 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 9:25, 11 Mar 2014 Temat postu: Problem z cewka 12V42W |
|
|
Witam. Mam w simsonie z 6v instalacją cewkę 12V42W. Z przodu w lampie jest żarówka 12V35W a z tyłu 12V5W. I jest problem bo światła są słabe jak na tą cewkę. Po odłączeniu tylnej żarówki przednie światło jest o wiele lepsze. Co mogę zrobić z tylną żarówką żeby nie obciążała mi przedniej ? Próbowałem tylną żarówkę dać pod kabelek od cewki stop, a stop z aku ale przy włączeniu kierunków i naciśnięcia stop kierunki przygasają. Myślałem jeszcze jakby tą żarówkę zastąpił np. 3 diodami led. Macie jakieś pomysły ?
Edit:
A może idzie ja jeszcze tak przezwoić żeby uzyskać z niej większą moc ?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:28, 11 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:35, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Podłącz tylną żarówkę i "stop", jak w oryginale: [link widoczny dla zalogowanych] , czyli z odczepu cewki ładowania.
"Stop" wprost do mocniejszego odczepu cewki, a pozycyjne poprzez dławik.
Przednia lampa pozostanie zasilana tylko z cewki 12V/42W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 22:03, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A czym mogę ten dławik zastąpić ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:10, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Powinieneś mieć taki układ ładowania, w którym jest ten dławik:
A jeśli nie masz, to napisz jak masz zrobiony układ ładowania akumulatora.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 0:21, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ten regulator mam zepsuty (dlawik w nim nie dziala). Ladowanie mam z elby. Dlatego sie pytam czym moge go zastapic
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:29, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo chce mi się wierzyć, że dławik (cewka) się zepsuł (przepalił się drut) - jak to stwierdziłeś?
Jeśli drut dławika jest przepalony, to można spróbować nawinąć zwoje od nowa drutem w izolacji o średnicy zbliżonej do oryginalnej.
Zastąpić go nie bardzo jest czym. Można by spróbować zamiast niego dać diodę prostowniczą na co najmniej 5A, która ograniczy o połowę napięcie z cewki i być może żarówka tylna nie będzie się przepalała na wysokich obrotach. Ale z drugiej strony może ona słabo świecić na niskich obrotach.
To już można stwierdzić tylko praktycznie: podłączyć i zobaczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 16:45, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Nie bardzo chce mi się wierzyć, że dławik (cewka) się zepsuł (przepalił się drut) - jak to stwierdziłeś? |
Do jednego kabelka szaro-czarnego dałem kabel od cewki a do drugiego szaro-czarnego przewód pod żarówkę i się nie zaświeciła. Sprawdzając miernikiem, wskazanie wynosiło 0V.
Najpierw spróbuję założyć diodę i zobaczę co z tego wyjdzie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:14, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mares napisał: | (...) żarówkę i się nie zaświeciła. Sprawdzając miernikiem, wskazanie wynosiło 0V. |
Takie sposoby mogą służyć do potwierdzenia, że dławik działa, ale nie dają 100% pewności co do jego uszkodzenia (np. przy niesprawnej cewce, zbyt niskich obrotach, złym ustawieniu miernika - dadzą takie same wyniki, a tym samym błędne wnioski).
Najlepiej zmierzyć to omomierzem na zakresie 200 omów: powinien pokazać ok. 2-3 omów (warto wcześniej zewrzeć kable miernika i zmierzyć ich rezystancję, aby sprawdzić miernik).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:23, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zacząłem przyglądać się temu prostownikowi i zauważyłem, ze drucik wychodzący od cewki się ułamał od kabelka szaro-czarnego. Przylutowałem go i działa. Tylko jak wciskam stop to światło pozycyjne przygasa. Tak powinno być ? (żarowka światła stop to 6V21W a pozycji 6v5W)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:49, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że dostrzegłeś ten urwany drucik. To by naprawdę było dziwne, gdyby spalił się sam dławik.
Jeśli podłączyłeś wg oryginalnego schematu, to obie żarówki tylne są zasilane z tego samego odczepu cewki. Zatem po włączeniu dodatkowego odbiornika w postaci żarówki "stop" i na dodatek o 4-krotnie większej mocy, nic dziwnego, że żarówka pozycyjna przygasa.
Jest to jak najbardziej normalne.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 20:01, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No to już jest ok. Dziękuje za pomoc. Temat można zamknąć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|