Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem ogólny z instalacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warpom
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:35, 20 Cze 2015    Temat postu: problem ogólny z instalacja

Witam,
jestem w trakcie składania swojego simsona i mam problem z położeniem instalacji. Stara 12v z ewr bez elby bez aku. Chce zrobić 12v z regulatorem od chińczyka(bez elby i bez ewr) ale nie wiem jaki schemat dobrać :/ Ktoś może robił już taki zabieg i może podpowiedzieć ?


Ostatnio zmieniony przez warpom dnia Sob 12:36, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:13, 20 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Ale jaki masz zapłon?Ja mam elektronika przerobionego z 6 na 12 i wywalone EWR itd. więc musiałem korzystać z dwóch schematów.Jak bym pozostawił ewr itd to jeden schemat.Korzystałem z dwóch schematów(z jednego elektryka od zapłonu zrobiona jak w oryginale a z drugiego zaczerpnięte wszystko pozostałe czyli światła itp.) plus dodatkowe przeróbki ze względu na zastosowanie regulatora od chinola.Ale to już musisz troszkę kumać i sobie wpleść ten regler w instalację.Rodzaj zapłonu jest ważny gdyż trzeba do niego instalację dobrać.Ja wykorzystałem starą instalację tylko przerobiłem i dorobiłem sobie kierunki itd.EWR był stosowany tylko w wersji elektronik ze względu na żarówkę halogenową która przepalała się o wiele szybciej przy większym napięciu niż zwykła dlatego napięcie to było ograniczane przez EWR.Można EWR zastąpić także reglerem od chinola odpowiednio go podłączając.Dobierz instalację do zapłonu jaki masz i wtedy wykonaj część odpowiedzialną za zapłon itd a potem część odpowiedzialną za światło wprowadzając konieczne zmiany.Z oryginalnego schematu nie korzystałem dlatego że światła były włączone cały czas(elektronik) a ja tak nie chciałem.Podaj rodzaj zapłonu i wtedy dokonamy zmian w schemacie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warpom
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:24, 21 Cze 2015    Temat postu:

simson jest z 89' i ma zapłon przerywaczowy, jedyne co znalazłem podobnego to ten schemat: od mosera s51-1b.pdf ale mój ma jeszcze ewr. elby nie ma ale jest zastąpiona m.in. przez przerywacz mechaniczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:19, 21 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Czytasz nie uważnie!EWR był w elektronikach,to ogranicznik napięcia na światłach.Przyjmijmy że go nie ma wcale.Musisz mieć regulator bo wysadzisz aku?A tak jak pisałem bez regulatora idzie napięcie zmienne na aku więc zepsujesz go momentalnie.Nie którzy zakładają tylko mostek lub diodę prostowniczą ale tylko wtedy gdy cewka daje odpowiednie napięcie a zazwyczaj daje za duże i trzeba regler.Elba to przerywacz i regler.Jak jest to potrzebuje jeszcze mostka.Jak założysz regler od chinola to przerywacz kup najtańszy od auta na 12 volt.Tak ja mam.A mostka prostowniczego nie potrzeba bo ten rodzaj regulatora jego nie wymaga.Jest potrzebny tylko przy elebie

Tu masz link jak wykonać instalację-http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
Mostek prostowniczy i elbe wywalasz i trzeba dołożyć przerywacz od auta i regler od chinola.
To jest wersja z cewką świateł 42 waty więc tył i przód razem(jak w elektroniku) i cewka ładowania bez masowa.Czy tak jest u ciebie?Czymasz światła z jednej cewki?Czy cewka ładowania jest bez masowa jak na schemacie czy też ma odczep w środku?


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 16:56, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warpom
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:17, 22 Cze 2015    Temat postu:

Wiem ze Ewr był tylko w elektronikach i dziwi mnie to ze mam go w swoim chociąz zapłon z przerywaczem. Nie wiem czy przód i tył jest u mnie razem, stara instalacja to jakaś gruba kombinacja. Nie wiem jaką mam cewke, jak to poznać?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez warpom dnia Pon 18:19, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:51, 22 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Wszystko jasne.Światła powinny być z jednej cewki.I ten schemat jest dobry-http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
Jak chcesz regler od chinola to wywalasz elbe i mostek.I zastępujesz je.Trzeba trochę przerobić.Ale przewody na oświetlenie,sygnał,migacze itd kładziesz tak jak na schemacie.Cewka obwinięta to cewka zapłonowa,ta cewka co ma gruby drut to od oświetlenia a ta z dwoma przewodami to cewka ładownia i światła stop.(tak jak na schemacie)Cewka ładowania jest bez masowa i dlatego ma dwa przewody.Chcąc podłączyć ją pod regler od chinola wywalasz mostek i jeden przewód od niej na regler a drugi na masę w schowku(na ramę).Obstawiam że instalacja może być dobra,ewentualnie do poprawek,przejrzenia.Ja u siebie w elektroniku mam wszystkie masy poprowadzone do schowka.Od świateł,kierunkowskazów itd.Nic nie mam na ramę(błotniki itd) wszystko w pod jedną śrubę,przewody zakończone końcówkami z otworem.I pamiętaj że nie wolno odpalać motoru z podłączonym regulatorem a bez aku.Jak nie ma aku to trzeba odłączyć regler(przewód od cewki) bo go spalisz.Sprawdż połączenia,zobacz co się dzieje w lampach,przełączniku itd.Ja u siebie zostawiłem starą instalację i dołożyłem co potrzebne tylko.No i masy przerobione.Wszystkie końcówki nowe itd.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 20:00, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warpom
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:39, 23 Cze 2015    Temat postu:

Dobra, w weekend zaczne robić, regulator podłączyć jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak bedą trudności będe pisać Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:18, 23 Cze 2015    Temat postu:

warpom napisał:
Dobra, w weekend zaczne robić, regulator podłączyć jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak bedą trudności będe pisać Happy

Tak.Zdarzają się regulatory z odwróconymi pinami ale przyjmijmy że będzie standardowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin