Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Podłączanie kierunków pod jedną kontrolkę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:16, 29 Gru 2009    Temat postu: Podłączanie kierunków pod jedną kontrolkę

Witam proszę o podanie mi schematu jak podłączyć kierunkowskazy pod jedną kontrolkę? Mam z tym problem bo albo świeci mi cały czas bez przerwy albo migacze są jak awaryjne. Proszę o pomoc.

TAG-SYZ ELEK-KIER ELEK-LICZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:41, 29 Gru 2009    Temat postu:

Dwa przewody, lewy i prawy z przelacznika kierunkowskazow do zarowki. Ot i cala kontrolka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:51, 30 Gru 2009    Temat postu:

KnightRider napisał:
Dwa przewody, lewy i prawy z przelacznika kierunkowskazow do zarowki. Ot i cala kontrolka.



Kolego zrób tak jak mi podałeś i zobaczymy czy będzie ci działać. Jeżeli tak połączysz to poprzez żarówkę z kontrolki prąd przechodzi do drugiego i robią się awaryjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:48, 30 Gru 2009    Temat postu:

Patrząc na schemat instalacji z kontrolką, to jest tak jak pisze KnightRider.
Swoją drogą całkiem sprytne rozwiązanie Happy

Awaryjne się nie zrobią ponieważ żarowka w kontrolce ma tylko 2W. Rzeczywiście obwód tej żarówki zamyka się do masy poprzez żarówki kierunków, które w danej chwili nie działają. Jednak są one połączone równolegle, więc mają zbyt małą rezystancję w stosunku do żarowki 2W i nie będą świeciły, choć przepływa przez nie prąd.
Można też podłączyć kontrolkę przez 2 diody, tzn. pociągnąć 2 kable od miejsca za przełącznikiem kierunków (po jednym na stronę), na każdym przewodzie podłączyć diodę i to do żarówki. Drugi styk źarówki do masy.
Jednak oryginalne rozwiązanie jest dużo prostsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:05, 30 Gru 2009    Temat postu:

Kolego moje przewodzą wystarczająco dużo prądu i świeci mi drugi kierunek;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:37, 30 Gru 2009    Temat postu:

No to chyba masz coś nie tak z instalacją.
Prosty rachunek: żarówka 21W/12V ma rezystancję 6,8 oma. Są 2 połączone równolegle, więc ich rezystancja wypadkowa Rk wynosi 3,4 oma.
Szeregowo z nimi ma być podłączona żarówka kontrolki 2W/12V która ma 75 omów.
Przy takim podłączeniu mamy: szeregowo żarówkę 75 omów oraz 2 żarówki kierunków o rezystancji Rk=3,4 oma.
Prąd płynący przez ten uklad wyniesie:
I=U/R=12/(75+3,4)=0,15A
Na żarówkach "nieczynnych" kierunków będzie więc napięcie Uk=I*Rk=0,15*3,4=0,5V
Jakim cudem żarówka 21W/12V może świecić przy napięciu 0,5V?
Tak to wygląda na oryginalnym schemacie, ale moim rysunku ;] :



Odnośnie podłączenia warto zajrzeć tutaj:
http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 10:43, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:39, 31 Gru 2009    Temat postu:

No nie wiem czy mam coś z instalacją.. wydaje mi się że jest ok ponieważ była robiona od podstaw według schematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin