 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baloniq92
Nowicjusz

Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:46, 18 Sty 2010 Temat postu: Problem z ładowaniem akumulatora 6V |
|
|
Witam. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem simsona s51B 4 biegowy, zapłon 6v, platyny. Problem tkwi w tym, że motorek nie ma żadnego ładowania. Zmieniłem akumulator na nowy, cewkę łdowania również. Sprawdzałem łądowanie poprzez odpięcie kabli od akumulatora i podpięcie żarówki 6v. Na wolnych obrotach żarzy się, po odkręceniu manetki świeci jak głupia. Więc moim zdaniem ładowanie jest. ALe po nałądowaniu akumulatora kierunkowskazy poświecą może 2-3 dni normalnej jazdy po mieście i akumulator pada. Nie wiem, nie mam pomysłów co to może być. wszystkie żarówki są 6 voltowe, 21W oryginalne, jeszcze z DDR! Prosiłbym o pomoc w miarę możliwości dlaczego pomimo tego, że jest jakieś łądowanie akumulator pada momentalnie. Czy winą może być regulator napięcia?
Pozdrawiam, baloniq92.
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zip2
Simson Fan

Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: Pon 17:08, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A nie jest to wina tak zwanego prostownika ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:50, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Odepnij przewód od cewki(skrzynka bezpieczników) i zobacz czy cewka daje prąd.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:55, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że to jest typowy feler Simsonów z instalacją 6V. U mnie występował identyczny objaw.
Ładowanie akumulatora odbywa się przez prostownik złożony z dody i dławika, przez co wykorzystuje on tylko połowę mocy dostarczanej przez cewkę.
Przyczyną "padania" akumulatora może więc być po prostu niewystarczające ładowanie. Kierunki ciągną całkiem sporo, bo ok. 42W i jeśli często ich używasz, to aku nie zdąży się naładować.
Wyciągasz więcej energii niż jej dostarczasz i po kilku dniach kierunki przestają działać.
Aby cokolwiek sprawdzić musisz dysponować choćby najprostszym miernikiem.
Trzeba sprawdzić diodę prostownika, czy nie jest spalona.
Jeśli jest OK, to musiałbyś zrobić kilka pomiarów miernikiem, aby sprawdzić jak zmienia się napięcie na aku:
1. Zmierzyć napięcie na aku przy wyłączonym silniku
2. Jak w pkt. 1 ale przy włączonym silniku bez włączonych kierunków (i światła stopu) - po minucie działania silnika. Napięcie powinno być wyższe niż przy wyłączonym silniku.
3. Jak w pkt. 2 z włączonym światłem "stop".
4. Jak w pkt.3 oraz podłączoną na zaciski aku dodatkową żarówką 6V/21W
5. Spróbować jak w pkt.2 z włączonymi kierunkami. Jednak napięcie będzie pulsować i miernik cyfrowy może głupieć.
Tyla na początek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baloniq92
Nowicjusz

Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:51, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A gdzie znajduje sie ten "dławik" i "dioda"? Bo ja w elektryce jestem zielony porownując do mechaniki.
Cewka daje prąd napewno, było sprawdzane miernikiem. Na wolnych daje ok 1,5V, na full obrotach ~5,5V
Ostatnio zmieniony przez baloniq92 dnia Wto 12:57, 19 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:50, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] znajduje się za stacyjką.
Nie musisz tego odkręcać - wystarczy wypiąć od stacyjki (albo od bezpieczników) kabelki, które idą do tego modułu (czerwony i zielony (nie szare) - zapamiętaj jak były podłączone). Podłącz do nich miernik ustawiony na zakresie z [link widoczny dla zalogowanych]. Potem robisz drugi pomiar z kabelkami podłączonymi odwrotnie.
Raz miernik powinien pokazać "1" a raz jakąś wartość. Jeśli tak będzie, to dioda jest OK.
Jednak jeśli dobrze zmierzyłeś napięcie na (nieobciążonej?) cewce, to daje ona za niskie napięcie. Nie wiem dokładnie ile ono powinno wynosić, ale na pewno powyżej 6V na wyższych obrotach, czyli jest za małe.
To by wskazywało na uszkodzenie cewki ładowania (zwarcie wewnątrz).
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 14:55, 19 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|