Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z ładowaniem.Simson S51,elektronik..PROSZĘ O POMOC.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:16, 12 Kwi 2015    Temat postu: Problem z ładowaniem.Simson S51,elektronik..PROSZĘ O POMOC.

Witam.Zakupiłem uniwersalny regulator napięcia do Simsona.I cewkę używaną oryginalną.Czy jest możliwe że zbyt duże napięcie z cewki może go spalić.Wszystko było ok do poziomu średnich obrotów.Potem trochę się zaczął grzać i się spalił(chyba).Napięcie było 14V a prąd ładowania 0,3-1 A.Na 3/4 obrotów.Pomiar pod obciążeniem pokazał przed regulatorem na cewce od 14V (minimalne) do 20 V a bez obciążenia do 40 V.Czy ten typ regulatora pali się bez podłączonego aku???Mierząc prąd odpiął mi się przewód(WPIĘTY W MIEJSCE BEZPIECZNIKA) więc rozłączyło aku.Jeśli nie, to zostaje tylko zbyt duże napięcie z cewki.Co robić???Zastosować regulator od czegoś innego,wymiana cewki lub odwijanie?Miałem też przypadek że napięcie dochodziło do 14,5V a prąd 2 ampery.Czy to normalne(chodzi o prąd) że jest tak duży przy tym regulatorze?Tyle co pamiętam to ładowanie zginęło przy którymś dodaniu gazu powyżej 3/4.Czy zbudować samemu regler i jaki?Ale czy se poradzi skoro cewka daje takie napięcie czy też się spali.Cewka była odkupiona używana ale nie wygląda na przewijaną.Tak po mojemu to cewka daje za mocne napięcie i tego nie wytrzymuje regler na wysokich obrotach.14 VOLT NA WOLNYCH TO JUŻ DUŻO I 20 VOLT NA WYSOKICH,ZAZNACZAM ŻE TO POD OBCIĄŻENIEM I MIERZONE PRZED REGLEREM.A BEZ OBCIĄŻENIA PONAD 40.Proszę o pomoc.Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 9:26, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:01, 12 Kwi 2015    Temat postu:

jaroslaw97 napisał:
Zakupiłem uniwersalny regulator napięcia do Simsona.

Czyli co kupiłeś?

Cewka bez obciążenia może dawać napięcie przemienne rzędu 40-80V. Piszesz też o pomiarach "pod obciążeniem". Co było tym obciążeniem?
Czy to jest cewka masowa, czy bezmasowa? Używasz jakiegoś prostownika między regulatorem a cewką?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:52, 12 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Regulator uniwersalny.Obciążenie to akumulator.I wyniki pomiaru jak powyżej opisałem.Czyli pod obciążeniem akumulatora nawet 20 volt mierzone przed regulatorem,na cewce.Na aku 15-17 volt.Założyłem właśnie drugą cewkę,nową i to samo.Wydaje się mi że za silne magneto i trzeba by odwinąć tą cewkę.Podłączyłem samą diodę prostowniczą zamiast regulatora i prąd dochodzi do 1,7 ampera a napięcie 16-17 volt.Na 3/4 obrotów.Cewka bez masowa ale ją zmasowałem ze względu na regulator.Żadnego prostownika nie mam gdyż ten typ regulatora tego nie wymaga.

Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 13:54, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:33, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Zamontuj regulator od skutera 4t
według tego schematu:



podłącz według tego u góry

U mnie ten regulator działa od ponad roku, zastępuje on mostek prostowniczy i elbę. Napięcie od średnich do maksymalnych obrotów wynosi ok. 14,20 V(nie przekracza tej wartości), przy natężeniu ok. 200-300mA


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 17:42, 14 Cze 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:37, 12 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Kupiłem podobny,uniwersalny.Miałem podłączony jak na załączonym schemacie i na wysokich obrotach mi pad.Te 200-300 mA jest wystarczające do naładowania aku???Wydaje się ciut mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:54, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Na rynku występuje wiele typów regulatorów zamkniętych w tak samo wyglądających obudowach twój mógł być badziewny. ;( (ten z linku mi działa). Mam cewke 6V 21W, ale nowe magneto z silnymi magnesami wiec daje bez obciążenia ok. 30V. Wiesz te 200-300mA to niby mało, ale aku mam naładowany.

Cytat:
Czy ten typ regulatora pali się bez podłączonego aku???


Z moich informacji wynika, że tak. ;(


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Pon 15:58, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:17, 13 Kwi 2015    Temat postu: Części

Czegoś nie kumam.Ten regulator jest na 12 volt a Ty piszesz że masz cewkę 6 volt.To aku masz jaki i instalację?Piszesz że ponoć one się palą bez aku.Ale czy to pewne?Bo wtedy mam przyczynę że mi siadają.W momencie pomiaru prądu ładowania na chwilę wyjmuję bezpiecznik i wtedy może one padają.Moja cewka daje strasznie wysokie napięcie nawet pod obciążeniem.Na wolnych miałem prawie 15 volt a prąd 0,6 ampera na aku.Zmieniłem cewkę na nową i to samo.Więc wychodzi że silne magneto.Odwinąłem kilkadziesiąt zwojów i teraz mam na wolnych(bez regulatora bo padły i muszę kupić) około 13 volt i prąd 0,2 ampera jak dodaję gazu to mocno rośnie ale to przez brak regulatora.Ale teraz przynajmniej na wolnych jest takie jak powinno być.Teraz podłączyć regler i zobaczyć co się będzie działo.Czyli te reglery się palą bez aku tak jak elba i segu czy tak?A tak na marginesie u mnie była cewka ładowania 6 volt i podłączone były światła z żarówkami 12 volt pod tą cewkę.Cewka świetlna była przepalona.Tak kupiłem.I tak se pomyślałem czy nie wykorzystać tej cewki 6 volt do ładowania aku 12 v.Skoro magneto jest tak mocne że świeciły normalnie na niej żarówki 12 volt.Z tej mojej cewki odwinąłem 60 zwojów żeby uzyskać normalne napięcie na wolnych.Oczywiście odwijałem etapami po 15 zwojów.Aż się nie chce wierzyć ale tyle odwinąłem.To zostało trochę więcej niż na cewce 6 volt dlatego pomyślałem żeby tą 6 v podstawić skoro magneto jest tak mocne.Walczę z tym ładowaniem od zakupu czyli od lutego.Instalacja nowa,wszystko działa oprócz ładowania którego nie było.Trochę mi podpowiedziałeś bo ja się zastanawiałem też czy regler się nie pali bez aku.Syzyf się chyba poddał bo milczy.A ty masz dokładnie ten regler z linku?Taki tani i działa?Szok?Kombinowałem kupić jakiś od qada itp. ale skoro mówisz że go sprawdziłeś.A jakie masz napięcie i prąd ładowania na różnych obrotach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:19, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Cytat:
Ten regulator jest na 12 volt a Ty piszesz że masz cewkę 6 volt.To aku masz jaki i instalację?

Ogólnie iskrownik cały mam 6V, ale kupiłem nowe magneto(stare się rozsypało). Po założeniu magneta spaliło mi zarówke przód 6V35W(tył zasilany był z innej cewki) , więc założyłem 12V35W, która z resztą spaliła się przy lekkim dodaniu gazu. Wziąłem miernik do ręki a tam kosmiczne wartości jak dla instalacji 6V. Z tego wynika, że magneto jest bardzo mocne. Pomyślałem, że mógłbym to wykorzystać(musiałem i tak kupić nowy akumulator) i przerobić na instalacje 12V. Kupiłem ten regulator z linku oraz nowy aku 12v i podłączyłem według tego schematu.
Cytat:
Piszesz że ponoć one się palą bez aku.Ale czy to pewne?

Tak mi się wydaję. To by było jedyne racjonalne wytłumaczenie skoro tobie się on spalił, a gdzieś czytałem, że ten regler wytrzymuje 7,5A
Cytat:
A ty masz dokładnie ten regler z linku?

Tak
Cytat:
Taki tani i działa?

Od ponad roku
Cytat:
A jakie masz napięcie i prąd ładowania na różnych obrotach?

Regulator zaczyna ładować tak od ok. 3 tys. napięcie od 12,8V przy wyższych obrotach stabilizuje się na poziomie 14,2V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:25, 14 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Czyli mam ten sam problem co Ty a mianowicie za mocne magneto.Ale takie było i wygląda na stare,oryginalne. Na próbę włożę cewkę 6 volt i zobaczę co się dzieje.Tylko dziwi mnie jedna rzecz.Cewka ładowania jest 12 volt i jest za mocna przez magneto.A cewka świateł też jest 12 volt i na razie mi się żarówki nie palą choć gazuję.Nie wiem jak to będzie potem.Ewentualnie odwinę trochę cewkę świetlną. Generalnie to światła też powinny się przepalać skoro magneto generuje za dużą moc.Najważniejsze że moje przypuszczenia się potwierdziły.U Ciebie to samo co u mnie więc zostaje kombinowanie z cewką.Ale ile z tym już miałem roboty to masakra.Tyle razy magneto zdejmowane i odwijane na raty.Są osoby co mają tylko diodę prostowniczą zamiast regulatora ale to się sprawdza tylko wtedy gdy cewka daje odpowiednie napięcie w całym zakresie obrotów.Jeden gość mnie wyzywał że się nie znam, że to nie możliwe że mam takie napięcie i prąd ładowania itd.Że cewek się nie odwija itp.Ale Ty miałeś to samo więc się wszystko zgadza.Masz podłączone z górnego schematu czy dolnego.Bo jak z dolnego to ładowanie jest słabsze bo wtedy jest ograniczone napięcie do 14 volt.Stosuje się to by ograniczyć napięcie na żarówkach.Czyli na niskich Ci nie ładuje ale aku masz doładowany cały czas.Stop i kierunki masz rozumiem?Jak wsadzę cewkę 6 volt i będzie ciut za mało to do winę kilkanaście zwojów.Zostało kombinowanie.Ale dużo mi pomogłeś bo potwierdziłeś to co przewidywałem ,no i miałeś ten sam problem z cewkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:42, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Cytat:
Na próbę włożę cewkę 6 volt i zobaczę co się dzieje.

Nic Ci to nie da. Cewka 6V będzie dawała napięcie za wysokie nawet dla instalacji 12V skoro masz mocne magneto. Bez sprawnego regulatora wcale to nie pomoże.
Cytat:
Masz podłączone z górnego schematu czy dolnego.

Oj chłopie pisałem Ci juz kilka razy, że ładowanie mam z górnego. Tego drugiego schematu użyłem do ograniczenia napięcia na Światła(mam 2 regulatory)

Cytat:
Czyli na niskich Ci nie ładuje ale aku masz doładowany cały czas.


Aku w spoczynku ma 12,5V, więc ok.

Cytat:
Stop i kierunki masz rozumiem?


To jest chyba oczywiste :] Po co były mi potrzebny aku? :]

Stop mam podłączony przed regler do ladowania. Choć myślę nad podłączeniem do aku.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Wto 19:23, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:22, 14 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Przy takim ładowaniu jak podłączysz stop z aku to może on być niedoładowywany tak jak powinien.To ładowanie powinno być ciut większe.Dużo ludzi pisze że stop z aku i jest on niedoładowany odpowiednio.A gdzie kupujesz części?Bo ja z Jack Motors.Plus jest taki że na paczkę czekam tylko jeden dzień i w normalnej cenie wysyłka.Regler też był od nich.Ale to pewnie z mojej winy pad.Ten regler na ograniczenie napięcia na światłach się sprawdza dobrze?Chodzi mi o to czy na średnich obrotach dobrze świecą światła?Ponieważ nie mam obrotomierza to się zastanawiam czy ładowanie się sprawdza na 1/2 czy też na 3/4 na manetce gazu.Wiadomo że na luzie te obroty są większe niż podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:28, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Cytat:
Przy takim ładowaniu jak podłączysz stop z aku to może on być niedoładowywany tak jak powinien.

Jak aku będzie niedoładowane to założę cewkę 12v 21W i będę miał ladowanie od najniższych obrotów.

Cytat:
A gdzie kupujesz części?

w jackmotors.pl lub suprabike.pl

Cytat:
Ten regler na ograniczenie napięcia na światłach się sprawdza dobrze?


Bez regulatora na wolnych 12V35W i 12V5W świeciły na maksa.
Z regulatorem na maksa świecą od średnich obrotów.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Wto 19:33, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:50, 14 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Na razie dzięki za pomoc.Jak będę miał chwile to dalej powalczę z ładowaniem i napiszę co się dzieje.

Dzisiaj podłączyłem i jest ok.Na minimalnych jest około 12,7 volta i prąd ładowania 0,1 ampera a po dodaniu minimalnie gazu tak do 1/4 jest 13,5 volta i prąd 0,2-0,3 ampera natomiast na średnich obrotach jest ponad 14 volt i prąd około 0,5 ampera.Na maxa nie przekracza 14,5 volta i prąd 0,6 ampera.Więc jest super.A zaznaczam że odwinąłem z cewki 12 volt aż 60 zwojów!!!!!!!!!!A ładowanie jest super.Więc przypuszczam że moc cewki była przed odwinięciem tak duża że mogła palić regulatory też.On działa na zasadzie zwierania do masy i im większe napięcie czyli moc cewki tam bardziej regler jest obciążony i po jakimś czasie nie wytrzymuje tego.Grzeje się i pada.Nie jest zbudowany pod cewkę która generuje takie duże napięcie.Oczywiście to wina magneta.Teraz problem jest taki że mam światło stopu podłączone z cewki ładowania,oczywiście przed regulatorem ale ta cewka dalej(choć jest odwinięta) podaje wysokie napięcie.Na minimalnych jest 10 volt (na cewce) a dodając trochę tylko gazu już jest 15 volt.Więc żarówkę będzie paliło.Ale pomyślałem że skoro jest tak dobre ładowanie(średnio to 0,4 ampera) to przerobię i podłączem ją pod aku i po sprawie.Dzisiaj też pomierzyłem napięcie na żarówkach i 35 wat + 5 wat i jest na średnich około 14 volt i na maxa 16-17volt.Niby się nie palą ale nie wiadomo co będzie przy dłuższej jeździe.Albo wstawić ogranicznik napięcia albo spróbować założyć żarówkę mocniejszą,halogenową(oczywiście inny klosz itd).Tak więc cały problem to za mocne magneto.Czy jest jakaś żarówka mocniejsza niż 35 wat która pasuje do zwykłego gniazda od żarówki lampy przedniej czy też trzeba przerabiać?Skoro jest tak mocna cewka to powinna uciągnąć mocniejszą żarówkę.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 12:28, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:33, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Cytat:
Więc przypuszczam że moc cewki była przed odwinięciem tak duża że mogła palić regulatory też.

Nic by nie spaliło, po prostu miałbys ładowanie porządne od niskich obrotów.
Cytat:
Teraz problem jest taki że mam światło stopu podłączone z cewki ładowania,oczywiście przed regulatorem ale ta cewka dalej(choć jest odwinięta) podaje wysokie napięcie.Na minimalnych jest 10 volt (na cewce) a dodając trochę tylko gazu już jest 15 volt.Więc żarówkę będzie paliło.Ale pomyślałem że skoro jest tak dobre ładowanie(średnio to 0,4 ampera) to przerobię i podłączem ją pod aku i po sprawie.

Tak zrób
Cytat:
Czy jest jakaś żarówka mocniejsza niż 35 wat która pasuje do zwykłego gniazda od żarówki lampy przedniej czy też trzeba przerabiać?

Nie mam pojęcia.

Cytat:
Dzisiaj też pomierzyłem napięcie na żarówkach i 35 wat + 5 wat i jest na średnich około 14 volt i na maxa 16-17volt

Pod obciążeniem?


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Wto 16:53, 21 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:23, 21 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Oczywiście z włączonymi żarówkami.Kilkanaście razy przy gazowałem albo i dużo więcej jak sprawdzałem ładowanie aku i żarówki jak do tej pory trzymają.Ale jak długo nie wiem.

Dobrze że odwinąłem bo było by duże ładowanie już na niskich obrotach.Zresztą na minimalnych i oryginalnej cewce było ponad 14 volt i 0,5-0,6 ampera.A teraz jest tyle powyżej średnich obrotów.Przynajmniej aku trochę odpocznie bo po co ma go fulować ciągle.Myślę że to ładowanie jest wystarczające żeby se poradzić z żarówką stopu z aku.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Wto 20:31, 21 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin