Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Podłączenie gniazda zapalniczki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:51, 04 Gru 2015    Temat postu: Podłączenie gniazda zapalniczki

Witam! Zamówiłem sobie taką oto zapalniczkę
http://www.jackmotors.pl/zapalniczka-motocyklowa-uniwersalna-kpl-id-1337.html
Ale dopiero zdałem sobie sprawę, że nie do końca wiem jak ją podłączyć. Znaczy no wiadomo, że jak podłączy się do plusa i minusa akumulatora to musi zatrybić, ale jak tutaj wykorzystać jeszcze rolę stacyjki? Muszę po prostu się upewnić

Posiadam stacyjkę od SR50 więc oglądając schemat doszedłem do wniosku, że powinno to być podpięte jednym kablem do masy a drugi do wyjścia 57a lub 15 w stacyjce. Tylko które byłoby bardziej preferowane? 15 bo działa w obu pozycjach? I który styk zapalniczki powinien iść do masy a który do jakiegoś z tych wyjść?

Sugerowałem się tym schematem Wink (1)
http://www.skuteryostrow.home.pl/download/simson_mz/kolor/sr/sr50-80ce.png
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:01, 04 Gru 2015    Temat postu:

Na metalowej obudowie powinien być minus (chyba masz tam zamocowany konektor. Słaba fotka i nie widać dobrze) a na bolcu w środku plus.
Czy zamontować na styku 15, czy 57a to już zależy do ciebie - czy ma to działać w obu położeniach stacyjki, czy na jednej. Warto by było jednak wcześniej podłączyć ją na chwilę, szeregowo z amperomierzem na zakresie min. 10A (lepiej 20A), wprost do akumulatora i zmierzyć pobór prądu. Obawiam się, że w trakcie nagrzewania spirali może popłynąć spory prąd i wtedy pozostaje kwestia doboru większego bezpiecznika. Nie mam pojęcia jaki prąd pobiera taka zapalniczka, ale gdy to było około 10A, to pytanie jak to zniesie stacyjka, czy nie będzie się grzała. Bo np. włączenie jednoczesne kierunków i zapalniczki może spowodować przepływ sporego prądu. Trzeba by też użyć dość grubych kabli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:10, 05 Gru 2015    Temat postu:

Znaczy gniazdo jest zamówione, ale jeszcze nie przyszło Wide grin Zaraz jak przyjdzie to wrzucę lepsze fotki i wykonam doświadczenie które opisałeś. Gniazdo wykorzystywałbym do ewentualnego ładowania telefonu lub kiedy chciałbym go użyć jako nawigacji. Czy to ma jakieś znaczenie i coś zmienia w naszych rozważaniach? Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:12, 06 Gru 2015    Temat postu:

Myślałem, że skoro kupiłeś gniazdo razem z zapalniczką, to zamierzasz jej używać Wink (1)
Gdyby chodziło bardziej o samo gniazdo i możliwość podłączenia odbiorników o mniejszej mocy typu komórka, GPS itp. to wystarczy standardowy bezpiecznik rzędu 5..8A. Natomiast samo podłączenie elektryczne się nie zmienia. Podobno czasem w tych gniazdach jest trzeci styk do podłączenia oświetlenia tego gniazda - nie wiem, czy takie masz.

Ja u siebie też mam możliwość podłączenia takiego gniazda, ale mam je podłączone przed stacyjką. Konkretnie, to za bezpiecznikiem mam wyprowadzony kabelek 2 żyłowy zakończony małym złączem (gniazdkiem na kablu), do którego w zimie podłączam prostownik, żeby doładować akumulator. Do tego samego złącza mogę dołączyć właśnie gniazdo zapalniczki z krótkim kabelkiem (kupione bez zapalniczki).
Tak to wygląda:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:32, 08 Lut 2016    Temat postu:

Minęło trochę czasu, ale w końcu trzeba się zabrać za to co należy.. bezpiecznik dołączony do gniazda jest oznaczony 10A 250V.

Myślałem tak nad pewną sprawą.. ponieważ wcześniej spotkałem się z opiniami, że stacyjki od SR łatwo mogą się przepalić a ja już mam puszczone z akumulatora i kierunki, klakson i światła. Ładowanie w LFK widać mogło sobie na to pozwolić bo nie zauważyłem żeby akumulator jakoś na tym ucierpiał. Czy taki dodatkowy odbiornik nie przeciąży już trochę tego drobnego przewodu którym płynie prąd do stacyjki? :P czy nie bezpieczniej byłoby podłączyć gniazdo bezpośrednio do akumulatora i ukryć gdzieś jakiś włącznik? I czy lepiej byłoby go dać na połączeniu z plusem czy minusem akumulatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:53, 27 Lut 2016    Temat postu:

Były wersje SR50 z instalacją 6V, czyli przewidziano, że przez taką stacyjkę będzie płynął prąd zasilający kierunki. A jest on niemały, bo 2 żarówki 6V/21W ciągną 7A prądu (42W/6V).
Przy instalacji 12V moc pobierana przez kierunki (42W) i światła zasilane z aku (np. 50W), czyli w sumie ok. 90W, daje też prąd ok. 7A (90W/12V=7,5A). Czyli powinna wytrzymać i nie trzeba kombinować z innym podłączeniem.
Bezpiecznik zamiast 10A/250V lepiej chyba dać zwykły samochodowy 10A - oprawkę można bez problemu kupić.

Ogólnie w uproszczeniu przyjmuje się, że przez 1mm2 powierzchni przekroju (nie średnicy) przewodu może płynąć prąd 8A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:56, 27 Lut 2016    Temat postu:

Syzyf jak zawsze z konkretami Wide grin dzięki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin