|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:15, 09 Sty 2013 Temat postu: Podłączenie układu ładującego |
|
|
Siema majstry.
Mam problem. Nie wiem jak podłączyć mój układ dławikowy. Wychodzi z niego kilka kabelków, a ja nie mam zielonego pojęcia jak to podłączyć.
Jest tutaj na pewno jakiś majster, co będzie wiedział jak to zrobić
Oto ta wściekła bestia:
Jakbyście mogli mi powiedzieć gdzie konkretnie mam podłączyć dany kabelek. Zwracam się z tym tutaj, bo jakbym sam zaczął się bawić, to pewnie coś spale
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Avo
Bywalec
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:07, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Heh i to mnie bardzo ciekawi i przyłączam się do pytania @Benzine.
Na schemacie wychodzą 4 kable a tu i w moim jest 5 ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:47, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Odpowiedzi na te pytania zostały już udzielone co najmniej kilkanaście razy.
Wystarczy zajrzeć do przyklejonego tematu FAQ, kliknąć link układ ładowania akumulatora 6V i trochę poczytać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:39, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dobra Syzyf, wiem, wiem, ale nie umiem tego ogarnąć. Ktoś mi musi powiedzieć dokąd ma dochodzić poszczególny kabelek, ponieważ moja instalacja elektryczna nie jest oryginalna. Dlatego potrzebna jest mi pomoc jak dla debila
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:23, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No to lecimy
-pierwszy kabel szaro-czarny podłączamy do stacyjki pod numer 59b,
-drugi kabel szaro-czarny podłączamy do stacyjki pod numer 59 (te 3 wejścia w jednym miejscu),
-kabel czerwony mostukujemy razem z kablem który wychodzi od stacyjki (numer30) i podłączamy przez bezpiecznik, lub do puszki bezpieczników z plusowym kablem od akumulatora,
-kabel zielono-czerwony podłączamy również przez bezpiecznik lub przez puszkę i łączymy go z kablem od zapłonu, czerwono-żołtym (od cewki ładowania),
-kabel zielony pozostaje wolny, najlepiej go zaizolować aby nie zrobił gdzie s bajzlu przez zwarę czy cuś : )
Powodzenia !!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:47, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro instalacja nie jest oryginalna, to skąd ktokolwiek może wiedzieć, jaki kabelek, gdzie podłączyć - trzeba być jasnowidzem albo znać schemat tej przerobionej instalacji.
W takim przypadku musisz kierować się logiką podłączenia układu ładowania, czyli zrozumieć zasadę jego działania i odpowiednio podłączyć. Aby zrozumieć, wystarczy trochę tematów poczytać z linku, który podałem wcześniej.
Ogólnie, w sensie ideii, podłączenie powinno być takie: kabel czerwono-żółty z cewki ładowania podłączyć do kabelka czerwono-zielonego modułu (to z fotki), czyli jego wejścia. Kabelek czerwony modułu (wyjście) na plus akumulatora.
2 kable szaro-czarne modułu (dławik) powinny być podłączone szeregowo z tylną żarówką pozycyjną. Oryginalnie dławik jest omijany, gdy tylna żarówka jest zasilana z aku (św. postojowe), ale od biedy nie musi tak być (będzie świecić nieco słabiej).
SimsonRM podał sposób podłączenia wg oryginalnego schematu, przy czym jest tu drobny błąd:
Simson RM napisał: | -drugi kabel szaro-czarny podłączamy do stacyjki pod numer 59 (te 3 wejścia w jednym miejscu),
|
"Te 3 wejścia w jednym miejscu", to nie jest styk 59 stacyjki, tylko tzw, "styk potrójny" stacyjki - nie ma przypisanej wartości liczbowej.
Na styk 59 podłącza się cewkę świetlną.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 17:49, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:02, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki chłopy! A powiedzcie mi jeszcze jakie bezpieczniki mi są potrzebne
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|