.
Schemat podłączenia przerywacza elektronicznego jest już w temacie o przerywaczu, w pierwszym poście.
Powtórzę go tutaj:

Odnośnie kontrolki: ELBA nie ma wyjścia na kontrolkę, a w Simsonach, które ją mają jest to podłączone nieco inaczej: patrz na schemat.
W SR50 po zamianie ELBY na osobny przerywacz nie trzeba niczego zmieniać tzn. podłączenie kontrolki trzeba zostawić w spokoju - będzie działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:32, 11 Lut 2013    Temat postu:

Czyli tak jak na tym rysunku ? http://p1.bikepics.com/2013%5C02%5C11%5Cbikepics-2514938-full.jpg
Od modułu ELBA odłączam tylko kabel 49a , i podłączam go do L na nowym przerywaczu. Styk + z nowego przerywacza doprowadzam do któregoś z pól zaznaczonych na zielono, a Kabel 31 z nowej kostki jako mase doprowadzam do któregoś z pola niebieskiego, bądź gdziekolwiek gdzie nie ma lakieru żeby była doba masa. No i syk P na nowej kostce zostawiam wolny. Dobrze to rozumiem ? :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:25, 11 Lut 2013    Temat postu:

Dokładnie tak Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:45, 12 Lut 2013    Temat postu:

Działa jak fabryka chciała Happy , dzięki za pomoc , pozdrawiam Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin