Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z ładowaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:35, 10 Maj 2011    Temat postu: Problem z ładowaniem

Posiadam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym. I mam taki problem. gdy mierze miernikiem ładowanie akumulatora na ful gazie to mi pokazuje 14V zaraz mi nieraz pokazuje 12V a jeszcze za chwile pokaże 5V i to się tak powtarza tylko nie zawsze takie samo ładowanie jest. Ale zawsze ładowaniue skaka. raz jest 14V a za 2 sekundy jest 4V. Prosze o pomoc.

1)Czego to może być wina?
2)Co trzeba zrobic aby ładowanie było takie jak trzeba?

Prosze mi to dobrze wytłumaczyć

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:15, 10 Maj 2011    Temat postu:

To raczej nie "ładowanie skaka", tylko miernik jest zakłócany przez instalację zapłonową. Poczytaj:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/zaklocenia-pracy-miernika-uniwersalnego,29673.html

Podobno (nie sprawdzałem) pomaga wymiana fajki na firmową, taką z metalową obudową, np. [link widoczny dla zalogowanych] albo Tesla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:19, 11 Maj 2011    Temat postu:

niewiem czy to by była wina fajki albo nawet kabla wn. Wymieniałem prostownik w nim bo siadl i zakladalem taki jak w tych nowych scigach zakladaja juz ten z radiatorem elektroniczny. Przed wymiana było ładowanie ale słabe teraż chyba też jest ładowanie ale słabe bo nie rozładowywuje akumulatora
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:59, 11 Maj 2011    Temat postu:

daro1291 napisał:
ten z radiatorem elektroniczny.

To znaczy jaki?

Poprawność ładowania akumulatora widać po działaniu kierunkowskazów. Jeśli masz ELBĘ jako przerywacz, to przy słabym ładowaniu aku szybko padnie i zaczną się problemy z działaniem kierunków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:58, 11 Maj 2011    Temat postu:

jaki to ja niewiem bo to mi elektryk wymienial ja tylko widzialem jak on wyglada. Ja mam zwykły przerywacz do kierunków i właśnie jest problem z nimi bo jak zaświece światła to już mi kierunki nie migają albo jak wcisne stop to też już kierunki nie migają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:20, 11 Maj 2011    Temat postu:

Trudno będzie ci pomóc, bo nie wiadomo jak i co tam jest podłączone.
Zaświecenie swiateł przód/tył nie powinno mieć wpływu na kierunki, podobnie jak zaświecenie się "stopu".
Być może masz je podłączone do akumulatora i szybko "siada" napięcie, bo ładowanie nie wyrabia. Trzeba by mieć jakiś rysunek, jak to masz podłączone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:57, 11 Maj 2011    Temat postu:

bo ja światła przód i tył i stop mam podłączone do akumulatora. to można podpiąć stop żeby szedł prąd na niedo z silnika? I jeszcze bo mi elektryk co to wymieniał mówił że jak jest ten regulator napięcia założony to światła muszą być z akumulatora i niewiem właśnie czy da rade podłączyć światła żeby się nic nie stało i prąd na nie szedł z silnika? Sprubuje zrobić zdjęcie tego regulatora może to coś pomoże.

ps.

link do zdjęcia jeżeli nie otworzy się to niżej:
[link widoczny dla zalogowanych]

czerwony- ładowanie
niebieskie- idą ze silnika
czarny- masa
żółty- idzie ze stacyjki albo do stacyjki
zielony- niepodłączony



Ostatnio zmieniony przez daro1291 dnia Śro 17:36, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:11, 11 Maj 2011    Temat postu:

To nieźle masz tą elektrykę pomieszaną. Ciekawe co to za elektryk jak taki regulator ci tam wcisnął. Musisz to wszystko ogarnąć ze schematem tzn. światła (przód i tył), światło STOP z cewki. Kierunkowskazy z akumulatora wraz z klaksonem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:12, 12 Maj 2011    Temat postu:

Ja bym nie przesądzał, że to jest źle podłączone itp. natomiast zasilanie świateł z akumulatora wymaga dobrze zbilansowanego układu ładowania. Musi on dostarczać średnio więcej energii niż pobierają odbiorniki - w przeciwnym razie na dłuższą metę aku będzie rozładowywany i światła przestaną świecić.
Jeśli nie znasz się na elektryce, to jedynym rozsądnym wyjściem jest pojechanie do elektryka, który robił instalację i opisanie mu objawów - niech to poprawi.
Gdybyś miał rozrysowany schemat instalacji, to można by coś pomyśleć. Bez tego trudno cokolwiek powiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:15, 12 Maj 2011    Temat postu:

pokombinuje przepiąć swiatła przód i tył i stop na cewke i w tedy zobacze czy będzie rozładowywało akumulator
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:31, 12 Maj 2011    Temat postu:

Sprawdz najpierw, gdzie podlaczone sa wszystkie cewki, skoro swiatla i stop z aku masz, to do czego w takim razie jest podlaczona cewka swietlna i ladowania? Obie do tego regulatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro1291
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Brzeska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:58, 12 Maj 2011    Temat postu:

cewka świetlna i ładowania sią podpięte do tego regulatora bo dwa kable idą do silnika od regulatora

ps.
patrzyłem na moją instalacje i doszłem do wniosku że wszystko jest dziwnie podpięte. Bo po wymianie regulatora wszystkie światła kierunki i klakson są z silnika zasilane bo wszystko działa jak odepne akumulator. I równocześnie jak odepne przednie światła od stacyjki i włącze i świeci się światło z tyłu i włącze kierunkowskaz to jest jakieś zwarcie i miga i światło tylne i kierunkowskaz a jak podepne z powrotem przednie światła to już w tedy kierunkowskaz nie miga jak go włącze tylko światła normalne świecą.


Ostatnio zmieniony przez daro1291 dnia Czw 20:25, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin