Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z elektryką w SR50
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:09, 20 Maj 2012    Temat postu:

Dobra inaczej spróbuj odepnij kabel od rozrusznika a zostaw ten zasilajacy 30 i tamte dwa 85i86 sprawdz na którym z tych dwóch 87 pojawia się napiecie po wcisnięciu startera.
A z tym gaszeniem to podejrzewam masa jest winna może kabelek jest przełamany i nie zawsze styka.(oczywiscie w stacyjce styk 2 i 31)


Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Nie 15:12, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:05, 20 Maj 2012    Temat postu:

Na 86 jest 11,8v. Gaszenie zrobilem Wink (1) nie wiem, co tym rozrusznikiem Sad (1) Jak sprawdzic, czy jest ladowanie?
Edit: sorki,zle doczytalem. Na obydwu 87 jest napiecie gdy poszcze starter, gdy go trzymam to nie ma


Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Nie 19:28, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:06, 20 Maj 2012    Temat postu:

Nie możesz go zgasić kluczykiem pewnie dlatego, że masz odłączoną masę od stacyjki Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:57, 20 Maj 2012    Temat postu:

Podłączona była Wink (1) Kabelek co idzie do gaszenia modułu się oderwał i go nie zauważyłem Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:41, 20 Maj 2012    Temat postu:

Benzine napisał:
Na obydwu 87 jest napiecie gdy puszcze starter, gdy go trzymam to nie ma

Chyba powinno być odwrotnie: na 87 ma nie być napięcia przy puszczonym starterze. Gdy go naciśniesz, to na 87 ma się pojawić, bo przekaźnik puści napięcie ze styku 30 na silnik rozrusznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:02, 21 Maj 2012    Temat postu:

kup sobie przekaźnik na 12V 30A w elektronicznym (pare złotych) i wymien go bo coś nie jest tak z nim.[napisałem 30A bo tak masz na starym i zawsze jest lepiej dać większy niż za mały]

Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Pon 10:06, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:34, 21 Maj 2012    Temat postu:

Dzięki majstry Happy
Tylko simson nie ma ładowania, bo aku już padł Sad (1) W ogóle nie wiem co mam z tym począć. Pomożecie? Może mam coś zmierzyć miernikiem, może co innego. Jestem otwarty na wszelkie sugestie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:17, 21 Maj 2012    Temat postu:

Przede wszystkim jak najszybciej go naładuj prostownikiem samochodowym, najlepiej niezbyt dużym prądem (poniżej 1,5A).
I staraj się trochę posiedzieć nad schematem i go zrozumieć - bez tego będzie ci trudno ogarnąć całość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:25, 21 Maj 2012    Temat postu:

Syzyf, powiem tak:
Przyglądałem się mu spory kawał czasu i doszedłem do tego, że nie ma tam ELBY, jest normalny przerywacz mechaniczny. Z tego co widzę to kabel z cewki ładowania właśnie tam prowadzi. Drugi kabel z tej cewki (szaro-czerwony) prowadzi do takiego czegoś (nie wiem co to jest) a wychodzi z niego czarno-czerwony. Myślę, że prowadzi on do światła STOP.
Nie ma tam też bezpiecznika żadnego.
W nim w ogóle jest ruska ta elektryka. On pochodzi z targu, tam go kupił poprzedni właściciel, któremu już wtedy nic nie działało :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:09, 21 Maj 2012    Temat postu:

Wszystko jedno, czy elektryka jest ruska, czy amerykańska, bo prąd płynie tak samo Wink (1)
Nie naprawisz jej jednak nie wiedząc jak działa dany fragment instalacji. Nie jest to wiedza tajemna i jest możliwa do ogarnięcia dla każdego gimnazjalisty - trzeba tylko chcieć.
Przykładowo układ ładowania 12V składa się z cewki w silniku, z której wychodzą 2 kable: czerwono-żółty i czerwono-szary. Te 2 kable mają trafić na 2 styki mostka prostowniczego (oznaczone ~~). Mostek ma 4 styki i przerabia napięcie przemienne z cewki na stałe.
2 styki mostka są już podłączone. Pozostałe 2: jeden podłączasz do masy (styk "minus") a drugi do styku 59 ELBY (styk "plus"). Jeśli nie masz ELBY, to można podłączyć wprost na styk 15 listwy połączeniowej, z której poprzez stacyjkę i jej styk 30 napięcie trafi na plus akumulatora.
I już masz ładowanie.
To wynika wprost ze schematu: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-80-1ce_d.pdf na którym mostek jest "schowany" w module oznaczonym EWR (chyba go nie masz). Mostek kosztuje 3 zł.
Podłączenia w elektryce trzeba robić świadomie a nie podłączać na zasadzie "co się stanie, jak ten kabelek dam tu..." Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:51, 21 Maj 2012    Temat postu:

Syzyf dzięki Happy Jutro się za to biorę.
I nie jestem gimnazjalistą :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin